ایران گردی

چند جای دیدنی در آذرشهر که باید دید

تودی تریپ: در استان آذربایجان شرقی شهری زیبا و خوش آب و هوا به نام آذرشهر وجود دارد که به انگور و باغات میوه شهرت دارد و همه ساله در فصل بهار طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود می کشاند.

سیر، لپه، سنژاد، گردو و بادام از دیگر محصولات آذرشهر است که به استان های دیگر صادر می شود و چرخ اقتصادی این شهرستان را در گردش نگه می دارد.

تمام درآمد این شهر از فروش میوه نیست زیرا وجود معادن سنگ های تزئینی مانند سنگ لیمو و قرمز نیز باعث شد آذرشهر شهرت جهانی پیدا کند.

برای رسیدن به آذرشهر تنها 50 کیلومتر از شهر تبریز باید طی کرد و در کمتر از یک ساعت به آنجا رسید.

باید دانست که نام قدیم این شهر توفارکان به معنای دیوار سرخ بوده و از معادن سرخ آنجا اقتباس شده است.

امروزه با شهری آرام و بکر روبرو هستیم که با مناظر زیبای خود آرامش و آرامش را برای ساکنین و گردشگران به ارمغان می آورد و سفر به آن به هر ماجراجویی توصیه می شود.

جاهای دیدنی و زیبای آذرشهر

تاپ تاپان، آذرشهر

در سه کیلومتری جنوب غربی این شهر و بر فراز تپه ای نسبتا هموار مشرف به اراضی و طبیعت روستاهای آذرشهر، چشمه بزرگ معدنی از دل کوه سرچشمه می گیرد. بسیاری از متخصصان و متخصصان آب درمانی، یکی از بی نظیرترین چشمه های درمانی و شفابخش جهان است.

برخی باید از مکان های آذرشهر دیدن کنند

البته به گفته بسیاری از افرادی که از این چشمه به عنوان معجزه ای از دل آتشفشان یاد می کنند، می توان گفت که همین کوهی که از دل این آب معدنی بیرون می آید زمانی آتشفشانی بوده که توسط دولت در تاریخ تشکیل شده است. زمین. همچنین مشخص است که در گذشته یک آتشفشان وجود داشته است.

آب این چشمه قابل شرب نیست، اما تماس با این آب معدنی برای درمان بیماری های پوستی، دردهای عضلانی و مفاصل بی خطر است. به همین دلیل این خاصیت درمانی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آب این چشمه از چند چشمه دیگر تشکیل شده و دمای آب آن نیز در فصول سرد و گرم سال ثابت بوده و در سرچشمه 20 درجه سانتیگراد است. همین معضل به همراه رسوبات قهوه ای رنگ آن باعث شده است که بسیاری از کوهنوردان و گردشگران ایلات در فصول گرم و سرد سال به این چشمه بروند و از طبیعت بکر و خواص درمانی آن لذت ببرند.

البته مشکلاتی که در کمبود امکانات زیرساختی در بهار امسال وجود داشت با واگذاری این قلمرو به بخش خصوصی و ایجاد مجتمع فرهنگی، تفریحی و درمانی و نوید روزهای خوب و روشن برای شکوفایی مردم برطرف می شود. صنعت توریستی سودآور تنها به آذرشهر محدود نمی شود، بلکه به خود استان آذربایجان شرقی نیز محدود می شود.

درخت چنار کهنسال در آذرشهر

از سال‌ها قبل که شاید قدمت این جاذبه گردشگری چند صد ساله باشد، در میدان محله مربوطه، درخت چنار تنومند و کهنسالی به ارتفاع 15 متر و 750 متر مربع مساحت قرار داده شده است. تاجی به مساحت 176 متر مربع که هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

برخی باید از مکان های آذرشهر دیدن کنند

چنار کهنسال آذرشهر قدمت زیادی دارد و یکی از انواع درختان دیرپا و برگ ریز است که پوسیده شده به طوری که در داخل به دو نیم شده و توسط دو شکاف در شمال و جنوب به دو قسمت مجزا تقسیم می شود.

چنار کهنسال آذرشهر که از آثار ثبت ملی آذربایجان شرقی است در کنار مسجد و مکان مقدسی به نام سنگ پنجه علی قرار دارد که بنا به اعتقاد مردم محلی یکی از اماکن متبرکه و متبرکه آذرشهر است. ، که هر ساله در آن مراسم مختلف مذهبی و مذهبی برگزار می شود.

سه مسجد جذاب در آذرشهر

مسجد سنگی

مسجد سنگی یک اثر تاریخی در آذرشهر است. این مسجد بر روی کوه سنگی قرار دارد و نکته قابل توجه در مورد این بنا این است که بدون ابزار و مصالح خاصی ساخته شده است. حتی در و پنجره مسجد نیز از سنگ ساخته شده و در صخره تراشیده شده است.

برخی باید از مکان های آذرشهر دیدن کنند

مسجد مولوی

مسجد رومیان یکی از مکان های معروف آذرشهر است. این مسجد یک بنای ساده است که دارای دو ستون مارپیچ است که نمای زیبایی از ساختمان ساده مسجد می دهد. این ستون ها یادآور دوران صفویه است. سقف مسجد چوبی است و متأسفانه کتیبه یا کتیبه ای برای تعیین تاریخ ساخت آن وجود ندارد.

مسجد محراب

مسجد محراب در محله محراب آذرشهر تنها اثر باقی مانده طاق مرمری در ورودی مسجد است. متأسفانه به دلیل تخریب بخش‌های عظیم این بنا، مسجد فاقد ارزش هنری و تاریخی است. با این حال طرح های گل شاه عباسی و سلیمی همچنان بر طاق آن دیده می شود. شبستان مسجد دارای در و ستون چوبی و حیاط باز است و محراب کوچکی در قسمت جنوبی صحن وجود دارد. شاید نام این مسجد از همین محراب گرفته شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا