ایران گردی

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

تودی تریپ: استان گلستان در حاشیه جنوب شرقی دریای خزر تا سال ۱۳۷۶ بخشی از استان مازندران بود و پس از آن به عنوان استانی مستقل شناخته شد.

پیشینه تاریخی این سرزمین به هفت هزار سال پیش می رسد. به همین دلیل جاذبه های تاریخی زیادی مانند غارها، قلعه ها و شهرهای باستانی در این استان وجود دارد.

تقریباً 18 درصد استان گلستان را جنگل پوشانده است. جنگل هایی که با طبیعت بی نظیر خود سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را روانه این نقطه از ایران می کنند. استان گلستان سرزمین آبشارها، دریاچه ها، روستاهای ییلاقی و پارک های جنگلی است.

جاذبه های زیبا و دیدنی گلستان

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال با ۱۲ متر ارتفاع بلندترین آبشار خزه‌دار ایران است و مهم‌ترین جاذبه طبیعی گردشگری علی آباد کتول محسوب می‌شود.

این آبشار با زیبایی منحصر به فرد خود در دل پارکی جنگلی به همین نام و کوهی در کوه هارون واقع شده است. پارک جنگلی کبودوال پارکی دیدنی به طول 2300 متر، عرض 760 متر و مساحت 109 هکتار است. برای رسیدن به آبشار باید ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید.

برخی از مناظر طبیعی خاص و دیدنی استان گلستان

در این پارک جنگلی انواع امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی مانند بوفه و سوپرمارکت، باربیکیو و آلاچیق برای مسافران تعبیه شده است. هنگام بازدید از پارک جنگلی سری، از موزه تاریخ طبیعی کبودوال بازدید کنید که در سال 2002 در شهر علی آباد کتول افتتاح شد.

آبشار کبودوال از چشمه بالادست سرچشمه می گیرد و دارای آب تمیز، زلال و آشامیدنی است. این آبشار به عنوان تمیزترین آبشار ایران شناخته می شود و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پیمایش در مسیر منتهی به آبشار، عکاسی از پل‌های چوبی و پله‌های سبز در مسیر پیاده‌روی، عکاسی از آبشارهای متعدد در امتداد مسیر و آبشار کبودوال، پیک‌نیک، ورزش‌های آبی و شنا از تفریحات محبوب این منطقه است.

پارک جنگلی ناهوران

پارک جنگلی ناهرهوران یکی از جاذبه های مهم گرگان و یکی از تفرجگاه های محبوب این شهر است که با هوای مطبوع و خنک خود به ویژه در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. درختان این منطقه بخشی از جنگل های باستانی هیرکانی هستند و قدمت آنها به 40 میلیون سال پیش باز می گردد. این جنگل 300 هکتاری در ارتفاع 400 تا 450 متری از سطح دریا قرار دارد و رودخانه ای به طول 40 کیلومتر به نام زیارت در داخل آن جریان دارد. علاوه بر این، چشمه های متعددی نیز در این جنگل جاری است که معروف ترین آنها چشمه سفید نام دارد.

برخی از مناظر طبیعی خاص و دیدنی استان گلستان

پیاده روی، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ناهرهوران، پیک نیک، عکاسی، تماشای منظره بی نظیر گرگان از بالای تپه باباطاهر، بازدید از تپه نورالشهدا از جمله فعالیت هایی است که می توان در پارک جنگلی ناهرهوران انجام داد. آبشار مصنوعی با ارتفاع 15 متر، شهربازی، زمین ورزشی، رستوران و کافه از جمله امکانات این پارک جنگلی است.

دیدنی های خاص استان گلستان

آبشار رنگو

آدرس آبشار رنگو: گلستان، گرگان، ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، جنگل رنگو

آبشار زیبای رنگو یکی دیگر از نقاط دیدنی گلستان است که در فصل بهار و تابستان مملو از گردشگران از سراسر ایران است.

این آبشار به دلیل ساختار نیم دایره‌ای، ارتفاع کم و هوای مطبوع یکی از خاص‌ترین آبشارهاست. دیدنی های گلستان در فصل بهار حتما بازدید کنید

برای رسیدن به آبشار رنگو ابتدا باید از کمپ رنگو که در وسط مسیر قرار دارد عبور کنید. این کمپ برای اقامت طبیعت گردان و کوهنوردان تجهیز شده و از پایگاه مادی خوبی برخوردار است.

همچنین در این مسیر قبل از رسیدن به آبشار می‌توانید از آرامگاه امامزاده ابراهیم که یکی از مکان‌های مذهبی این منطقه است دیدن کنید.

برخی از مناظر طبیعی خاص و دیدنی استان گلستان

آبشار سرهو

آدرس آبشار سرهو: گلستان، مینودشت، روستای سرهو

آبشار سرهو از دیدنی های گلستان در پاییز اعتقاد بر این است که در منطقه مینوداش واقع شده است. البته این آبشار در تمام فصول سال زیبایی خود را دارد و بسیاری از دوستداران طبیعت برای بازدید از آن به روستای سرهو می آیند.

ارتفاع آبشار سرهو حدود 27 متر است که آب زلال خود را به صورت نیمه پلکانی به استخر زیرین می‌ریزد. بازدید از آبشار سرهو مانند بسیاری از آبشارهای گلستان رایگان است.

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان یکی از دیدنی های گلستان محسوب می شود که در این شهر قرار دارد گرگان یافت می شود. قسمت اعظم این جنگل سبز پوشیده از توسکا، آرسوس و بلوط است. در هر فصلی از سال که به این جنگل سفر می کنید، دوربینی همراه داشته باشید تا لحظاتی فراموش نشدنی را ثبت کنید.

حرکت خوب ابرهای مواج در ارتفاعات پهنه جنگلی توسکستان و پیدایش آن اقیانوس مهیکی از بی نظیرترین مناظر طبیعی ایران در شمال کشور به شمار می رود که شما را شگفت زده خواهد کرد.

برخی از مناظر طبیعی خاص و دیدنی استان گلستان

شقایق گالیک رایج است

دشت شقایق گالیکش که به دشت شقایق وحشی پادلل نیز معروف است بخشی از این شهر است. گالیک در استان گلستان واقع شده است. این دشت زیبا و خاص، یکی از دشت های کمیاب با نرگس بخش شمالی کشور محسوب می شود.

این منطقه گردشگری بکر هر ساله در اردیبهشت ماه مملو از شقایق های وحشی بی شماری می شود که رنگ قرمز زیبای آن ها در دامنه های سبز دشت شما را شگفت زده می کند.

برخی از مناظر طبیعی خاص و دیدنی استان گلستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا