ایران گردی

پاسند؛ میان دلفریبی‌های جنگل و نقاشی‌های طبیعت

تودی تریپ: مازندران یکی از استان‌هایی است که جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر زیادی در کشور دارد و هر ساله گردشگران زیادی به‌ویژه در بین دوستداران طبیعت به این استان سفر می‌کنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند. یکی از این جاذبه ها جنگل پسند است که در شرق مازندران و شهرستان بهشهر قرار دارد.

جنگل مه آلود پسند هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و حتی تورهای گردشگری در سال های اخیر از این جنگل و طبیعت سرسبز آن بازدید می کنند، تور جنگل مه آلود پسند را ترتیب می دهند و در دل جنگل مه آلود عکس خاطره ای می گیرند و زیبا یاد می کنند.

آشنایی با جنگل پسند

به تدریج جنگل های انبوه ظاهر می شوند. غرق در آواز پرندگان جنگل به راهت ادامه می دهی. درختان گلدار یکی از زیبایی های طبیعت هستند که به راه های دیگر کمک می کنند.

بین جذابیت های جنگل و تصاویر طبیعت

با عبور از روستای شیخ علی تنگه و رودخانه خیاربان، از گردنه دیگری از بالای روستای خیاربان عبور کرده و از آن طرف پایین می آیید. با کاهش درختان، شالیزارها ظاهر می شوند. کمی جلوتر پس از شش ساعت راهپیمایی به روستای ملاحیل می رسید، شب را در این روستا بگذرانید.

صبح زود ترک کنید. با پایین آمدن دوباره، چون مه غلیظی جنگل را پوشانده و دید به حداقل می رسد، از چند کلبه روستایی رد می شویم و درست بالای کلبه ها به روستای بسیار زیبای پسند می رسیم. کم کم دریاچه های زیبایی در سمت چپ جاده ما نمایان می شوند که اطراف آن را مراتع مناسب برای گوسفندان احاطه کرده اند.

با رفتن به دریاچه ها، در یک مکان مناسب خرج کنید. بازدید از دریاچه کوچک پاسند در واقع نیمی از مسیر پر فراز و نشیب است اگر این مسیر را با عبور از روستاهای شیر کالا، لای تراش، گلاورد کوچک و بزرگ ادامه دهید و پس از 7 ساعت از گردنه چپ لار عبور کنید. حداکثر پیاده روی – در نهایت به آنجا خواهید رسید. به شهرستان بهشهر منتهی می شود و می توانید در یک روز کامل از دریاچه پسند دیدن کنید و شبی زیبا را در این مکان سپری کنید.

بین جذابیت های جنگل و تصاویر طبیعت

جنگل مه آلود پسند با پوشش گیاهی نابش، وجود گونه های مختلف گیاهی و درختانی که با مه غلیظی که جنگل را پوشانده به آسمان می رسند، نوعی ترس در کنار هیجان آدمی را القا می کند که مانند جلوه های ویژه هالیوود. فیلم‌ها، فقط مردم می‌توانند اطراف آن را ببینند و چشم قادر به دیدن مناطق دور نیست. این جنگل مه آلود به عنوان منطقه ای افسانه ای باقی مانده است که در کتاب ها به عنوان خیالی خوانده ایم و همیشه آرزو داشته ایم که روزی به این جنگل سفر کنیم.

این جنگل بکر و دست نخورده محل مناسبی برای استراحت، تفریح، مسافرت و از همه مهمتر برای پیاده روی است زیرا انسان در این جنگل نفس می کشد و زندگی جدیدی پیدا می کند و می تواند از هوای آلوده نفس بکشد و زندگی بی دغدغه ای را به گونه ای دیگر داشته باشد.

جاذبه های دیدنی مازندران

آبشار پاسند

این منطقه دارای چشم انداز بی نظیری است و نکته جالب این است که مسیر آبشار اسپا او پلکانی است و از ارتفاع آن می توان از طبیعت بکر منطقه لذت برد.

بین جذابیت های جنگل و تصاویر طبیعت

این آبشار به عنوان نمادی بزرگ برای مازندرانی‌ها شناخته می‌شود و هر روز کوهنوردان زیادی از سراسر ایران به آن سفر می‌کنند تا چند روزی را در یک کمپ بزرگ سپری کنند. اگر قصد سفر و بازدید از جنگل پاسند مازندران را دارید، این آبشار در نزدیکی این جنگل ممکن است شما را شگفت زده کند.

غارهای آهکی

غارهای آهکی نیز بخش مهمی از زیبایی این منطقه است. وجود نعمت‌های الهی مانند جنگل‌ها، مراتع سرسبز و آبشارهای مختلف در این منطقه، آن را برای گردشگران بسیار جذاب کرده و صنعت گردشگری آن را رونق می‌دهد.

هزار جریب

هزاره جریب یکی از مناطقی است که این جنگل های انبوه در آن یافت می شود. این قسمت کوهستانی طبیعت بسیار زیبایی دارد و می تواند مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گیرد. این منطقه یکی از مناطق حفاظت شده گلوگاه، بهشهر، نکا و کردکوی است. یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در 1000 هکتار می توانید ببینید، آبشار سامبی است.

بین جذابیت های جنگل و تصاویر طبیعت

دریاچه پاسند یکی از جاذبه های گردشگری استان گلستان است که علاقه مندان به طبیعت گردی و جنگل نوردی می توانند از آن دیدن کنند. De Everest در دامنه کوه قرار دارد و مشرف به تمام مناطقی است که از آن عبور کرده اید و در واقع آخرین نقطه قبل از جنگل است.

در اردیبهشت مراتع سرسبز و چشمه ساران جوشان است و از همه جا گله های بزرگ گوسفندان جاری است. بهتر است شب را در روستای کوهستانی سپری کنید و صبح زود در امتداد دره ای که مشرف به روستاست و به موازات آن به گردنه ختم می شود به سمت شمال بروید. پس از رسیدن به گردنه از سمت دیگر فرود می آییم.

برای رسیدن به جنگل مه آلود پسند باید به استان مازندران سفر کنید. سپس با حرکت به سمت شرق از مازندران به شهرستان بهشهر می رسید و پس از طی سه کیلومتر رانندگی در سمت راست بزرگراه کنار آن، رودخانه به روستای پسند و منطقه زیبای پاسند رز می رسید. پسند با دیدنی های طبیعی که خالی از لطف نیست به جنگل مه آلود پسند خواهید رسید.

بین جذابیت های جنگل و تصاویر طبیعت

آدرس: شهرستان بهشهر، جاده خانه در جنوب با عبور از روستاهای محمد آباد، شیر کالا و پسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا