ایران گردی

پرطرفدارترین پارک جنگلی گیلان / پارک جنگلی سراوان رشت؛ جاذبه ای جالب و دیدنی

تودی تریپ: این پارک جنگلی با مساحت 1487 هکتار در ارتفاع 50 تا 250 متری از سطح دریا واقع شده است. از کل مساحت این پارک 210 هکتار حفاظت شده و 521 هکتار به تفریحات گسترده و 756 هکتار به تفریحات متمرکز اختصاص دارد.

طول شمال و جنوب جنگل سراوان 7600 متر و عرض متوسط ​​آن در جهت شرق به غرب 2 کیلومتر است.

این پارک تا قبل از سال 1370 بخشی از جنگل های سری سه سراوان بود که حدود 300 هکتار از آن جدا و به پارک جنگلی تبدیل شد.

در آن زمان بخش بزرگی از قلمرو را درختان سوزنی برگ دست کاشت تشکیل می دادند که پس از رسیدن به سن مفید قطع می شدند و مورد استفاده قرار می گرفتند.

در سال 1378 طرح مدیریت و بهره وری پارک جنگلی سراوان بر اساس شرح خدمات تهیه طرح پارک جنگلی مصوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تدوین و تصویب شد تا بتواند حفظ و احیای آن را بیشتر انجام دهد. به آسانی.

فاصله رشت تا پارک جنگلی سراوان

با خروج از شهر رشت و طی مسافتی حدود 17 کیلومتر در جاده رشت – تهران، یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان را به ما نشان می دهد.

پارک جنگلی سراوان یکی از قدیمی ترین مناطق جنگلی گیلان است که مجموعه ای بی نظیر از گونه های گیاهی متنوع و کمیاب، ذخایر ژنتیکی و مناظر بی نظیری را در خود جای داده است.

محبوب ترین پارک جنگلی گیلان / پارک آسان سراوان رشت;  یک جاذبه جالب و دیدنی

نزدیکی پارک جنگلی سراوان به مرکز استان و مجاورت با جاده ملی که دسترسی آسان را فراهم می کند، این پارک را به یکی از پارک های جنگلی مهم و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری شهر رشت تبدیل کرده است.

این پارک هر ساله میزبان گردشگران زیادی است و خاطره خوبی برای آنها رقم می زند.

با ورود به پارک جنگلی سراوان در سمت چپ با منظره ای دیدنی از دریاچه پارک روبرو می شوید که در ابتدا زمینی پوشیده از چمن به نظر می رسد. اما اگر دقت کنید متوجه حضور دو قایق می شوید که شما را به یک گشت و گذار متفاوت دعوت می کنند.

با سوار شدن بر این قایق ها می توانید به جنگل بروید و از کشف زیبایی های خلقت در محاصره سکوت و آرامش لذت ببرید.

هرچه بیشتر در پارک قدم بزنید، صدای عبور آب را بیشتر می شنوید و شما را وسوسه می کند که لحظه ای توقف کنید و عبور آب را در رودخانه ای زیبا تماشا کنید.

کنار دریا یکی از سرزنده ترین نقاط پارک سراوان است و بسیاری از مردم ترجیح می دهند در اینجا پیک نیک داشته باشند و روزی شاد را برای خود رقم بزنند.

بهترین زمان برای سفر به تالاب سراوان

دریاچه سراوان و پارک جنگلی سراوان از زیباترین مکان های دیدنی رشت هستند که زیبایی خود را در طول سال حفظ می کنند. بسته به سلیقه شما، هر زمانی از سال می تواند بهترین زمان برای سفر به دریاچه سراوان باشد.

اگر برای پیاده روی و گشت و گذار و همچنین قایق سواری در دریاچه سراوان به این منطقه سفر می کنید، فصل بهار و تابستان انتخاب خوبی برای شماست. در این زمان از سال دریاچه کاملاً سبز می شود و هوا معتدل است.

محبوب ترین پارک جنگلی گیلان / پارک آسان سراوان رشت;  یک جاذبه جالب و دیدنی

اگرچه در اواسط تابستان کمی گرمتر می شود، اما به دلیل ارتفاع زیاد پارک جنگلی و پوشش درختان انبوه، آب و هوای آن بسیار خنک تر از مناطق اطراف است.

در فصل پاییز می توانید طیف رنگی غنی را در اطراف دریاچه سراوان و پارک جنگلی مشاهده کنید. در بیشتر روزهای پاییزی بارش باران این منطقه را فرا می گیرد و در هنگام بارندگی شدید امکان لذت بردن از دریاچه و پارک جنگلی سراوان وجود ندارد.

دریاچه سراوان در فصل پاییز بهترین زمان سفر برای دوست داران عکاسی است.

دریاچه سراوان در فصل زمستان خلوت ترین زمان را برای پیاده روی سپری می کند. به دلیل هوای سرد جنگل در زمستان، تعداد بازدیدکنندگان بسیار محدود است، اما دریاچه پوشیده از برف سراوان در زمستان در دل جنگل خودنمایی می کند و منظره ای چشمگیر است.

اگر از سرما ناراحت نیستید، سفر به دریاچه سراوان در فصل زمستان می تواند تجربه بی نظیری برای شما باشد.

اقامتگاه های بوم گردی رشت و اطراف آن دارای فضاهای کاملا سنتی بوده و امکانات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

روبروی پارک جنگلی سروان و اطراف آن ویلاها و خانه های روستایی مناسب برای اجاره وجود دارد. اگر می خواهید در کنار دریاچه و پارک جنگلی سراوان اقامت کنید، این مکان ها انتخاب های خوبی هستند و تنوع زیادی دارند.

منطقه پارک جنگلی سراوان می تواند برای کسانی که عاشق کمپینگ در طبیعت هستند بسیار جذاب باشد. در اطراف تالاب سراوان امکانات شبانه محدودی وجود دارد، اما سرویس بهداشتی و سکوهای اقامتی در پارک ساخته اند.

محبوب ترین پارک جنگلی گیلان / پارک آسان سراوان رشت;  یک جاذبه جالب و دیدنی

پارک جنگلی سراوان منطقه ای بکر و جنگلی است. برای گذراندن یک روز پیک نیک در این منطقه، همه چیزهایی را که نیاز دارید بردارید. در این پارک جنگلی سکو و آلاچیق برای اسکان تعبیه شده است. اما غذا و آب کافی همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید در فضای باز آشپزی کنید، هنگام روشن کردن آتش مراقب باشید و از مناطقی استفاده کنید که قبلاً آتش روشن شده است. برای کمپینگ در طبیعت و شبانه روزی لازم است تمامی وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

کیسه خواب مناسب برای محافظت در شب بسیار کاربردی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا