ایران گردی

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

تودی تریپ: مهمترین ویژگی این آبشار دیدنی و شگفت انگیز ارتفاع آن است که از ارتفاع 53 متری به دره ای می ریزد که از میان آن حوضچه ای از آب زلال تشکیل شده است. وقتی نزدیک آن می ایستید و شبنم می شوید و کمی خیس می شوید ناگهان و بی اختیار چشمانتان را می بندید و خود را در بهشت ​​طوری تصور می کنید که لذت این لحظات وصف ناپذیر است، به خصوص وقتی در فصل تابستان به این مقصد می روید. شما با عشق سفر می کنید، می توانید لذت این سفر را با حمام در این آب زلال تجربه کنید.

Gezo; آبشاری دیدنی در دل جنگل های مازندران

وقتی ماشین خود را در پارکینگ امامزاده گزو پارک می کنید و حدود دو کیلومتر تا دره منتهی به آبشار پیاده می روید، آرام آرام صدای این آبشار خروشان را می شنوید و هیجان رسیدن و دیدن آبشار تمام وجودتان را فرا می گیرد. شما برای رسیدن به مقصد نهایی سریعتر قدم بردارید.

چند فعالیت جالب در آبشار گزو مازندران

از جاده فیروزکوه که سفر خود را به مقصد آبشار گزو آغاز کردید، پس از عبور از پل سفید به روستای جوارم بروید. از روستای جوارم به سمت سد لفور بروید و پس از عبور از یک جاده خاکی نسبتا خوب که تقریباً 15 کیلومتر است به جاده ای آسفالته در ضلع شمالی سد البرز می رسید. کمی فکر کنید و از منظره پیش رو لذت ببرید و سپس با ادامه جاده در غرب سد به روستای شارکلات می رسید که می توانید در آنجا اقامت کنید و سفر خود را به امامزاده و آبشار گزو برنامه ریزی کنید.

اما به طور کلی می توان از دو راه ارتباطی به این آبشار رسید: یکی از لافور و پشت سد البرز در جاده کارسنگ و برای رسیدن به این منطقه باید ۲۳ کیلومتر جاده خاکی و جنگلی را طی کرد. مسیر دیگر از جمشید آباد است که 5 کیلومتر زیر آب است که در نهایت به همان جاده لفور و کارسنگ ختم می شود.

چند فعالیت جالب در آبشار گزو مازندران

طی کردن این مسافت (بسته به نوع وسیله نقلیه) حدود 2.5 تا 3 ساعت زمان می برد. پس از پیمودن این مسیر در نهایت به امامزاده گزو می رسید که همان طور که گفته شد مسیری پر شیب شما را به سمت آبشار می رساند و پس از حدود یک ساعت و نیم پیاده روی در جنگل به مقصد می رسید.

فعالیت های جالب در آبشار گوزو

آبشار گزو یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است که با آب خروشان و چشم انداز دیدنی خود گردشگران را به خود جذب می کند. این آبشار زیبا در منطقه جنگلی و سرسبز لفور مازندران قرار دارد و در حدود 40 کیلومتری شهر زیر آبی سوادکو قرار دارد. آبشار گزو از دو آبشار به ارتفاع 5 و 43 متر تشکیل شده است که ارتفاع کل آنها به 48 متر می رسد. البته این اعداد در منابع مختلف به اشکال مختلف بیان شده است و برخی ارتفاع آبشار را 53 یا حتی 75 متر ذکر کرده اند.

چند فعالیت جالب در آبشار گزو مازندران

مسیر پیاده روی آبشار و جنگل نوردی: برای رسیدن به آبشار باید از جنگل عبور کنید و در اینجا تجربه طبیعت گردی خاصی را خواهید داشت. در حدود ۷۰۰ متری آبشار امامزاده معروفی قرار دارد که به نام سه بزرگوار گزو نامگذاری شده است و از آنجا باید پیاده به سمت آبشار بروید. این پیاده روی نیمه سخت خاطره خوبی در ذهن شما خواهد ماند.

آبتنی: در انتهای آبشار حوضچه ای وجود دارد که می تواند در فصل تابستان مکان خوبی برای شنا باشد.

پایین آمدن از آبشار: برخی از جویندگان هیجان به گوزو می آیند تا نزول آن را تجربه کنند. البته برای این کار باید تجربه لازم را داشته باشید و ابزار و وسایل لازم را با خود ببرید.

پیک نیک و عکس: برای ثبت عکس های زیبا، آموزش عکاسی از آبشار را بخوانید.

چادر زدن: برخی از طبیعت گردها کمپینگ در اطراف این آبشار را بسیار جذاب می دانند و در طول سفر خود یک شب اقامت در میان این مناظر بکر و زیبا را نیز تجربه می کنند.

چند فعالیت جالب در آبشار گزو مازندران

آبشارهای زیادی در ایران وجود دارد. اما تعداد کمی از آنها در دل جنگل قرار دارند. به همین دلیل است که بیشتر مردم سعی می کنند آبشاری را پیدا کنند که زیبایی بیشتری در اطراف خود داشته باشد. دلایل منحصربفرد بودن آبشار گزو آلاشت به شرح زیر است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

زیبایی بی نظیر آبشار

امکان صخره نوردی

صخره هایی مانند یک هلال در اطراف آن

جنگل های انبوه و سر به فلک کشیده هیرکانی اطراف آبشار را احاطه کرده اند

دریاچه هایی پر از آب که به گردشگران امکان حمام کردن را می دهد

اوقات خوش و خوشی داشته باشید

ارتفاع زیاد آبشار بر زیبایی آن افزوده است.

بهترین فصل برای بازدید از آبشار Gezo بهار و پاییز است.

بهار: طبیعت در این فصل طراوت خاصی دارد و هوای مطبوع، بازدید از گوزو را حال و هوایی متفاوت می کند.

تابستان: در این فصل رطوبت هوا زیاد است و ممکن است کوهنوردی در جنگل را دوست نداشته باشید. اما آب پر جنب و جوش در استخر آبشار در انتظار شماست.

پاییز: گذر از جنگل هزار رنگ چیزی است که در سفر پاییزی به گوزو تجربه خواهید کرد.

زمستان: بهتر است در فصل زمستان به دلیل بارندگی های شدید و جاده های پر دست انداز برای سفر به گوزو برنامه ریزی نکنید.

چند فعالیت جالب در آبشار گزو مازندران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا