ایران گردی

پارک ملی لار؛ شگفت‌انگیز و دیدنی

تودی تریپ: روستای اهر شمیرانات که به شکاراب نیز معروف است، یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است و یکی از جاهای دیدنی نزدیک تهران محسوب می شود. این روستای سرسبز با آب و هوای مطبوع حسی منحصر به فرد را به شما القا می کند. این روزها در میان کار شلوغ و بی وقفه سخت ترین روزها را داریم. گاهی اوقات خستگی واقعاً به جسم و روح ما فشار می آورد. اما همیشه راهی برای رهایی از این خستگی و انرژی های منفی وجود دارد. یکی از راه های موثر و کارآمد، دور شدن از آلودگی های صنعتی و پناه بردن به دل طبیعت است. روستای بشکراب شمیرانات پر از انرژی مثبت است که حال شما را خوب می کند. با انرژی بالایی که از پیاده روی در این طبیعت بی نظیر به دست می آورید، برای مدت طولانی شارژ خواهید شد.

روستای اهر; دیدنی و جالب

روستایی به نام اهر در ناحیه رودبار کسران در حوالی شمیرانات وجود دارد که بزرگترین روستای این شهرستان محسوب می شود. طبیعت و آب و هوای این منطقه برای ساکنان تهران فوق العاده است.

پارک ملی لار؛  باور نکردنی و دیدنی

بنابراین می تواند بهترین گزینه سفر برای تفریح ​​آخر هفته شما باشد تا خستگی و نگرانی های هفته را از ذهن شما پاک کند و با روحیه ای مصمم شما را برای هفته ای جدید آماده کند.

روستای اهر زندگی خود را مدیون رودخانه هایی است که از آن می گذرد. نام یکی از معروف ترین جاده های عبوری از این روستا «شکاراب» است.

رودخانه شکرآب 15 کیلومتر طول دارد که در مسیر خود از دره های کوهستانی می گذرد و تمام گیاهان و درختان این منطقه را سیراب می کند. رودخانه دیگری که در این منطقه وجود دارد «پیش کنک» نام دارد که از ارتفاعات گجره و سیپل به سمت روستای اهر تهران سرچشمه می گیرد.

این دو رودخانه در این روستا به یکدیگر می پیوندند و به رودخانه جاجرود می روند. موسیقی دلنشین رودخانه هایی که با کوه ها تلاقی می کنند و با هم از میان چمنزارها می گذرند می توانند گزینه های ایده آلی برای پیاده روی دلپذیر باشند.

پارک ملی لار؛  باور نکردنی و دیدنی

اهر نام یکی از بزرگترین روستاهای منطقه رودبار کسران از توابع شمیرانات تهران است که دارای مناظر زیبا و هوای پاک و مطبوع است و بهترین مکان برای رهایی از خستگی روزانه و دغدغه های شهری به شمار می رود. اهالی این روستا بیشتر کشاورز و باغدار هستند. و وجود باغ های بزرگ و پربار سیب و گیلاس جلوه خاصی به آن می بخشد.

اهر زندگی و زیبایی خود را مدیون رودخانه هایی است که در دو سوی آن جاری است. یکی از این رودخانه ها «شکراب» است که از دامنه کوه فوندچال سرچشمه می گیرد. این رودخانه 15 کیلومتر طول دارد و در مسیر خود از دره های کوه تربیشه می گذرد و روستاهای مسیر را سیراب می کند.

دیگری «پیش کنک» نام دارد که از ارتفاعات غیره یا سیهال شروع می شود. هر دو رودخانه در زیر آبادی به هم می رسند و به رودخانه جاجرود می پیوندند.

رودخانه های سرسبز، کوه های محکم، چشمه ها، چمنزارها زیبایی هایی هستند که می توانند اهر را به بهترین مقصد برای یک سفر فراموش نشدنی تبدیل کنند.

پارک ملی لار؛  باور نکردنی و دیدنی

موقعیت روستای اهر

روستای اهر در منطقه ای به ارتفاع 2140 متر و به موازات منطقه تجریش در شمال تهران و 23 کیلومتری شمال غربی گلندوک در لواسان واقع شده است. این روستا در تقاطع دو تنگه بین روستای ده تنگه و قله های توچال با مرز شهرستان قرار دارد.

برای رسیدن به روستای اهر باید به اتوبان شهید بابایی در شمال شرقی شهر تهران برسید. در این بزرگراه تا ورودی جاده لشگرک حرکت کنید و سپس وارد این جاده شوید. از ابتدای جاده لشگرک تا روستای اهر 33 کیلومتر مانده است. پس از رسیدن به کلانتری به سمت فشم به سمت انتهای این جاده ادامه دهید. پس از عبور از حاجی آباد و اوشان و قبل از رسیدن به فشم، باید وارد خروجی «دره بهشت» شوید. این جاده فرعی شما را به روستای اهر می رساند.

برای رسیدن به جاذبه های طبیعی نزدیک روستای اهر باید پیاده روی کنید. بعد از میدان اهر با عبور از پل آهنی به یک دوراهی می رسید.

پارک ملی لار؛  باور نکردنی و دیدنی

مسیر راست شما را به ده دره و مسیر چپ شما را به آبشار شکرآب می رساند. اگرچه این مسیرها هموار هستند، اما دو تا سه ساعت طول می کشد.

کوهنوردانی که آمادگی جسمانی دارند مسیر پیاده روی روستای شهرستانک تا روستای اهر را برای رسیدن به این منطقه انتخاب می کنند. این جاده از روستای شهرستانک در جاده چلاس شروع شده و پس از عبور از کوه توچال به کوه شکاراب و سپس به روستای اخر می رسد. پیاده روی ورزشکاران حرفه ای از کوه توچال تا روستای اهر حدود هفت ساعت طول می کشد.

آدرس روستای اهر: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار کسران، روستای اهر

طبیعت روستای اهر بسیار جذاب است و رودخانه های خروشان اطراف این روستا هوای این منطقه را در فصول گرم سال خنک می کند. این رودخانه ها تمام دامنه ها و دره های اطراف روستای آخار را سیراب می کنند و این مناطق را سرسبز می کنند.

روستای اهر را کوه های مرتفع احاطه کرده است و ارتفاع زیاد این روستا باعث سرما و یخبندان این منطقه از اواخر پاییز تا اواخر زمستان می شود. در فصل تابستان، گرما آزاردهنده نیست. اما به دلیل خلوص آن، نور مستقیم خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی شود.

پارک ملی لار؛  باور نکردنی و دیدنی

آب و هوای بهاری روستای اهر بسیار معتدل و مطبوع است و فصل تابستان نیز شب های خنکی دارد. با توجه به آب و هوای این منطقه، هوای سرد از اولین روزهای فصل پاییز شروع می شود و بارندگی ها تا پایان سال ادامه دارد. میانگین بارندگی سالانه برف و باران در این روستا بالغ بر 600 میلی متر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا