ایران گردی

چند شهر جالب در پارسیان که باید آن ها را دید

تودی تریپ: بهترین زمان برای سفر به هرمزگان نیمه دوم سال است.

آب و هوای گرم و مرطوب این استان در فصول گرم سال برای افراد غیر بومی غیر قابل تحمل خواهد بود.

اگرچه هوای پارسیان نسبت به سایر نقاط هرمزگان بسیار مساعدتر است، اما برای رفتن به این شهر بهتر است پاییز، زمستان یا اوایل بهار را انتخاب کنید.

پارسیان یکی از جزایر و بنادر استان هرمزگان است. این منطقه شگفت انگیز جنوب ایران در غربی ترین نقطه هرمزگان دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری است.

سفال ها و کوزه های یافت شده در این منطقه حاکی از قدمت ایرانیان بیش از 1400 سال است.

این منطقه در ابتدا به نام گوبندی شناخته می شد اما در سال 1385 به پارسیان تغییر نام داد.

فاصله کوتاه بین کوه های مرتفع و دریا، سواحل شنی صخره ای و رویایی، پوشش گیاهی سبز و اسکله های دیدنی شما را به بازدید از این منطقه دعوت می کند.

پارسیان هرمزگان سرزمین چشمه های جوشان جنوب هستند. کهور و نخل کل ساحل خلیج را پوشانده است.

سفر به این منطقه از هرمزگان خاطره ای ماندگار برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

چند شهر جالب در ایران که حتما باید ببینید

شهر کوشکنار

«کوشکنار» در غربی ترین نقطه شهرستان پارس، در محدوده پارس جنوبی و مرز بوشهر پوشیده از درختان و طبیعت بکر با دریا، دشت و کوه قرار دارد.

«بندر تبان»، «پارک شروند» و جاذبه‌ها و مجموعه‌های تفریحی سرسبز ساحلی در روستاهای «سورباش» و «فارسی» به‌ویژه در اواخر سال و آغاز بهار بسیار پررونق و پررونق می‌شوند.

از دیگر جاذبه های طبیعی بکر اطراف این شهر می توان به منطقه تفریحی و سرسبزی کورو میادوز، تاسو و لاور زیبا و دیدنی تشتک در کوه های کوشکنار جنوبی، تنبوی شمالی و تنبوی جنوبی و اسکله و بندرگاه اشاره کرد. «تبان» را صدا زد.

کوشکینار یکی از شهرستان های بخش کوشکنار شهرستان پارسیان در استان هرمزگان ایران است. نام قدیمی این شهر قصر کنر است.

این شهر در شش کیلومتری شمال بندربان، هشت کیلومتری جنوب بنی دکن، هفت کیلومتری غرب آگویرزه و هفت کیلومتری شرق روستای ساروباش قرار دارد.

این شهر در گذشته مقر قبیله الحرام بوده است چرا که در آن زمان طایفه الحرام بر این منطقه حکومت می کردند.

تقریباً همه مردم به زبان فارسی، گویش محلی کوشکناری لری صحبت می کنند. 90 درصد مردم سنی هستند.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1394، جمعیت این محل 3260 نفر (847 خانوار) ​​می باشد.

چند شهر جالب در ایران که حتما باید ببینید

در وسط شهر بقایای یک قلعه بسیار قدیمی وجود دارد که به نظر می رسد محل استقرار حاکم وقت بوده است. این قلعه به «قلعه شیخ محمد حلفان الاهرمی» معروف است.

همچنین آثاری از خانه های قدیمی در این شهر وجود دارد که از سنگ و کاهگل ساخته شده اند.

علاوه بر این در نزدیکی مسجد جامع این شهر مقبره شخصی به نام شیخ انصار وجود دارد که امروزه تنها ویرانه هایی از آن باقی مانده است.

این شهر که در غرب استان هرمزگان قرار دارد از توابع شهرستان فارس است.

این شهر در گذشته مقر حکومت الحرام بوده و قلعه های کاهگلی متعدد در وسط شهر حکمرانی الحرام را ثابت می کند.

ساکنان کوشکنار که سنی مذهب هستند به زبان فارسی کوشکناری لری صحبت می کنند. نام این شهر برگرفته از درخت کانا است که در این منطقه به وفور یافت می شود.

به لطف سواحل آفتابی و چشم اندازهای بی نظیر، آب و هوای معتدل، جزایر فراوان، تپه های ماسه ای و ترکیب پدیده های طبیعی دریا، دشت و کوه در شهر کوشکنار، این منطقه به عنوان یکی از مناطق بوم گردی کشور شناخته می شود. تمام فصول سال

جاذبه های گردشگری شهر کوشکنار

ساحل آلپ

آلپی که یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس است سرشار از آرامش است.

غروب عاشقانه ای که بر آن حاکم است آن را به مروارید شهر کوشکنار تبدیل کرده و عاشقان را به خود جذب می کند.

چند شهر جالب در ایران که حتما باید ببینید

آلپی آنقدر امن است که لاک پشت ها هر ساله در این ساحل تخم می گذارند، ماهی های رنگارنگ در آرامش کامل به جستجو می پردازند که تماشای آنها باعث خوشحالی مردم می شود.

پارک شهر

در جنوب شهر کوشکنار و کنار ساحل، هیاهوی کودکان مسافری که مسافت زیادی را طی کرده اند، آنها را بزرگ کرده و آرامش و شادی را به آنها هدیه کرده است.

مقبره شیخ انصار

این بقعه متعلق به محمدصادق ملقب به شیخ انصار از عرفا و اشراف شهر کوش کنار است. به دلیل قدمت طولانی این بقعه و عدم تعمیرات اساسی، تبدیل به مخروبه شده است.

شهر معمولی

با عبور از کوشکنار به شهر «دشتی» می رسید. در کوه های هموار جنوب شهر، مرتفع ترین قله با ارتفاع 40 متر، محل «کلات سرخ» یکی از استحکامات نظامی قبل از ظهور اسلام در گذشته بوده است.

حدود 1000 خانه قدیمی از سنگ و کاهگل وجود دارد، بقایای ارگ بزرگی در جنوب کشور باقی مانده است که در گذشته مقر حاکم بوده است، این ارگ به شیخ حرب بن الملاده معروف است. قلعه یا قلات سرخ معروف که در قرن دوازدهم بر اساس تقویم قمری ساخته شده است.

چند شهر جالب در ایران که حتما باید ببینید

در جنوب شهر گاوبندی و مشرف به خلیج فارس شاهین کوه قرار دارد که بلندترین قله آن به کلات سوره معروف است که از قدیم الایام خانه و پناهگاه بسیاری از مردم بوده است.

مساحت تقریبی کلات سرخ حدود یک هکتار است که در مرکز آن قله ای مرتفع به ارتفاع حدود 40 متر قرار دارد. در بالای قله برج دیده بانی بود که تمام مناطق و زمین های اطراف کلات از شهرهای منطقه تا کرانه های خلیج فارس را در بر می گرفت.

یکی از ویژگی‌های اصلی کلات سرخ، عدم دسترسی آسان به آن است، زیرا از چهار جهت شکاف‌ها و دره‌های عمیقی وجود دارد که تنها راه ورود به آن نقطه‌ای بود که نگهبانان زیادی از آن محافظت می‌کردند و هیچ دشمنی نمی‌توانست به راحتی وارد آن شود. او .

بر اساس روایات و اقوال موجود، سالها پیش زمانی که شیخ نصوری مزبور حاکم ناحیه گوبندیه بود و بر بخش وسیعی از منطقه و دریای اطراف آن حکومت می کرد، پس از افزایش قدرت خود، ادعای استقلال از حکومت مرکزی کرد و بدین ترتیب. در انتظار یک سکه خاص که نشان دهد این عصیان و استقلال اوست.

چند شهر جالب در ایران که حتما باید ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا