ایران گردی

معرفی پارک های تهران برای شب گردی

تهران به عنوان پایتخت کشور پارک های بزرگ و متعددی دارد که اکثر آنها امکانات تفریحی فوق العاده ای را در خود جای داده اند. شاید گزینه های شب گردی شما در تهران به قدری باشد که برای بازدید از تمام آنها حداقل یک یا دو هفته زمان نیاز داشته باشید. از پارک های تفریحی خانوادگی گرفته تا پارک های کوهستان و پاتوق جوانان که هر کدام از آنها مزایای مختلفی دارند. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم به معرفی پارک های تهران برای شب گردی بپردازیم.

 

پارک آب و آتش و پل طبیعت

یکی از بزرگترین پارک هایی که در تهران وجود دارد پارک آب و آتش است. در واقع در منطقه ونک تهران در شمال شرق پایتخت، پارک های طالقانی، پارک موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، پارک آب و آتش و پل طبیعت همگی به هم متصل شده اند. شما می توانید با بازدید از پارک آب و آتش از دیگر پارک ها هم دیدن کنید و از تفریح در آنها لذت ببرید. پارک آب و آتش با وجود سکوهایی که از آنها آتش بیرون می آید و فواره هایی که در داخل زمین قرار گرفته است به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است. این پارک با نام بوستان حضرت ابراهیم هم شناخته می شود که در گوشه ای از آن گنبد مینا قرار گرفته است. شما می توانید با تهیه بلیط در این گنبد زیبا ستارگان را تماشا کنید و در دنیای نجوم غرق شوید.

اما همانطور که گفتیم در کنار این بوستان پل طبیعت قرار دارد که بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می کند. پل طبیعت یکی از زیباترین سازه های تهران است که برای شبگردی گزینه ایده آلی محسوب می شود. می توانید شب را روی این پل نورانی و زیبا قدم بزنید و از کافه ها و رستوران های اطراف آن برای صرف شام استفاده کنید.

آدرس: خیابان آفریقا نرسیده به چهار‌راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)

دریاچه چیتگر یا همان دریاچه خلیج فارس از بهترین پارک های غرب تهران برای شب گردی محسوب می شود که در یک دهه اخیر به پاتوق بسیاری از جوانان و خانواده ها تبدیل شده است. با توجه به امکانات تفریحی در اطراف دریاچه شاید تمام مردم تهران از مناطق مختلف حداقل یکبار به این دریاچه آمده باشند. در بخشی از این پارک می توانید وسایل شهربازی را مشاهده کنید و هیجان فوق العاده ای را تجربه کنید و در بخش دیگر به رستوران های بام لند دسترسی داشته باشید. بخشی از پارک با وجود آلاچیق و منقل مکان مناسبی برای صرف شام خانوادگی است و در بخش دیگری هم محوطه ای برای دوچرخه سواری و پیاده روی طراحی شده است.

از جمله وسایل مهیج برای بازی در اطراف دریاچه چیتگر می توان موارد زیر را نام برد:

  • قایق‌سواری
  • ماهیگیری
  • دوچرخه‌سواری
  • کارتینگ
  • سرزمین بازی و جایزه
  • تفریح در ساحل سنگی
  • ساحل شنی
  • اسکیت هوایی
  • سافاری پارک وحشت

آدرس: انتهای اتوبان همت غرب

تلفن (گویا): ۰۲۱۲۴۵۵۷

ساعات کاری: از حدود ۶ تا ۲۴

باغ فردوس

باغ فردوس یکی از باغ های قدیمی تهران در شمال شرق پایتخت محسوب می شود که در نزدیکی امامزاده صالح قرار گرفته است. اگر قصد زیارت این امامزاده را دارید می توانید برای شبگردی و قدم زدن در شب های دلنشین تهران باغ فردوس را انتخاب کنید.

آدرس: تهران، منطقه یک، خیابان ولیعصر، نرسیده به امامزاده صالح، باغ فردوس

نزدیکترین ایستگاه مترو: مترو تجریش

دربند و درکه

احتمالا دربند برای هیچکس نیاز به معرفی نداشته باشد به خصوص مردم تهران که احتمالا یک بار به این منطقه رفته اند. دربند و درکه هر دو در کنارهم در شمال شرق تهران قرار گرفته اند که به خاطر آب و هوای فوق العاده‌شان همیشه گزینه عالی تفریح در تابستان بوده اند. این محله های قدیمی مسیر کوهستانی دارد و باید کمی سختی بکشید تا به مناطق خوش آب و هواتر آن برسید. در گوشه و کنار دربند و درکه می توانید کافه ها و رستوران هایی را ببینید که قطعا میل کردن شام در آنها در کنار صدای رودخانه طعم دلنشینی خواهد داشت.

آدرس: تهران، منطقه یک ، خیایان دربند، میدان دربند

پارک قیطریه، پاتوق جوانان شمال تهران

اگر در شمال تهران به دنبال بهترین پارک برای شب گردی هستید، پارک قیطریه می تواند بهترین گزینه باشد. این پارک محیط مناسبی برای ورزش کردن جوانان است و در طول روز و شب می توانید جوانان زیادی را در حال تفریح و ورزش در این پارک مشاهده کنید.

آدرس: تهران، منطقه یک، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه

باغ ایرانی

باغ ایرانی یکی دیگر از باغ های سنتی و زیبای تهران است که در محله ده ونک قرار گرفته و به باغ گل هم شهرت دارد. در این باغ قدیمی می توانید انواع و اقسام گل ها را مشاهده کنید. این باغ مربوط به باغ های دوران قاجار می شود که درختان کهن سال را در خود جای داده است.

آدرس: خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان ، کوچه شهید صابری

پارک پرواز، بام شمال غرب تهران

در تهران بزرگ برای هر منطقه یک پارک یا یک منطقه مرتفع به بام آن منطقه شهرت پیدا کرده است که بام غرب تهران هم پارک پرواز است. پارک پرواز در کنار هتل اسپیناس پالاس قرار گرفته که یکی از معروف ترین هتل های کشور محسوب می شود. همچنین می توانید در اطراف پارک پرواز به پارک ژوراسیک تهران، انواع کافه ها، سینما چند بعدی، رستوران ها و بام فراز دسترسی داشته باشید.

آدرس: تهران، منطقه 2، شهرک غرب، بلوار شقایق، پارک پرواز

بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج البلاغه یکی از پروژه های عظیمی بود که در دو دهه اخیر شروع شد و در دره های کنار رودخانه کن درست شد. این بوستان هم در غرب تهران قرار گرفته و شب ها میزبان خانواده های تهرانی است. این بوستان در دو فاز اجرا شده و در دو طرف اتوبان دو بوستان ساخته شده است که هردوی آنها امکانات تفریحی مناسبی دارند.

آدرس: تهران، منطقه پونک، انتهای بلوار همیلا

پارک جمشیدیه

بوستان جمشیدیه یکی از قدیمی ترین بوستان های تهران است که در سال 1356 ساخته و بهره برداری شد. این بوستان یکی از زیباترین پارک های شمال شرق تهران محسوب می شود که آلاچیق های بزرگ، مسیرهای زیبا در دل طبیعت و مسیر کوهنوردی را در خود جای داده است. اگر به دنبال پارکی هستید که در کنار آن کوهنوردی هم تجربه کنید می توانید به بوستان جمشیدیه مراجعه کنید.

آدرس: خیابان شهید باهنر، انتهای خیابان شهید فیضیه، پارک جمشیدیه

پارک پردیسان

پارک پردیسان نسبت به پارک های دیگری که تا به اینجا معرفی کرده ایم یک تفاوت مشخص دارد که آن هم وجود باغ وحش در این بوستان بزرگ است. اکثر خانواده های غرب تهران برای شب گردی و تفریحات شبانه خود پارک پردیسان را انتخاب می کنند و در این بوستان به بازی و تفریح می پردازند. پارک پردیسان به پارکی که برای پرواز بادبادک ها مناسب است شناخته می شود.

آدرس: بین بزرگراه شیخ فضل‌الله و یادگار امام، پارک پردیسان

پارک ارم، بهترین شهربازی تهران

پارک ارم شاید مهمترین و جذاب ترین پارک تهران برای شب گردی باشد. بزرگترین شهربازی تهران که مهیج ترین وسایل شهربازی در کشور را در خود جای داده و شامل سه فاز می شود. پارکینگ پارک ارم برای 5000 خودرو ظرفیت دارد و در تمام سال شب های پر سر و صدایی را سپری می کند.

در جدول زیر می توانید با برخی از وسایل بازی در هر یک از فازهای پارک ارم آشنا شوید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا