ایران گردی

پیدا شدن سر و کله یک شهر باستانی در جنگل + عکس

به گزارش تودی تریپ به نقل از رویترز، موسسه مردم شناسی مکزیک از کشف شهر باستانی ناشناخته تمدن مایا در جنگل های جنوب مکزیک خبر داد که احتمالا بیش از هزار سال پیش مرکز مهمی بوده است.

بر اساس گزارش موسسه مردم شناسی مکزیک (INAH)، این شهر دارای ساختمان های هرمی بزرگ، ستون های سنگی، سه میدان با ساختمان های باشکوه و سازه های دیگر است که در الگوی دایره های تقریباً متحدالمرکز چیده شده اند.

به گفته کارشناسان، این شهر که «اوکامتون» نامیده می شود و در زبان مایاها به معنای «ستون سنگی» است، بین سال های 250 تا 1000 پس از میلاد مرکز مهمی برای ناحیه دشت مرکزی شبه جزیره بوده است.

کشف یک شهر باستانی در جنگل، شهر باستانی تمدن مایا

این منطقه در شبه جزیره یوکاتان در این کشور قرار دارد و در جریان جست و جو در قسمت وسیعی از جنگل که بزرگتر از لوکزامبورگ است، کشف شد. این جستجو بین ماه مارس و ژوئن با استفاده از فناوری نقشه برداری لیزری هوابرد (LiDAR) انجام شد.

تمدن مایاها که بیشتر به دلیل استفاده از تقویم پیشرفته شناخته شده است، جنوب شرقی مکزیک و بخش هایی از آمریکای جنوبی را در بر می گرفت. قرن‌ها قبل از ورود فاتحان اسپانیایی، که لشکرکشی‌هایشان به سقوط آخرین سنگر مایاها در اواخر قرن هفدهم انجامید، افول این تمدن با فروپاشی سیاسی گسترده آغاز شد.

سایت Okumton دارای یک منطقه مرکزی است که بر روی زمین های مرتفع واقع شده است که توسط تالاب های وسیع احاطه شده است و شامل چندین ساختار هرم مانند تا ارتفاع 15 متر است.

یک زمین توپ نیز در شهر وجود داشت. بازی های توپی پیش از اسپانیایی که در سرتاسر منطقه مایا رواج داشت به گونه ای انجام می شد که مثلاً توپی که نماد خورشید بود بدون استفاده از دست از روی زمین از روی یک حلقه سنگی کوچک عبور می کرد.

کشف یک شهر باستانی در جنگل، شهر باستانی تمدن مایا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا