ایران گردی

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

تودی تریپ: امروزه با بسته شدن سفارت کانادا در تهران، یکی از مشکلات اساسی که متقاضیان ویزا ممکن است با آن مواجه شوند نحوه پیگیری ویزای کانادا است. در این صورت لازم است متقاضیان برای پاسخگویی ویزای کانادا از طریق وب سایت و اثر انگشت به کشورهای همسایه مراجعه کنند. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا نحوه پیگیری مراحل ویزای کانادا را به متقاضیان ویزا معرفی کنیم.

آشنایی با مراحل پیگیری ویزای کانادا

در هنگام درخواست ویزای کانادا، پس از 4 ماه، متقاضیان می توانند با مراجعه به ایمیل یا حساب کاربری خود از پاسخ سفارت مطلع شوند. اگرچه امکان پیگیری پاسخ ویزا هم به صورت آنلاین و هم حضوری وجود دارد، اما باید توجه داشت که اطلاع رسانی آنلاین از نظر صدور یا رد ویزا بسیار شفاف تر از روش حضوری است.

به طور کلی و بر اساس پیام سفارت، زمان پاسخگویی سفارت کانادا و صدور ویزا تقریباً معادل 120 روز کاری می باشد، اما لازم به ذکر است که این مبلغ بسته به خدمات اثر انگشت متفاوت است.

ردیابی ویزای اثر انگشت کانادا

پس از ثبت نام آنلاین برای ویزا، یک یا دو هفته پس از ثبت نام، نامه انگشت نگاری برای فرد ارسال می شود و متقاضی 30 روز فرصت دارد تا به یکی از دفاتر بیومتریک (انگشت نگاری) در سفارت کانادا مراجعه کند.

پس از طی مراحل بیومتریک (اثر انگشت) پرونده متقاضی پردازش می شود و سپس پاسخ نهایی و مدت زمان ویزا از طریق ایمیل (ثبت نام شخصی) و یا از طریق شماره پیگیری (جهت ثبت نام اینترنتی) ارسال می شود که حداکثر تا 120 خواهد بود. کار روز برای داوطلب ارسال می شود.

ردیابی چهره به چهره پس از انگشت نگاری

یکی از راه های پیگیری پاسخ ویزای کانادا پس از انگشت نگاری به روش های مختلف مانند ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در کانادا مراجعه حضوری است. در این روش ایمیلی که در زمان مراجعه به دفاتر و در فرم های تکمیل شده وجود دارد پل ارتباطی متقاضی و سفارت خواهد بود. در برخی موارد ممکن است ایمیل ارسال شده توسط سفارت به قسمت اسپم برود و یا اینکه شخص با تاخیر ایمیل را دریافت کند.

ردیابی ویزای اثر انگشت کانادا

به یاد داشته باشید که متقاضی تنها 30 روز پس از نامه اثر انگشت فرصت دارد تا به یکی از مراکز اثر انگشت سفارت کانادا مراجعه کند. در نتیجه اگر متقاضی در مدت زمان مشخص شده درخواست اثر انگشت را ارسال نکند، ممکن است برای ادامه روند مهاجرت به کانادا با مشکلات جدی مواجه شود.

با مراجعه حضوری به سفارت می توانید پاسخ ویزای تحصیلی کانادا را پس از انگشت نگاری یا هر نوع ویزای دیگری که برای آن درخواست کرده اید مطلع شوید. به این ترتیب افراد دیگری می توانند به جای متقاضی برای رسیدگی به درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنند. البته به خاطر داشته باشید که شما فقط می توانید اطلاعات مربوط به نتیجه پرونده ویزای خود را شخصاً دریافت کنید. در نتیجه اطلاعاتی در مورد جزئیات پرونده و اینکه پرونده در چه مرحله ای است دریافت نخواهید کرد. برای اطلاع از جزئیات پرونده بهتر است از روش های دیگر کمک بگیرید.

روش ردیابی آنلاین ویزای کانادا

یکی از راه های آسان و مطمئن برای پیگیری پاسخ ویزای کانادا، روش آنلاین است. مدت زمان و نحوه دریافت پاسخ در این روش بسیار کوتاهتر و آسانتر از دریافت پاسخ به صورت حضوری خواهد بود.

ردیابی ویزای اثر انگشت کانادا

برای ثبت نام حضوری، داوطلبان باید به وب سایت VFS Global مراجعه کرده و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنند. پس از ایجاد حساب کاربری باید مراحل اخذ ویزا را تکمیل و هزینه مهاجرت به کانادا را پرداخت کنید. با پرداخت آنلاین هزینه ثبت نام کد رهگیری دریافت خواهید کرد. با استفاده از این شماره و مراجعه به حساب کاربری خود می توانید از روند بررسی و آخرین وضعیت پرونده مهاجرتی مطلع شوید.

خدمات کنسولی بسیاری از کشورها در ایران از طریق نمایندگی VFS ارائه می شود. متقاضیانی که از طریق برنامه های کار و اقامت به کانادا اقدام کرده اند یا ویزای کانادا را دریافت کرده اند، می توانند از طریق وب سایت VFS و کد رهگیری ثبت شده در رسید اطلاعات بیومتریک، وضعیت ویزای مهاجرتی کانادا خود را بررسی کنند. سفارت کانادا هر گونه تغییر در درخواست ویزای شما را از طریق ایمیل و حساب کاربری شما مطلع خواهد کرد. در نتیجه، در صورت رد شدن یا صدور ویزا، می توانید با مراجعه به وب سایت VFS Global و از طریق حساب کاربری خود از آن مطلع شوید.

ردیابی ویزای اثر انگشت کانادا

همچنین می توانید با مراجعه به این سایت روند ویزای کانادا را پیگیری کنید. برای پیگیری وضعیت ویزا، باید کشور مبدا را به عنوان کشور اثر انگشت و کانادا را به عنوان کشور مقصد انتخاب کنید. این روش سریعتر و دقیقتر از روش حضوری خواهد بود. در روش درخواست حضوری به دلیل تعداد زیاد درخواست ها و حجم کار زیاد، کارگزار پاسخ مشخص و دقیقی در مورد تایید یا رد ویزا به شما نمی دهد. البته امکان پیگیری ویزای کانادا از طریق سایت VFS Global وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا