ایران گردی

چند جاذبه تماشایی در روستای گرمه اصفهان

سلام خدمت new_tourism: نام این روستای زیبا در بسیاری از متون تاریخی ذکر شده است زیرا در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همیشه مورد توجه بوده است. روستای گرمه مجموعه ای از زیبایی های طبیعی است که شما را به هر کجا که نگاه کنید شگفت زده می کند. از چشمه های معدنی غنی آن گرفته تا بیابان و جنگل های فراوان، همه موهبت هایی است که زمین به اهالی این روستا داده است. علاوه بر این جاذبه های طبیعی، ردپای تاریخ را می توان در دل روستای گرمه یافت. آثار ارزشمندی که سالهاست در این منطقه دیده می شود.

دیدنی های تاریخی و دیدنی روستای گرمه

قلعه، قبرستان اموات، امامزادگان و استادان گبرخا از آثار تاریخی و دیدنی روستای گرمه است. به خصوص قلعه ساسانی که در مرکز روستا قرار دارد، یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی روستای گرمه خور است. قدمت قلعه و مسجد آن به هزاران سال پیش می رسد و دو امامزاده بسیار چشمگیر هستند.

خانه های روستای گرمه

در بدو ورود شما به روستای گرمه آنچه توجه شما را به خود جلب می کند نحوه ساخت خانه های این روستا است.

چند جاذبه دیدنی در روستای گرمه اصفهان

خانه های ساده و صمیمی که بر روی تپه های خاره ساخته شده اند. این خانه ها مانند بسیاری از آثار معماری کویری هستند و از مصالح و معماری خاصی ساخته شده اند تا فضای داخلی خود را خنک نگه دارند. جدا از شکل خانه های روستای گرمه، خیابان های این روستا که ظاهری باستانی و اسرارآمیز دارند نیز مجذوب آن خواهید شد. ساباط های این روستا نمونه ای عالی از معماری کویری است که لحظه ای رهگذران را در آغوش سایه ها پناه می دهد تا نفسی تازه کنید و خنکی را بر تن خود حس کنید. معماری این روستا مانند مردم کویر سرشار از صمیمیت است.

خانه های گرم به محض ورود به روستا توجه را به خود جلب می کنند. خانه های ساده و صمیمی که بر روی تپه های خاره مشرف به نخلستان ساخته شده اند. این خانه ها مانند دیگر معماری های کویری از مصالح و معماری خاصی برای خنک نگه داشتن فضای داخلی خود استفاده می کنند. خیابان های باریک و پرپیچ و خم گرمه در کنار شنبه های فراوان توجه سینماگران را به خود جلب کرده است.

قلعه ساسانی در بخش مرکزی روستا وجود دارد که موید اهمیت تاریخی گرمه است.

چند جاذبه دیدنی در روستای گرمه اصفهان

به غیر از این قلعه، یک مسجد تاریخی نیز به جای مانده از دوران های دور وجود دارد که نحوه ساخت آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. دو امامزاده نیز در این روستا مدفون هستند که آثار قابل توجهی دارند. علاوه بر این جاذبه ها، آثار تاریخی دیگری نیز وجود دارد که در تور گرمه حتما باید از آنها دیدن کنید. آثاری چون: قبرستان اموات، امامزادگان و استودان گبرها بقایای ارزشمند تاریخی هستند.

دمای هوای این روستا در تابستان تا 60 درجه و در زمستان تا 7- درجه متغیر است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به گرمه و بازدید از این روستا فصول بهار، پاییز و زمستان است. این روستا در تابستان هوای گرم دارد.

مناظر طبیعی و زیبای گرمه

نمی توان طبیعت گرم را نادیده گرفت، طبیعتی که با فرزندان خود مهربان است و آغوش سخاوتمند خود را به روی آنها گشوده است. ردپای این مهربانی را در زلالی برکه های روستا می توان دید که در زمستان و بهار مملو از اردک و مرغابی است و آرامش پرواز بلدرچین ها و درناها را احاطه کرده است.

چند جاذبه دیدنی در روستای گرمه اصفهان

کمی دورتر از دل چشمه کوه چشمه های آب معدنی که هزاران سال است به حیات خود ادامه داده اند و خواص فراوانی دارند. اما شاید عجیب ترین آن کوهی باشد که در نگاه اول هیبت و شکل فیل ها را به یاد می آورد. در دامنه این کوه فیلی خاکی نرم و سرخ رنگ دیده می شود که همواره مورد توجه زمین شناسان بوده است.

نخلستان های گرم

از آنجایی که امکان حمل خرمای یک درجه حرارتی و بیشتر وجود دارد و کویرهای مرکزی ایران زمستان های سردی دارند، خرمای مرغوب در آن میوه نمی دهد. اما گرمه یکی از معدود روستاهای خور و بیابانک است که زمستان آن چندان سرد نیست. به همین دلیل نخلستان های فراوان و خرمای بسیار خوبی وجود دارد. نکته جالب و عجیب اینجاست که خرما در کنار درختان زردآلو میوه می دهد. نخلستان های آن به قدری زیبا و پر درخت است که ورود به این دنیای پر از زیبایی دشوار است.

سرچشمه روستای گرمه

آب معدنی روستای گرمه هزاران سال است که از دل کوه می جوشد و در گذشته ماهی های زیادی در این چشمه زندگی می کردند.

چند جاذبه دیدنی در روستای گرمه اصفهان

این آب گرم باعث تسکین پا درد، کمردرد و ورم مفاصل می شود و همه ساله افراد بی شماری برای استفاده از این چشمه و زیارت امامزاده به این روستا می آیند.

چشمه ماهی، درمان طبیعی

یکی دیگر از ویژگی های طبیعت روستای گرمه وجود چشمه ماهی در آن است. این چشمه کوچک که امروزه بسیار معروف است، ماهی های کوچکی در دل خود دارد که گمان می رود نوعی شفابخش هستند. این ماهی های بی دندان با جویدن پوست بیمار باعث از بین رفتن برخی بیماری های پوستی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا