ایران گردی

پرشین گلف تور مسافرتی بازنشستگان

بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی می توانند از خدمات مختلف و تسهیلات خاصی بهره مند شوند که یکی از آنها تورهای مسافرتی بازنشستگان است. پس از بازنشستگی وقت سفر و تفریح رسیده و شما باید بدون دغدغه به فکر سفرهای نرفته‌تان در طول زندگی باشید تا علاوه بر کسب تجربه های جدید دغدغه های روزمره و مشکلاتتان را فراموش کنید. اگر به دنبال بهترین تورهای گردشگری بازنشستگان هستید این مطلب از تودی تریپ می تواند به شما کمک کند.

در این مطلب قصد داریم بهترین تورهای داخلی بازنشستگان را به شما معرفی کرده و ویژگی های بهترین تورها را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین تور و بهترین مقصد را برای سفر انتخاب کنید.

تفاوت‌ تورهای بازنشستگان با تورهای معمولی

اگر تجربه سفر با تورهای معمولی را داشته باشید احتمالا با جو و فضای آنها آشنا هستید. در تورهای معمولی اکثر افراد جوان هستند، در حالیکه اکثر بازنشستگان کشور سنین بالای 55 سال دارند. به همین دلیل شاید با توجه به نوع اخلاق و رفتار بزرگسالان و مشکلاتی که در طول سفر دارند بهتر است تور بازنشستگان را به جای تورهای معمولی انتخاب کنند. البته توجه داشته باشید که این موضوع به معنی عدم شادی و نشاط در تورهای بازنشستگی نیست، اما اکثر تورهای معمولی با توجه به انرژی جوانان تنظیم شده و حتی ممکن است بازدید از جاذبه های متعددی را فقط در یک روز برنامه ریزی کرده باشند.

تفاوت دیگری که این دو مورد با یکدیگر دارند درباره هزینه تورهاست. هزینه تورهای معمولی از تورهای بازنشستگی بیشتر است. بازنشستگان حقوق زیادی دریافت نمی کنند و اکثرا ترجیح می دهند هزینه تور را به صورت اقساطی پرداخت کنند و یا از تخفیف ها و تسهیلات مربوط به بازنشستگی استفاده نمایند.

هر ساله تسهیلات و خدمات مختلفی از سوی سازمان بازنشستگی کشور برای بازنشستگان ارائه می شود. البته که برخی از این موارد عملی نمی شود اما اگر بخشنامه های این سازمان را دنبال کنید می توانید از تخفیف های مربوط به تورهای گردشگری، هتل ها و رستوران ها مطلع شوید.

ویژگی‌های پرشین گلف تور گردشگری بازنشستگان

تور گردشگری بازنشستگان چه ویژگی هایی دارد؟ شاید هنگامی که از تورهای بازنشستگی صحبت می کنیم تصور می کنید که این تورها فقط شامل تورهای زیارتی مانند تور بازنشستگی مشهد، قم و عتبات عالیات می شوند، اما مقاصد دیگری مانند شیراز، اصفهان، یزد، رامسر و دیگر شهرهای دیدنی کشور هم شامل این تورها می شوند.

اگر به دنبال بهترین تور بازنشستگی هستید باید با ویژگی های آن آشنا شوید که در بخش زیر تعدادی از این ویژگی ها را لیست کرده ایم:

  • همراهی یک تیم پزشکی یا پزشک متخصص در طول برگزاری تور
  • انتخاب وسایل نقلیه مناسب برای برگزاری تورهای بازنشستگان (قطارهای درجه یک و اتوبوس‌های vip)
  • انتخاب هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی با امکانات رفاهی مناسب برای افراد بالای شصت سال
  • برنامه‌ریزی دقیق برای بازدید کوتاه از برخی جاذبه‌های گردشگری که مناسب افراد میان‌سال و سالمند باشد.
  • استفاده از یک برنامه غذایی سالم و مناسب در طول برگزاری تورهای گردشگری
  • ارائه خدماتی که می‌تواند سفر را برای این افراد آسان‌تر کند.(بیمه‌های مسافرتی، پرداخت قسطی و…)

با توجه به سن و سال مسافران در این تورها مهمترین نکته ای که باید رعایت شود، همراهی یک تیم پزشکی مجرب با تجهیزات لازم است. به هر حال هر لحظه ممکن است در جایی مانند جنگل باشید و هیچ دسترسی به پزشک یا بیمارستان نداشته باشید، به همین دلیل هم بهتر است در کنار تورلیدرها یک تیم پزشکی هم در طول سفر کنار شما باشد. همچنین علاوه بر پزشک باید تجهیزات ابتدایی برای مراقبت های ویژه و جعبه کمک های اولیه در اختیار تیم پزشکی باشد.

توجه داشته باشید که بهتر است بیماران صعب العلاج، بیماران دیابتی، بیماران قلبی و عروقی و … همگی قبل از مسافرت مشکلات و بیماری خود را با برگزار کننده تور در میان بگذارند تا پیشگیری های لازم از اتفاقات در طول سفر انجام شود.

برنامه غذایی مناسب برای تور مسافرتی بازنشستگان آموزش و پرورش

نکته مهم دیگری که در انتخاب تور بازنشستگان باید به آن دقت کنید برنامه غذایی شما در طول سفر است. برگزار کنندگان تور باید با توجه به ذائقه و البته مشکلات و بیماری هایی که بازنشستگان دارند برنامه غذایی خود را تنظیم کنند. به عنوان مثال از غذاهای چرب، سرخ کردنی و غذاهای سنگین باید پرهیز شود و غذاهای سالم تر در برنامه غذایی گنجانده شود. همچنین زمانبندی برای سرو غذا اهمیت زیادی دارد چون ممکن است سالمندان تحمل کمتری برای صرف غذا داشته باشند و باید به موقع غذا به مسافران تحویل داده شود.

برنامه‌های بازدید کوتاه در تور مسافرتی بازنشستگان فرهنگی

همانطور که گفتیم تورهای طبیعت گردی بازنشستگان هم برگزار می شود که برای حضور در آنها باید قوای لازم را داشته باشید تا از مسیرهای نسبتا صعب العبور قادر به پیاده روی باشید و انرژی لازم برای بازدیدهای طولانی مدت را داشته باشید. اما تورهای بازنشستگی اکثرا برنامه های گردشگری خود را به صورت کوتاه مدت تنظیم می کنند تا افراد مسن تر به مشکل برنخورند. شاید تورهای معمولی بیش از 3 جاذبه تفریحی و گردشگری را در روز برنامه ریزی کنند، اما برای تورهای بازنشستگی باید این تعداد کمتر شود.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای تور گردشگری بازنشستگان کشوری

وسیله نقلیه مناسب برای حمل و نقل بین مبدا و مقصد و همچنین وسایل نقلیه درون شهری در مقصد اهمیت بسیار بالایی دارد. معمولا در سفرهای هوایی مشکلی وجود ندارد اما اگر قصد سفر زمینی با قطار، اتوبوس، ون و یا ماشین های شخصی را دارید باید به کیفیت خودرو یا قطار توجه داشته باشید. به عنوان مثال قطارهای اتوبوسی اصلا کیفیت لازم را برای سفر بازنشستگان ندارند و چون صندلی این نوع قطارها هیچ انعطافی ندارند در طول یک سفر طولانی قطعا شما را خسته می کنند. این موضوع در رابطه با انتخاب اتوبوس و ون هم صدق می کند و باید ترجیحا از اتوبوس های VIP برای تور بازنشستگان استفاده شود.

رعایت چه نکاتی برای رزرو هتل بازنشستگان کشوری ضروری است؟

انتخاب محل اقامت به بودجه شما و توری که انتخاب می کنید بستگی دارد. همانطور که گفتیم برای اقامتگاه های بازنشستگان معمولا تخفیف ها و تسهییلاتی در نظر گرفته می شود، اما با این حال ممکن است برخی از این اقامتگاه ها کیفیت لازم را نداشته باشند. انتخاب یک اقامتگاه آرام و ساکت به دور از هیاهوها و شلوغی های شهر می تواند ایده آل باشد. رعایت نکات بهداشتی، تخت خواب های طبی، دسترسی آسان به رستوران، اماکن دیدنی، زیارتگاه ها، سرویس و حمام بهداشتی و آسانسور و خدمات 24 ساعته هتل از جمله مواردیست که باید به آنها توجه داشته باشید.

بهترین مقصد برای تورهای گردشگری بازنشستگان کدام است؟

انتخاب بهترین مقصد برای تورهای بازنشستگی کاملا سلیقه ای است. عده زیادی از بازنشستگان ترجیح می دهند در تورهای زیارتی مانند تور مشهد، قم و عتبات عالیات شرکت کنند. اما می توانید در تورهای سیاحتی مانند همدان، اصفهان، شیراز، تبریز، آب گرم سرعین، کیش و قشم هم حضور پیدا کنید. در ادامه چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری برای تورهای بازنشستگی را معرفی می کنیم.

تور بازنشستگی مشهد

مشهد مقدس با وجود حرم مطهر امام رضا (ع) به قطب گردشگری ایران تبدیل شده و سالانه گردشگران و زائران زیادی به این شهر سفر می کنند. مشهد می تواند بهترین انتخاب برای تورهای بازنشستگی محسوب شود که می توانید به همراه خانواده و دوستانتان در این تور زیارتی شرکت کنید.

تعداد قطارها و اتوبوس های مشهد از اکثر شهرهای ایران به اندازه ایست که می توانید در هر زمان از سال به راحتی به این شهر سفر کنید و دغدغه حمل و نقل را نخواهید داشت. با توجه به وجود هتل ها و رستوران های باکیفیت در مشهد دغدغه اقامت هم نخواهید داشت و می توانید یک سفر عالی را پشت سر بگذارید. فراموش نکنید که در این سفر زیارتی می توانید از اماکن دیدنی مشهد مانند پارک کوهسنگی، پارک وکیل آباد، باغ موزه نادرشاه افشار و منطقه دیدنی طرقبه و شاندیز هم دیدن کنید.

تورهای عتبات عالیات

تورهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین از شهرهای زیارتی کشور عراق از  محبوب ترین تورهای بازنشستگی محسوب می شوند. سالانه میلیون ها نفر در ایام اربعین با پای پیاده به نجف و کربلا سفر می کنند و به زیارت ائمه می روند، اما با توجه به سختی هایی که در این مسیر وجود دارد سالمندان نمی توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند. به همین دلیل هم بهتر است با خرید تورهای بازنشستگی عتبات عالیات به زیارت امام حسین (ع)، امام علی (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام هادی (ع)، امام موسی کاظم (ع)، امام جواد (ع) و امام حسن عسکری (ع) بروید.

توجه داشته باشید که در این تورها باید به غذا، هتل و حمل و نقل توجه زیادی داشته باشید. تورهای ارزان قیمت و اقساطی زیادی وجود دارند که کیفیت اقامتگاه های آنها چندان مناسب نیست و این موضوع ممکن است شما را اذیت کند.

تور زیارتی قم

شهر مقدس قم با وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهر امام رضا (ع) به دومین شهر زیارتی کشور تبدیل شده است. اگر به دنبال تور یک روزه برای بازنشستگان هستید تور تهران به قم می تواند بهترین گزینه باشد. با توجه به فاصله کم بین تهران و قم که حدود 2 ساعت مسافت بین آنهاست، می توانید به راحتی در کمتر از یک روز یک سفر زیارتی خاطره انگیز را تجربه کنید.

تورهای آبگرم محلات

تور آب گرم محلات در استان مرکزی هم از جمله تورهای یک روزه اطراف تهران محسوب می شود که سالمندان می توانند روی آن حساب باز کنند. آب گرم محلات خواص  درمانی متعددی دارد که می تواند برای درمان روماتیسم و درد مفاصل کمک کننده باشد. علاوه بر آب گرم زیبای محلات می توانید از گلخانه ها و دیگر جاذبه های گردشگری اراک و استان مرکزی هم دیدن کنید.

تورهای بازنشستگی شمال کشور

شمال کشور همیشه از محبوب ترین مقاصد تفریحی و گردشگری برای تمام کشور بوده است. شهرهای زیبای رشت، مازندران، رامسر، چابکسر، رودبار، ییلاقات سوباتان و… همگی از زیبایی هایی هستند که در بخش شمالی کشور قرار گرفته اند. آب و هوای شهرهای شلوغی به خصوص تهران برای بازنشستگان سم خالص است و خرید تورهای شهرهای شمالی بهترین گزینه برای رهایی از این آلودگی است. می توانید برای چند روز به بازدید از جاذبه هایی مانند قلعه رودخانه و جنگل های شمال کشور بپردازید و از آب و هوای این مناطق لذت ببرید.

تور آبگرم سرعین اردبیل

آب گرم سرعین اردبیل از معروف ترین آب گرم های ایران به شمار می رود که با توجه به خواص درمانی همیشه مقصد ایده آلی برای سالمندان به شمار رفته است. این آب گرم شهرت جهانی پیدا کرده و با توجه به اقامتگاه های باکیفیتی که در اطراف آن احداث شده می توانید سفر خاطره انگیز و مفیدی به سرعین اردبیل داشته باشید.

علاوه بر آب گرم سرعین در این سفر می توانید از جاذبه های دیگر مانند جنگل فندقلو، دره جنگلی ایردموسی، روستای شایق و تپه های باستانی آناهیتا هم دیدن کنید.

سفر با تورهای گردشگری چه مزایایی دارد؟

با بالا رفتن سن و سر و سامان گرفتن فرزندان شاید امکان سفر خانوادگی را کمتر داشته باشید، به همین دلیل بهتر است به همراه تورهای گردشگری و دسته جمعی سفر کنید. از جمله مزایای سفر با تور می توان موارد زیر را نام برد:

  • بابت برنامه ریزی های قبل از سفر و در حین مسافرت دغدغه ای نخواهید داشت.
  • تورلیدرها بهترین زمان را برای بازدید از بهترین جاذبه های هر شهر انتخاب می کنند.
  • در طول سفر با افراد زیادی آشنا و دوست می شوید.
  • هزینه سفر به نسبت خدماتی که ارائه می شود معقول است.
  • برای پیدا کردن جاذبه ها، هتل ها و رستوران ها دچار مشکل نخواهید شد.

کلام آخر

پرشین گلف تور مسافرتی بازنشستگان چیست؟ بهترین تورهای مسافرتی و زیارتی بازنشستگان کدامند؟ در این مطلب از تودی تریپ به معرفی بهترین مقاصد برای شما پرداختیم و همچنین ویژگی های بهترین تورها را بیان کردیم. اگر قصد سفر به همراه تور را دارید این مطلب قطعا به شما کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا