اخبار گردشگری

پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین کی آغاز می‌شود؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، در هفته ای که گذشت تحولات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی رخ داد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می شود.

جذب 10 هزار میلیارد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر خوزستان

ابوطالب گاریلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به خدمات دریایی و بندری ارائه شده در بنادر استان خوزستان گفت: در دولت سیزدهم اقدامات مختلفی در حوزه خدمات دریایی، خدمات بندری و بندری انجام شد. ایجاد و توسعه زیرساخت ها، ارتقاء و تجهیز، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، پروژه های معلق و وظایف مدیریتی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش خصوصی نیز بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد که شامل ایجاد صنایع تبدیلی و ارزش افزوده، فضاهای ذخیره سازی استاندارد کالا و ساخت پایانه های مکانیزه تخصصی انواع کالا می شود. تامین و توسعه تجهیزات بندری استراتژیک و غیراستراتژیک به ارزش سه هزار و 300 میلیارد ریال از مزیت ها و امکانات مناطق ویژه است.

سرمایه گذاری 62 درصدی بخش خصوصی در بخش دریایی و بندری

علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه جذب و جذب این میزان سرمایه گذاری از بخش خصوصی نسبت به کل بودجه دولت در بخش دریایی و بندری قابل توجه است، گفت: با پنج کشور قرارداد بسته ایم. در این زمینه و کار اجرایی آن آغاز شده است. از جمله این کشورها، هند است که 120 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است و ما 250 میلیون دلار نیز در حوزه راه آهن و راه آهن از آن کشور دریافت کرده ایم که می توان آن را به یک میلیارد دلار افزایش داد.

وی ادامه داد: در مجموع 470 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب سازمان بنادر شده است.

پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین از ۱۵ مرداد آغاز می شود

داریوش بیکر جوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در مجموع 7 هزار دستگاه اتوبوس در سازمان راهداری امکان تردد مسافت طولانی را دارند، گفت: حدود 14 دستگاه خودرو در ناوگان سازمان راهداری وجود دارد. که از این تعداد فقط 7000 اتوبوس در وضعیت خوبی قرار دارند. قابلیت پیمایش در فواصل طولانی و متوسط ​​را دارد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در ادامه تاکید کرد: البته این 7 هزار وسیله نقلیه برای جابجایی زائران اربعین کافی نیست و باید حدود 2 هزار ناوگان دیگر به این تعداد اضافه شود تا به 9 هزار دستگاه برسد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: فروش بلیت اتوبوس اربعین حسینی از 15 مردادماه به صورت اینترنتی انجام می شود و در صورت تکمیل ظرفیت مقصد، مسافران می توانند بر اساس اولویت و تعداد اورژانس در لیست انتظار بلیط اتوبوس ثبت نام کنند. مسیر بازگشایی خواهد شد

ورود بیش از 100 هواپیما و بالگرد به ناوگان هوایی

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی در آستانه فناوری حرکت می کند، گفت: با توجه به تحریم های شدید علیه کشورمان، بدون شک انتشار اخبار این صنعت مهم و یکی از مهمترین موارد است. مولفه های موثر بزرگ در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه این یک پیشرفت در زمینه هوا است.

وی توضیح داد: شرایط تاج، اوضاع نابسامان اقتصادی شرکت های هواپیمایی، تحریم ها و …. در سال 1401 باعث تعلیق هواپیما در کشور شده و برای برون رفت از این شرایط، راهکارهایی برای نوآوری، توسعه ناوگان، نوسازی و پایداری و ساخت هواپیماهای بومی اتخاذ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: در سه سال گذشته با وجود اینکه با انواع تحریم ها و مشکلات مواجه بوده ایم اما ایمنی و امنیت در صنعت هوانوردی در بالاترین سطح رعایت شده است و هم اکنون 28 ایرلاین خارجی پرواز می کنند. به کشورمان در حوزه حمل و نقل بار با پنج قاره.

وی افزود: طی 33 ماه گذشته بیش از 100 فروند هواپیما و بالگرد به ناوگان هوایی اضافه شده است که اکنون 55 فروند از آنها در چرخه عملیاتی فعالیت می کنند.

اولین محموله از راه آهن بندر کاسپین به بازارهای صادراتی ارسال شد

با توجه به فعالیت چند جانبه گروه کشتیرانی در حمل و نقل محموله های صادراتی به کشورهای حاشیه دریای خزر، اولین محموله صادراتی از بندر خزر به کشورهای حاشیه دریای خزر با استفاده از واگن های ترکیبی حمل شد. گروه شرکت کشتیرانی و با برنامه ریزی و مدیریت دریای خزر.

با حمل این محموله سیمان صادراتی، راه آهن بندر کاسپین به بهره برداری کامل رسید و برای اولین بار در این بندر ریل به دریا رسید و بر این اساس پس از افتتاح راه آهن رشت – بندر کاسپین، 400 هزار تن سیمان تولید شد. در کشور ایجاد شد از این مسیر برای صادرات به این کشورها.

خط دریایی قشم به لارک راه اندازی شد

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از افتتاح خط دریای قشم به جزیره لارک خبر داد و گفت: پس از دیدار مردمی علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بندری با حضور مردم جزیره لارک و تقاضای مردم این جزیره مبنی بر ایجاد خط دریایی منظم برای انجام امور جاری در مسیر قشم به لارک و برگشت از دیروز آغاز شد.

وی با اعلام اینکه تردد در مسیر این دو جزیره چهار بار در هفته انجام می شود، افزود: این ترددها در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته مسافران را از قشم به جزیره لارک و برگشت می رساند و در روز شنبه نیز مسافران از قشم خارج می شوند. این جزیره ساعت هشت صبح و دوشنبه ساعت 16 و چهارشنبه و جمعه ساعت 17:30 برای اسکله شهید زکری قشم.

آخرین پرواز حج 23 تیرماه خواهد بود

حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تا امروز 178 پرواز برنامه ای از مدینه منوره به فرودگاه های داخلی ایران ارسال شده است، گفت: 57 پرواز از مدینه منوره به فرودگاه های داخلی ایران باقی مانده است.

سخنگوی ایران ایر در ادامه خاطرنشان کرد: 55 پرواز برنامه ای از فرودگاه جده به مقصد ایران و 102 پرواز برنامه ای از فرودگاه جده در طول عملیات انجام می شود که به این ترتیب 233 پرواز برنامه ای از فرودگاه های جده و مدینه به کشور و 152 پرواز دیگر انجام شده است. پروازهای برگشت انجام خواهد شد.

وی افزود: البته یک روز از تعداد پروازهای حج کاسته شد که روز شنبه 2 تیرماه آخرین پروازهای حجاج بیت الله از فرودگاه جده انجام می شود و تاکنون 53 هزار زائر به کشور بازگشته اند و تنها حدود 34 نفر. هزار و 500 نفر از زائران اصفهان، گلستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، بندر چابهار، استان آذربایجان غربی، یزد، فارس، اردبیل و تهران برای بازگشت باقی مانده اند و در زمان ذکر شده به مقاصد مورد نظر خود باز خواهند گشت.

افزایش چشمگیر تخلیه و بارگیری کانتینرها در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم، حوزه حمل و نقل از رشد چشمگیری برخوردار بوده است که در هر یک از چهار بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی به وضوح قابل مشاهده است و آمارهای رسمی نیز حاکی از افزایش و توسعه زیرساخت ها و همچنین حجم عملیات است. در هر یک از زیربخش ها حمل و نقل است.

بر اساس آمار رسمی دفتر آمار، کارایی و نظارت بر برنامه های وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور در دولت سیزدهم با ۲۲ میلیون تن افزایش ۲۸ میلیون تنی افزایش یافت. تن نسبت به ابتدای دولت. همچنین میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در دولت سیزدهم مردمی نیز با افزایش 772 هزار TEU نسبت به ابتدای دولت 42 درصد افزایش داشته است. در حوزه حمل و نقل مسافر، حجم جابجایی مسافر با 140 درصد افزایش نسبت به ابتدای دولت مردمی، 14 میلیون نفر افزایش یافت.

از مهمترین پروژه های بندری و دریایی که در دولت سیزدهم تکمیل و برای بهره برداری و بهره برداری در اختیار مردم و بازرگانان قرار گرفت، احیای خلیج گرگان با لایروبی کانال آشوراده به ارزش روزانه 520 میلیارد تومان و افزایش ظرفیت با 32 میلیارد تومان است. میلیون تن ظرفیت اسمی بنادر کشور از 264 میلیون تن در ابتدای دولت به 296 میلیون تن افزایش یافت و ظرفیت کانتینری بنادر تجاری کشور به 700 هزار TEU رسید، بنابراین ظرفیت کانتینری. از بنادر تجاری کشور در اوایل دهه 1400 8 میلیون TEU بود که در حال حاضر به 7.8 میلیون TEU رسیده است که 0.7 میلیون TEU افزایش نشان می دهد.

مجوز رهبر انقلاب برای اجرای 2 پروژه راه آهن

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت از تصویب ۲ پروژه مهم ریلی کشور به عنوان پروژه های واجد شرایط توسط رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: با پیگیری های مستمر این وزارتخانه. راه و شهرسازی چند ماه است که 2 پروژه مهم ریلی کشور مشمول انتیزا شدند به رهبر انقلاب اضافه شدند و جهش قابل توجهی در روند اجرای آنها حاصل خواهد شد.

وی افزود: یکی از این پروژه ها پروژه راه آهن راه آهن کرمانشاه- خسروی است که شبکه ریلی ایران را به عراق متصل می کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربندی جاده ایران تکمیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا