جاذبه های گردشگری خارجی

پایتخت بحرین چیست؟

آشنایی با پایتخت بحرین

شهر منامه پایتخت بحرین است و در سال 1971 بعد از میلاد به پایتختی رسمی کشور بحرین تبدیل شد. از بحرین منامه با تراکم جمعیت بالا مشخص می شود، زیرا حدود یک پنجم جمعیت ایالت بحرین در آن زندگی می کنند. منامه شهری است که به شهرها و روستاها تقسیم نمی شود و این امر وحدت و انسجام آن را تقویت می کند. علاوه بر این، کلمه «معما» در زبان عربی به معنای مکانی است که برای رویاها تعیین شده است که به آن ویژگی خاص و متمایز می بخشد.

موقعیت جغرافیایی منامه

شهر منامه در سواحل شمالی بحرین واقع شده و مساحتی حدود 30 کیلومتر مربع دارد. مختصات شهر بین 12 درجه و 48 عرض شمالی و 22 درجه و 16 طول شرقی واقع شده و حدود 193 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. رودخانه دانوب در وسط شهر وین قرار دارد و دومین رودخانه بزرگ اروپا به حساب می آید. منامه از موقعیت جغرافیایی خود در ساحل سود می برد زیرا به بندر اصلی بحرین نزدیک است. این بندر شامل مرکز تجاری بحرین است که آن را به یک مرکز اقتصادی مهم تبدیل کرده است. علاوه بر این، این شهر دارای فرودگاه بین المللی بحرین است که به راحتی از سراسر جهان به آن دسترسی دارد.

تاریخ منامه

قرون باستان و میانه

شهر منامه تاریخی طولانی و باستانی دارد که به دوران باستان باز می گردد. اولین بار در تاریخ در طول تمدن اسلامی در سال 1345 ذکر شده است. این شهر سپس در سال 1521 پس از میلاد تحت حاکمیت پرتغالی ها و سپس در سال 1602 پس از میلاد تحت حاکمیت پارسیان قرار گرفت.

دوره مدرن

در سال 1783، شهر منامه تحت حاکمیت خاندان آل خلیفه قرار گرفت که تا به امروز بر بحرین حکومت می کنند. در سال 1971 منامه پس از استقلال از سلطه بریتانیا به پایتخت رسمی بحرین تبدیل شد. از آن زمان تاکنون این شهر شاهد توسعه سریع در تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

اقتصاد در منامه

اقتصاد سنتی

از زمان های قدیم، اقتصاد منامه عمدتاً به محیط ساحلی آن وابسته بوده است. استخراج مروارید از دریا، ماهیگیری و قایق سازی عمده ترین فعالیت های اقتصادی است. این شهر همچنین مرکزی برای واردات مختلف بوده و آن را به یک نقطه تجاری مهم در منطقه تبدیل کرده است.

اقتصاد مدرن

در سال 1932 نفت در بحرین کشف شد که منجر به بهبود چشمگیر اقتصاد این شهر شد. منامه نه تنها برای بحرین، بلکه برای کل خاورمیانه به یک مرکز تجاری و اقتصادی بزرگ تبدیل شد. منامه جایگاه مهمی در معاملات بانکی و تجاری دارد و میزبان بسیاری از شرکت های بین المللی است. همچنین گسترش قابل توجهی در بخش خدمات وجود دارد که موقعیت شهر را به عنوان یک مرکز بزرگ اقتصادی تقویت می کند.

فرهنگ و گردشگری در منامه

بناهای گردشگری

  1. موزه ملی بحریناین موزه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موزه های بحرین است و در نزدیکی بزرگراه ملک فیصل واقع شده است. این موزه تاریخ غنی و فرهنگ متنوع بحرین را از طریق مجموعه ای از مصنوعات و نمایشگاه های هنری به نمایش می گذارد.
  2. پارک آبی: در سطح وسیعی در مرکز شهر پخش شده و برای تمامی اعضای خانواده مناسب است. این پارک انواع سرگرمی ها و بازی های آبی را ارائه می دهد.
  3. شهر طلا: واقع در مرکز منامه و دارای انواع جواهرات طلا، الماس و سنگ های قیمتی. این یک مقصد متمایز برای عاشقان خرید و تجمل محسوب می شود.
  4. خلیج مرجانی: با فعالیت هایی مانند اسکی روی آب و غواصی فرصتی برای دیدن مرواریدها و مرجان ها در زیر آب فراهم می کند.
  5. مرکز هنرهای معاصر لافونتن: در محوطه بازار قدیمی واقع شده و بیانگر نبوغ معماری اسلامی است. این مرکز مجموعه ای از نمایشگاه ها و کارگاه های هنری را ارائه می دهد که هنرمندان داخلی و بین المللی را جذب می کند.
  6. مزرعه شتر رویال جنابیهحدود 600 شتر دارد و روبروی سنگفرش ملک فهد قرار دارد. این مکان ویژه ای برای گردشگرانی است که می خواهند میراث فرهنگی بحرین را کشف کنند.

عناوین متمایز

  1. پایتخت فرهنگ عرب: در سال 2012 توسط اتحادیه کشورهای عربی به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شد.
  2. یک شهر بین المللی: انتخاب شده توسط شبکه تحقیقاتی شهرهای جهانی و جهانی شدن به عنوان شهر جهانی 2018.
  3. پایتخت گردشگری عرباین عنوان در سال 2020 توسط وزرای گردشگری عرب اعطا شد.

تاریخ بحرین

دوران باستان

در زمان های قدیم، بحرین به عنوان ایالت دیلمون شناخته می شد و یک مرکز مهم فرهنگی و تجاری در منطقه بود. تحت کنترل امپراتوری های مختلفی مانند ایرانیان، یونانی ها و پرتغالی ها قرار داشت. بحرین یک پست تجاری مهم بود که شرق و غرب را به هم متصل می کرد.

دوران مدرن

بحرین در سال 1971 استقلال خود را از سلطه بریتانیا به دست آورد و در سال 2002 به عنوان پادشاهی اعلام شد. بحرین دارای چهار استان اصلی است: پایتخت، شمال، جنوب و محرق. بحرین کشوری پیشرفته در زمینه خدمات مالی و تجاری به شمار می رود و میزبان بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی بین المللی است.

منشأ و نامگذاری

علم اشتقاق لغات

افسانه ها نشان می دهد که نام “ماناما” به دوران باستان باز می گردد. نظریه های متعددی در مورد منشأ این نام وجود دارد، از جمله اینکه ممکن است از کلمه “معما” در گویش بحرینی به معنای “محل پنهان” یا “مکانی که به وضوح دیده نمی شود” گرفته شده باشد. نظریه دیگری وجود دارد که نشان می دهد این نام مربوط به کلمه «معما» به معنای ستاره در زبان عربی است.

جمعیت و فرهنگ

جمعیت

منامه حدود 361000 نفر را در خود جای داده است که آن را پرجمعیت ترین شهر بحرین می کند. جمعیت این شهر بین شهروندان بحرینی و ساکنان ملیت های مختلف متفاوت است و این شهر را تبدیل به یک شهر چند فرهنگی کرده است. این تنوع فرهنگی به ایجاد شهر پر جنب و جوش و سرزنده کمک می کند.

زبان و مذهب

زبان رسمی در منامه عربی است، اما انگلیسی به طور گسترده در مراکز تجاری، آموزشی و توریستی استفاده می شود. دین اصلی در بحرین اسلام است و منامه شامل بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی است. بحرین نسبت به سایر ادیان بسیار مدارا می کند و آن را به جامعه ای متنوع و باز تبدیل می کند.

دولت و اداره

حالت

بحرین یک کشور قانون اساسی است که از نظام پارلمانی پیروی می کند. پادشاه حمد بن عیسی آل خلیفه در حالی که نخست وزیر دولت را اداره می کند، نقش رهبری سیاسی را بر عهده می گیرد. مجلس از دو مجلس تشکیل شده است: مجلس نمایندگان که اعضای آن با رأی عمومی انتخاب می شوند و مجلس شورا که اعضای آن توسط پادشاه منصوب می شوند. این سیستم مشارکت شهروندان را در تصمیم گیری افزایش می دهد.

حقایق مهم

حقایق

  • جمعیتمنامه حدود 361000 نفر جمعیت دارد.
  • موقعیت جغرافیایی: واقع در سواحل شمالی بحرین.
  • تولید ناخالص ملی: تولید ناخالص داخلی تقریباً 91.42 میلیون دلار برآورد شده است.
  • زبان رسمی: زبان رسمی عربی است و انگلیسی رایج است.
  • دین: اسلام دین اصلی با اقلیت های مذهبی است.

سوالات عمومی

پایتخت بحرین چیست؟

پایتخت بحرین منامه است.

زبان رسمی منامه چیست؟

زبان رسمی منامه عربی است.

مذهب اصلی در منامه چیست؟

دین اصلی منامه اسلام است.

عمده ترین فعالیت های اقتصادی در منامه چیست؟

عمده فعالیت های اقتصادی شامل نفت و گاز طبیعی، خدمات مالی، پتروشیمی، گردشگری و تجارت است.

مهمترین جاذبه های گردشگری منامه کدامند؟

از جاذبه های این شهر می توان به موزه ملی بحرین، پارک آبی، شهر طلا، خلیج مرجانی، مرکز هنرهای معاصر لافونتن و مزرعه شتر سلطنتی جنابیه اشاره کرد.

نتیجه

منامه، پایتخت بحرین، یکی از شهرهای شگفت انگیزی است که میراث فرهنگی باستانی و توسعه اقتصادی مدرن را ترکیب کرده است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و تنوع فرهنگی خود متمایز است و آن را به مقصدی متمایز برای گردشگران و سرمایه گذاران تبدیل کرده است. چه بخواهید از مناظر لذت ببرید و چه بخواهید فرهنگ غنی شهر را کشف کنید، منامه یک تجربه منحصر به فرد و متمایز را ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا