ایران گردی

چند جاذبه طبیعی و خاص در چهارمحال و بختیاری

تودی تریپ: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های غربی ایران است که به دلیل ارتفاع زیاد به بام ایران شهرت دارد. مرکز این استان کوهستانی شهرکرد است و از شمال و شرق با استان اصفهان، از غرب با استان خوزستان، از جنوب با استان کهگلوه و بویراحمد و از شمال غرب با استان لرستان همسایه است. این استان یکی از مناطق خوش آب و هوا و طبیعت بکر و جذابی است که می تواند تعطیلات خوبی را برای شما رقم بزند. ما تعدادی از جاذبه های چهارمحال و بختیاری را به شما معرفی می کنیم، پس اگر قصد سفر و تور ایران را دارید، باید این استان را در لیست سفر خود قرار دهید و هر وقت فرصت کردید از جاذبه های آن دیدن کنید.

جاذبه های طبیعی چهارمحال و بختیاری

آبشار آتشگاه

اگر دیدن آبشارهای باشکوه و صدای حباب آنها شما را به وجد می آورد، استان خوبی را برای طبیعت گردی و گشت و گذار انتخاب کرده اید زیرا چهارمحال و بختیاری از جمله استان هایی است که می توانید آبشارهای زیادی در آن پیدا کنید.

چند جاذبه طبیعی و خاص در چهارمحال و بختیاری

آبشار آتشگاه از مرکز استان دورتر از آبشار دره عشق است و 190 کیلومتر با شهرکرد فاصله دارد. در مسیر رسیدن به این آبشار روستاهای زیبای میلاس و سردشت را پشت سر گذاشته اید و در 40 کیلومتری لردگان روستای آتشگاه را می بینید که در دره ای زیبا و باریک واقع شده است. در وسط دره رودخانه ای وجود دارد که درختان بلند و صخره های آهکی آن را احاطه کرده اند. آبشار آتشگاه در دره ای به ارتفاع 3 کیلومتر فرود می آید. در طول این مسیر، پستی و بلندی های دره، آبشارهای کوچک زیادی را تشکیل داده است که بر زیبایی و جذابیت آبشار می افزاید.

آبشار عشق در دره

اگر نام زیبای این آبشار شما را به دیدن آن علاقه مند کرده است، باید به شهر اردل در 130 کیلومتری شهرکرد بروید. در مقابل این آبشار بایستید و شکوه جاذبه های طبیعی این استان را به طور کامل تجربه کنید. در دل طبیعت بکر این منطقه می توان کوهی را دید که آب به سرعت از آن جاری شده و از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد.

چند جاذبه طبیعی و خاص در چهارمحال و بختیاری

پس از مدتی تماشای آبشار دره عشق، نگاه دقیق تری به طبیعت اطراف بیاندازید و به جریان رودخانه کارون و شالیزارها و باغ های برنج اطراف نگاه کنید. مناظر این منطقه مطمئنا شما را بیش از پیش عاشق طبیعت می کند. می توانید در میان انارستان ها قدم بزنید و ببینید که هیچ چیز مانند حضور در طبیعت نمی تواند روحیه شما را تازه کند.

به بهار خواهم رفت

چشمه برم یکی از دیدنی های چهارمحال و بختیاری است که در مرکز شهرستان لردگان قرار دارد. این چشمه اکنون با راحتی کامل در وسط یک پارک سرسبز قرار گرفته و انتخاب بسیار مناسبی برای پیک نیک و گردش روزانه است. چشمه برم یکی از منابع اصلی تامین آب منطقه لردگان است.

جاذبه های خاص چهارمحال و بختیاری

آبشار زردلیمه

آبشار زردلیمه در بخش جنوبی شهرستان اردل و در روستای بادام شیرین و در انتهای دره لیمه قرار دارد. این آبشار به دلیل موقعیت مکانی و دسترسی صعب العبور یکی از بکرترین و زیباترین آبشارهای ایران است. ارتفاع آبشار زردلیم 40 متر و عرض آن 65 متر است.

چند جاذبه طبیعی و خاص در چهارمحال و بختیاری

در کنار آبشار زردلیمه رودخانه بازفت قرار دارد که آب آبشار نیز به همین رودخانه می ریزد. برای رسیدن به آبشار زردلیمه باید نزدیک به 80 کیلومتر از شهرکرد طی کرد و به روستای بادام شیرین در شهرستان اردل رسید. سپس با کمک تابلوهای راهنما وارد مسیر منتهی به آبشار می شوید. توجه داشته باشید که این آبشار مسیر ناوبری سختی دارد و هوای اطراف آن نسبت به مناطق دیگر خنک‌تر است. بنابراین بازدید از آبشار را با افراد محلی یا آشنا به مسیر و تجهیزات کامل و لباس گرم از دست ندهید.

تالاب چگاهر

تالاب چگاخور در شهرستان بروجن و روستای سنگچین (نزدیک روستای شلمزار) قرار دارد. این تالاب یکی از تالاب های بین المللی ایران است که در قرون گذشته محل سکونت ایل بختیاری بوده است. تالاب چگاهور در میان دشتی وسیع و کوه های مرتفع قرار گرفته و منظره ای چشمگیر را برای طبیعت گردان ایجاد می کند. این تالاب در فصل زمستان محل نگهداری پرندگان مهاجر است و تورهای پرنده نگری مختلفی در اینجا برگزار می شود. این تالاب در حد فاصل تالاب گدامان و سولقان قرار دارد.

چند جاذبه طبیعی و خاص در چهارمحال و بختیاری

بهترین فصل برای سفر به تالاب چاگهور فصل بهار و اواسط پاییز است. در فصل زمستان آب تالاب به بالاترین حد خود می رسد و در فصول گرم به دلیل خنکی هوا، محیط اطراف تالاب ییلاق عشایر بختیاری است. برای رسیدن به این تالاب باید از شهرکرد به سمت جنوب حرکت کنید و پس از عبور از شلمزار به روستای سنگچین برسید. وقتی به روستا می رسید، وسعت تالاب را خواهید دید.

تالاب سولهان

تالاب سولگان یا تالاب سولگان یکی از چندین تالاب بزرگ و یکی از زیباترین مکان های دیدنی چهارمحال و بختیاری است. این تالاب در شهرستان اردل (کیار) قرار دارد و یکی از 3 تالاب شناخته شده این منطقه است. تالاب سولکان با وسعت زیاد و عمق کم یکی از مناطق منتخب پرندگان مهاجر است و همه ساله تعداد زیادی پرندگان مهاجر از گونه های مختلف به این تالاب مهاجرت می کنند.

برای رسیدن به این تالاب زیبا باید از شهرکرد به سمت شلمزار و سپس ناغان حرکت کنید. در روستای علی آباد هر دو قسمت تالاب سولکان را در میان دشتی وسیع می بینید.

چند جاذبه طبیعی و خاص در چهارمحال و بختیاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا