ایران گردی

چرا باید در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری کنیم؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایلنا، منطقه آزاد انزلی به عنوان دروازه ورود به اروپا شناخته می شود. این منطقه آزاد دروازه اوراسیا محسوب می شود. منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در سواحل دریای خزر است.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، داشتن موقعیت ویژه از نظر ارتباطی با کشورهای حاشیه دریای خزر، در مجاورت بنادر آستاراخان و لاگان روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اوکتائو در قزاقستان و باکو. در آذربایجان دسترسی از طریق جاده های مناسب یکی از مزیت های منطقه آزاد انزلی نزدیکی آن به بازارهای مصرف کشورهای مستقل مشترک المنافع است.

منطقه آزاد انزلی در شمال کشور واقع شده و مساحتی در حدود 9 هزار هکتار و بخشی از آب های سطحی دارد. این منطقه دروازه تعامل مثبت ایران و جهان در دل دریای خزر نامیده می شود.

در سال 1354 احداث منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی در دو بخش مجزا به تصویب دولت وقت رسید و در سال 1361 منطقه ویژه اقتصادی انزلی به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی تبدیل شد. در سال 1382 اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به تصویب هیات وزیران رسید و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 1393 توسط هیات وزیران تعریف و ابلاغ شد که بر اساس آن منطقه آزاد انزلی. به سه بخش و یک منطقه بندر اختصاص داده شده است. اداره کل بنادر و کشتیرانی استان شامل شهرک صنعتی انزلی و منطقه ویژه اقتصادی انزلی سابق به مساحت 3200 هکتار و تا عمق 2 کیلومتری دریا در امتداد دریا می باشد. به طول 20 کیلومتر از ساحل دریای خزر.

با اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور در محدوده منطقه آزاد انزلی و گسترش همکاری ها و تعاملات سایر ادارات و نهادهای استان با این سازمان می توان به توسعه همه جانبه یک منطقه امیدوار بود.

اتصال ریلی کشور به بندر انزلی

پس از اتصال بندر انزلی به خط ریلی سراسری و آستارا و همچنین بهره برداری از بزرگراه قزوین – رشت – انزلی شاهد انقلابی در صنعت حمل و نقل (به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه) و ترانزیت خواهیم بود. کالا و مسافر در منطقه

با در نظر گرفتن پتانسیل های فوق و پس از تکمیل پروژه های زیربنایی منطقه آزاد انزلی، شاهد دوران طلایی در صنعت، تجارت و گردشگری و غیره خواهیم بود. منطقه و کشور، زیرا این منطقه رابط بین اقتصاد ملی و اقتصاد و تجارت جهانی است.

اهداف احداث بندر انزلی

هدف از احداث منطقه آزاد انزلی، ساخت و ساز و توسعه منطقه و تامین زیرساخت ها و امکانات زیربنایی، ایجاد زمینه ای برای رشد و توسعه اقتصادی پایدار منطقه با حفظ محیط زیست و جاذبه های طبیعی و بهبود شرایط است. سطح عمومی درآمد منطقه و ساکنان منطقه با جذب و تشویق سرمایه گذاران در بخش خصوصی برای بخش های تجاری، گردشگری، ترانزیت و صنعتی است.

همچنین افزایش سرعت تولید صنعتی، تبدیل و خدمات توسعه صادرات و صادرات مجدد، کمک به تنظیم بازار کالا و ایجاد اشتغال سالم و مولد، حضور فعال و سازنده در بازارهای جهانی و منطقه ای، توسعه بازارهای پولی و مالی. در منطقه و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی با منشاء داخلی و خارجی در منطقه از دیگر اهداف ایجاد این منطقه آزاد است.

مزایای منطقه آزاد انزلی

از جمله مزیت های قانونی مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران، معافیت مالیاتی 20 ساله برای کلیه فعالیت ها و در تمامی زمینه ها، امکان واردات دستگاه ها، ماشین آلات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز پروژه های سرمایه گذاری از خارج از کشور با پرداخت عوارض مصرف در منطقه است. . و غیر ضروری وی به دریافت ویزای ورودی قبلی برای اتباع خارجی و امکان صدور مجوز کار برای مقامات و کارشناسان خارجی اشاره کرد.

امکان واردات مواد اولیه، دستگاه ها، ماشین آلات و قطعات مورد نیاز کارخانه ها و واحدهای تولیدی بدون پرداخت حقوق گمرکی، ارسال محصولات به داخل کشور و عدم پرداخت عوارض گمرکی تا سقف ارزش افزوده تعیین شده توسط کمیسیون آزاد و ویژه ارزش افزوده اقتصادی. زون ها از دیگر مزایای آن هستند.

امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی بدون محدودیت نسبت مشارکت و امکان سرمایه گذاری 100 درصدی خارجی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های تجاری و همچنین آزادی انتقال ارز به خارج از کشور بدون محدودیت از جمله موارد است. از مزایایی که می توان در صورت سرمایه گذاری در منطقه آزاد به دست آورد، از این مزیت بهره مند خواهید شد.

امکان فروش زمین به سرمایه گذاران ایرانی و اتباع خارجی ثبت شرکت در منطقه.

هیچ مانع غیرتعرفه ای برای ورود کالا به منطقه آزاد وجود ندارد. شما می توانید محصولات خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی به خارج از کشور صادر کنید. در منطقه آزاد انزلی زمین به قیمت مصوب سازمان و با قیمت مناسب داده می شود. پرونده های اداری به سرعت انجام می شود و حداقل بوروکراسی اداری وجود دارد. خدمات بیمه ای توسط شرکت های مختلف بیمه دولتی و خصوصی ارائه می شود.

مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر انزلی ایران در شمال کشور و یا به عنوان بندری مناسب برای ارائه خدمات لجستیکی و ایجاد و مدیریت خوشه های صنعتی بهره برداری می شود.

مزایای بی نظیر منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت است. به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب، موقعیت ممتازی در حمل و نقل و ترانزیت در منطقه دارد. جاذبه های طبیعی مانند دریا، جنگل ها و تالاب ها از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند که گردشگران خارجی را به خود جذب می کنند.

ایجاد زیرساخت های تفریحی در منطقه از جمله ایجاد اسکله تفریحی به عنوان تنها تفرجگاه شمال کشور، پارک آب نما، مرکز تفریحات دریایی، استخر ساحلی، بهشت ​​پرندگان، مجموعه آکواریوم و خزنده. باغ، مجتمع ها و مراکز خرید فعال که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

شرایط آب و هوایی مناسب، آب و هوای مطبوع، طبیعت چهارفصل و خاک حاصلخیز از دیگر مزیت های ویژه این منطقه آزاد است. دسترسی به نیروی انسانی ماهر و همچنین نزدیکی به فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از دیگر مزایای این منطقه آزاد است.

نزدیکی و امکانات ارتباط دریایی با بنادر آستاراخان روسیه، اکتاو قزاقستان، کراسنودسک در ترکمنستان و باکو در آذربایجان از دیگر مزایای این منطقه آزاد است.

حضور در بازار مصرف کشورهای حاشیه دریای خزر، CIS و قفقاز با بیش از 500 میلیون نفر جمعیت یکی از مزیت های بارز منطقه آزاد انزلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا