ایران گردی

چشم‌انداز بی‌نظیر کوه صفه اصفهان

تودی تریپ: وقتی به قله این کوه صعود می کنید و در ارتفاع آن قرار می گیرید، می توانید منظره زیبایی از شهر اصفهان را مشاهده کنید. به علاوه، اگر به صحبت های ساکنان قدیمی اصفهان گوش کنید، به شما خواهند گفت که در گذشته که ساختمان های بلندی در این شهر وجود نداشت، به ارتفاعات این کوه بالا می رفتند و زیباتر و زیباتر می دیدند. نمای کامل از اصفهان موقعیت جغرافیایی این کوه به گونه ای است که از قسمت شمالی خود به جاده کمربندی، از شرق به آبادی ها و ساختمان های مسکونی، از غرب به کوه های تخت رستم و دره خان و از جنوب به زمین های روباز منتهی می شود. راه آهن خط

بام اصفهان در ارتفاعات اصفهان

همیشه یکی از محبوب ترین مکان ها برای گشت و گذار و تفریح ​​در هر شهری، ارتفاعات این شهر است که به بم معروف است. بام اصفهان نیز بر روی ارتفاعات کوه صفا قرار دارد که از آنجا می توان چشم اندازی بسیار زیبا و دلنشین به مناطق اطراف و شهر اصفهان داشت.

منظره بی نظیر کوه سیف اصفهان

حتی می توانید منظره بسیار زیبایی از زاینده رود را مشاهده کنید. این کوه به قدری قوی و عظیم است که قسمت هایی از آن را از تمام نقاط اصفهان می توان دید.

همچنین زمانی که بالای آن قرار می گیرید، می توانید در این جاذبه گردشگری و تفریحی، دید کاملی از شهر داشته باشید و عکس های بسیار زیبایی بگیرید. از این رو ارتفاعات این کوه به بام اصفهان معروف است. ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید به آن سقف برسید. می توانید سوار تله کابینی که در این کوه وجود دارد به بام اصفهان برسید و به ارتفاعات برسید.

کوه صفه در اصفهان دارای دو قله شمالی و جنوبی است که هر کدام دارای یک دکل مخابراتی هستند. ارتفاع قله جنوبی بیشتر از قله شمالی است اما قله شمالی نمای بسیار زیباتری از اصفهان را به نمایش می گذارد.

منظره بی نظیر کوه سیف اصفهان

اگر کوهنورد هستید و می توانید کمی سختی بکشید، می توانید از محلی به نام چشمه گل زرد عبور کرده و به بالای این کوه بروید. پس از صعود به قله، اگر به سمت چپ نگاه کنید، تپه هایی را خواهید دید که به هزار دره معروف هستند. این تپه ها دارای خاک قرمز رنگی هستند که در نقاشی استفاده می شود. اگر دوباره به غرب نگاه کنید، شاه کو و سپس لنجان اصفهان را خواهید دید.

کوه صفه اصفهان کجاست و راه دسترسی به آن

این کوه عظیم و باشکوه توانسته قسمت های مختلفی از جمله قسمت های دیدنی و قسمت های تفریحی را در خود جای دهد و همین امر باعث شده تا گردشگران زیادی را به خود جذب کند. شاید بسیاری از گردشگرانی که به اصفهان سفر می کنند، گشت و گذار خود را محدود می کنند و تنها به خاطر مکان های تاریخی و بازارهای آن به این شهر سفر می کنند.

منظره بی نظیر کوه سیف اصفهان

اما با دانستن چنین جاذبه های طبیعی که دارای تفریحات و قسمت های متفاوتی هستند، می توان آن را گزینه مناسبی برای گشت و گذار دانست.

کوه صفه در جنوبی ترین نقطه این شهر و در جنوب تقاطع بزرگراه شهید عقرب پرست و شهدای صفه قرار دارد. سپس مسیر خود را از پل وحید به سمت بزرگراه میرزا کوچ خان ادامه دهید. در این مسیر وقتی به میدان سهروردی رسیدید از بزرگراه حبیب اللهی بروید. سپس باید از بزرگراه میثمی به سمت بزرگراه عقرب پرست حرکت کنید و سپس وارد بزرگراه شهدا صفا شوید تا به این مجموعه تفریحی برسید و از گشت و گذار و تفریح ​​در آن لذت ببرید.

آدرس کوه اصفهان: استان اصفهان، اصفهان، بلوار شهدای صفه

منبع: ویلای لوکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا