اخبار گردشگری

پیشنهاد ایران برای لغو روادید بین اعضای بریکس

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایرنا، مسلم شجاعی روز جمعه در ارتباط با ویدئو کنفرانس با سایت اولین همایش گردشگری بریکس که با حضور برخی مقامات کشورهای عضو این گروه در مسکو برگزار شد، افزود: پیش از این جمهوری اسلامی ایران ایران روادید گردشگران 6 کشور از 10 کشور عضو بریکس را لغو کرد
وی ادامه داد: علاوه بر لغو روادید باید به شرکت های هواپیمایی خود در کشورها کمک کنیم و آنها را تشویق کنیم که پروازهای مستقیم بین کشورها را افزایش دهند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه بر اهمیت توجه به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در بین کشورهای عضو بریکس تاکید کرد و گفت: هرچه تورگردانان کشورها با یکدیگر آشنایی بیشتری داشته باشند. گردشگران بیشتری بین کشورهای عضو بریکس مبادله خواهند شد.

پیشنهاد ایران به کشورهای بریکس برای لغو روادید متقابل

شجاعی توجه به بازاریابی و استفاده از فناوری و دیجیتالی شدن محصولات و خدمات گردشگری در بین کشورهای عضو بریکس را ضروری دانست و گفت: سومین پیشنهاد عملی من برای توسعه گردشگری در بریکس تمرکز بر بازاریابی و تولید محصولات مناسب است. محتوای گردشگری
وی در تشریح پیشنهاد خود افزود: تولید محتوا توسط گردشگران از کشورها و انتشار آنها این روزها به اینفلوئنسر مارکتینگ و تور FAM معروف است. اخیراً در بازار چین اقدام کرده ایم و تعداد گردشگران این کشور به ایران را نسبت به قبل از کووید-19 بیش از 35 درصد افزایش داده ایم. ما می دانیم که همه اعضای BRICS چنین اقدامات موفق بسیاری دارند.

ظرفیت ایران در بخش گردشگری
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به برخی از ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: این کشور با 27 سایت ثبت شده در جهان در رتبه دهم جهان قرار دارد. میراث در یونسکو که تخت جمشید یکی از آنهاست، با 24 اثر ناملموس جهانی که نوروز یکی از آنهاست، تنوع قومیتی و فرهنگی، رویدادها و اعیاد فراوان، مهمان نوازی مردم به عنوان مزیت رقابتی مهم، رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده است. و همچنین امنیت مثال زدنی ظرفیت گردشگری ایران که در نظرات و پست های گردشگران (در شبکه های اجتماعی) منعکس شده است.
وی ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور فقید کشورمان معتقد بود میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران می خواهد ورود گردشگران به ایران را تسهیل کند. بنابراین درها را باز کردیم.
شجاعی با دعوت از اتباع کشورهای بریکس به ایران گفت: امروز گردشگران بیش از 40 کشور بدون ویزا می توانند به کشورمان سفر کنند. این کشورها بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و برخی از آنها اعضای بریکس هستند.
وی خاطرنشان کرد: ایران در سال گذشته موفق به جذب 6.4 میلیون گردشگر بین المللی شد که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.

نخستین همایش گردشگری بریکس با حضور نمایندگان 9 کشور عضو گروه بریکس شامل روسیه، برزیل، مصر، هند، ایران، چین، امارات متحده عربی، اتیوپی و آفریقای جنوبی در مسکو برگزار شد. نماینده عربستان دیگر عضو بریکس در این نشست غایب بود. این نشست در 31 ژوئن و 1 ژوئیه 1403 به میزبانی روسیه برگزار شد.

گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس در سال 2006 با مشارکت برزیل، روسیه، هند و چین تشکیل شد. آفریقای جنوبی در سال 2010 به این گروه پیوست.
در دی ماه 1402 جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی رسماً به این گروه پیوستند.
ریاست سالانه بریکس در اول ژانویه 2024 به روسیه واگذار شد. در این دوره، مسکو موضوعات در سه بخش از جمله سیاست و امنیت، اقتصاد و امور مالی و روابط فرهنگی و بشردوستانه را در اولویت قرار داد.
بیش از 250 رویداد BRICS در بیش از 10 شهر روسیه در سال 2024 برنامه ریزی شده است. رویداد اصلی، اجلاس بریکس، در تاریخ 22-24 اکتبر (1-3 نوامبر 1403) در کازان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا