جاذبه های گردشگری خارجی

غار کاکلیک ترکیه؛ سفر به دنیایی ناشناخته در اعماق زمین

به گزارش تودی تریپ، همانطور که الی گشت می نویسد، پاموکاله، بهشت ​​سفید ترکیه، علاوه بر تراس های معروف و چشمه های آب گرم، گنجی نهفته در دل خود دارد: غار کاکلیک. این غار باورنکردنی که به نام پاموکاله کوچک زیرزمینی نیز شناخته می شود، با استخرهای فیروزه ای رنگ، سنگ تراورتن های کوچک و فضای وهم انگیزش هر گردشگری را به خود جذب می کند.

کاکلیک، دنیایی ناشناخته در اعماق زمین

غار کاکلیک در 30 کیلومتری شرق دنیزلی و در نزدیکی چشمه کوکرهمام قرار دارد. این غار که در اثر جریان زیرزمینی و فرسایش سنگ آهک و گوگرد به وجود آمده است، به دلیل وجود گازهای سمی، تنها در بخش‌های محدودی برای بازدید عموم باز است.

سقف گرد غاربه نور خورشید اجازه ورود می دهد و دیوارهای پوشیده از خزه و جلبک منظره ای سبز و رویایی ایجاد می کند. دریاچه های ستونی و تراورتن های کوچک شباهت عجیبی به پاموکاله دارند، با این تفاوت که کوچکتر هستند و در دل کوه قرار دارند.

تجربه ای هیجان انگیز در دل غار

ورودی غار کاکلیک به صورت پلکانی است و عبور از آن دقت زیادی می طلبد. پس از ورود به غار بوی تند سولفید هیدروژن را حس می کنید که پس از مدتی از بین می رود.

یک پلکان چوبی عریض شما را به اعماق غار می برد، جایی که پل ها و نهرهای آبی فیروزه ای در انتظار شماست. این رنگ به دلیل مواد معدنی موجود در آب است و منظره بی نظیری را ایجاد می کند.

امکانات تفریحی در غار کاکلیک

علاوه بر زیبایی طبیعی، امکانات تفریحی زیادی در محوطه غار وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برکه ای با آب معدنی: در خارج از غار چشمه آب گرمی وجود دارد که حوضچه ای از آب معدنی ایجاد می کند و شنا در آن برای گردشگران رایگان است.
  • کیوسک های فست فود: در میان درختان کیوسک هایی وجود دارد که انواع فست فود را ارائه می دهند.

چگونه از غار کاکلیک در پاموکاله ترکیه بازدید کنیم؟

شرایط بازدید از غار کاکلیک

غار کاکلیک همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب پذیرای بازدیدکنندگان است. هزینه ورودی غار برای هر نفر 5 پوند است و ممکن است هر سال با افزایش جزئی قیمت همراه باشد.

  • بازدید از غار کاکلیک هر روز هفته از ساعت 8:00 الی 22:00 امکان پذیر است.
  • هزینه ورودی غار قیمت هر نفر 5 لیر

نکاتی برای بازدید از غار کاکلیک:

  • از کفش های مناسب و ضد لغزش استفاده کنید.
  • لباس گرم بپوشید چون دمای داخل غار پایین است.
  • از گرفتن عکس های فلش در داخل غار خودداری کنید.
  • به هشدارها و علائم موجود در غار توجه کنید.

غار کاکلیک، با زیبایی بی نظیر و فضای اسرارآمیز خود، تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. اگر به دنبال سفری هیجان انگیز و متفاوت هستید، پیشنهاد می کنیم از این غار دیدن کنید.

چگونه از غار کاکلیک در پاموکاله ترکیه بازدید کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا