ایران گردی

پارک ملت؛ دیدنی ترین جاذبه مشهد

تودی تریپ: پارک ملی مشهد یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های مشهد است که فضای سبز بسیار وسیع و امکانات بی شماری دارد.

این پارک شامل بخش های مختلف فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی است که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. این پارک محدودیت سنی ندارد، پیر و جوان می توانند از گذراندن وقت در این پارک به تنهایی یا گروهی لذت ببرند.

دریاچه مصنوعی، فواره های پر از آب که رنگین کمان زیبایی را در هوای آفتابی نشان می دهد، استراحت زیر سایه درختان چند صد ساله پارک، بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه و منظره شهر زیر پای شما فقط اندکی است. بخشی از لذتی که در بوستان ملت مشهد امتحان خواهد شد.

یکی از ویژگی های مثبت این پارک موقعیت جغرافیایی آن است که در 12 کیلومتری مکان مقدس امام رضا (ع) قرار دارد.

پارک ملت مشهد یکی از مهم ترین بوستان های مشهد است که در سال 1343 هجری شمسی در زمان محمدرضا پهلوی تأسیس شد.

ساخت این پارک توسط دو طراح انگلیسی به سبک پارک های انگلیسی آغاز و توسط مهندسان ایرانی تکمیل شد.

اطلاعاتی در مورد پارک ملت مشهد

مساحت این پارک 720000 متر مربع (72 هکتار) است و بیش از 35000 درخت کهنسال چند دهه در این پارک زیبا کاشته شده است.

در شرق باغ یک دریاچه و پشت دریاچه مجتمع جانبازان قرار دارد که مرکز خدمات جانبازان قطع نخاع است.

پارک ملت;  دیدنی ترین جاذبه مشهد

آغاز پروژه احداث پارک ملی مشهد با ایده دو مهندس انگلیسی آغاز شد اما پس از مدتی مهندسان ایرانی پروژه را تحویل گرفتند و به اتمام رساندند.

این پارک سرانجام در سال 1343 در زمان حکومت محمدرضا پهلوی در محوطه بیرون شهر راه اندازی شد. به دلیل توسعه شهری پس از چند سال این پارک در محدوده شهری قرار گرفته است.

در ضلع غربی پارک زمین های ورزشی پارک قرار دارد.

این محوطه ها شامل بزرگترین استخر روباز مشهد به مساحت 1250 متر مربع (طول 50 متر، عرض 25 متر و عمق 1 تا 3 متر) با ظرفیت 400 نفر، زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال می باشد. ، تنیس و غیره .n. در اطراف پارک زمین دویدن و ورزش وجود دارد.

«باغ رز» قسمتی سرپوشیده از پارک مخصوص بانوان است که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی است.

پارک ملت یکی از مهیج ترین مکان های دیدنی شهر است که اکثر گردشگران آن را در برنامه های خود قرار می دهند.

این مجموعه شامل قسمت مرکزی تا شرقی پارک است. این شهربازی در سال 1351 ساخته شد و اولین شهربازی مشهد محسوب می شود. این شهربازی تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی شده است.

ترن هوایی این شهربازی با قطر 80 متر، بزرگترین ترن هوایی خاورمیانه و هجدهمین ترن هوایی بلند جهان است. این گاری دستی 250 تنی در سال 2004 راه اندازی شد و قادر است 450 نفر را تا 80 متر در هر دور بلند کند.

این چرخ فلک در مدت دو سال توسط بخش خصوصی نصب و راه اندازی شد و این مجموعه اولین دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور بود که در سال 2013 به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمد.

تجهیزات شهربازی ملت شامل سه دسته وسایل هیجان انگیز، وسایل خانواده و وسایل کودک می باشد. وسایل مهیج شامل پرواز در آسمان، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاب، سورتمه، سالتو، منطقه ترس، کشتی دوقلو، توپ آتشین، صندلی فضایی و گردباد است.

پارک ملت;  دیدنی ترین جاذبه مشهد

اسباب بازی های خانوادگی و اسباب بازی های کوکان شامل کشتی دوقلو، قطار خانوادگی، چرخ و فلک، ماشین برقی، کشتی صبا، پرش، تاب کودک، خورشید و ماه، قطار کودک، اتوبوس، دنیای حیوانات، موتور کراس و هلیکوپتر است.

پارک ملت مشهد در هر فصلی جلوه های شگفت انگیز خود را دارد. در بهار با درختان سبز، در تابستان با سایه های خنک و دریاچه های متعدد، در پاییز با رنگ های دلپذیر برگ ها و در زمستان با زمین پوشیده از برف. با این حال، بهار ممکن است بهترین زمان برای بازدید از پارک برای اکثر سلیقه ها باشد.

آدرس پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از مقاصد گردشگری و اماکن دیدنی استان خراسان رضوی است که در غرب مشهد، در حاشیه بزرگراه وکیل آباد، در ضلع شمال غربی سه راهی آزادی واقع شده است.

میدان آزادی مشهد از دیرباز به دلیل مجاورت با بستان ملت به «پارک فلکه» در بین مردم شهرت داشته است. این پارک چندین ورودی دارد و از تمام نقاط شهر با اتوبوس، مترو و تاکسی به راحتی قابل دسترسی است.

پایانه اتوبوس آزادی در یک سمت پارک قرار دارد که نقطه شروع و مقصد بسیاری از مسیرهای اتوبوسرانی است.

همچنین می توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و به راحتی به یکی از ورودی های پارک برسید.

نشانی: مشهد، بلوار امامت، شهربازی پارک ملت

برای دسترسی به شهربازی پارک ملت مشهد می توانید از جاده دسترسی پارک ملت استفاده کنید و یا به صورت جداگانه مستقیما به شهربازی بروید.

پارک ملت;  دیدنی ترین جاذبه مشهد

اگر محل زندگی شما نزدیک حرم امام رضا (ع) است می توانید برای دسترسی مستقیم و سریع به پارک ملت از بزرگراه وکیل آباد استفاده کنید.

اگر علاقه مند به استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستید، ترمینال اتوبوسرانی آزادی و ایستگاه مترو پارک ملت مشهد در جنوب غربی پارک ملت (نزدیک شهربازی) و ایستگاه تاکسی در خیابان امامت. می تواند به راحتی شما را به شهربازی برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا