ایران گردی

پارک جنگلی النگدره؛ جاذبه‌ای درجه یک و تماشایی

تودی تریپ: برای رسیدن به النگدره باید از مرکز شهر گرگان فاصله گرفته و به سمت جنوب غربی شهر برسیم. در این نقطه از شهر در مجاورت پارک جنگلی معروف ناهرهوران گرگان، طبیعت شگفت انگیزی گسترده شده است.

پارک جنگلی النگدره با مساحتی بالغ بر 185 هکتار یکی از جاذبه های طبیعی گرگان است و به عنوان یکی از پارک های جنگلی شاخص کشور نیز شناخته می شود.

این پارک بخشی از جنگل های انبوه شمال کشور محسوب می شود و به دلیل وجود درختان سر به فلک کشیده و عبور رودخانه از آن، آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی دارد. النگدره یکی از طبیعت هایی است که در چهار فصل می توان از آن دیدن کرد و از بودن در آن لذت برد. اما به خاطر پاییزهای هزار گلش بسیار معروف شد.

آشنایی با پارک جنگلی النگدره

پارک النگدره گرگان بخشی از پارک های چهارفصل ایران است و در هر زمانی از سال می توانید از آن دیدن کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. اما توصیه می شود در فصل پاییز به پارک النگدره گرگان بروید.

چرا که در فصل پاییز طبیعت این پارک به قدری زیباست که می توانید عکس های جذاب و منحصربفردی زیادی در آن بگیرید. معمولا در فصل پاییز تعداد گردشگرانی که از پارک النگدره گرگان بازدید می کنند بیشتر از فصول دیگر است.
پارک النگدره گرگان یکی از بهترین پارک های جنگلی استان خراسان و ایران به شمار می رود و به دلیل استقبال بی نظیر گردشگران از این مکان، امکانات خوبی برای آنها اندیشیده شده است.

پارک جنگلی النگدره;  یک جاذبه درجه یک و دیدنی

پارک النگدره در جنوب غربی شهر گرگان و در مجاورت پارک جنگلی معروف ناهارخوران گرگان با مناظر دیدنی واقع شده است. مساحت این پارک 185 هکتار است و یکی از معروف ترین جاذبه های استان گلستان است. بخشی از جنگل های انبوه شمال کشور در پارک النگدره یافت می شود و وجود این درختان سرسبز و سر به فلک کشیده در پارک همراه با جاری شدن رودخانه از میان آن باعث خنک شدن محیط می شود.

در دامنه جنگل های انبوه شمال ایران و نزدیک گرگان، جنگلی سرسبز و آرام به نام النگدره وجود دارد. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور است که در شهر گرگان استان گلستان واقع شده است. پارک جنگلی النگدره 185 هکتار وسعت دارد و یکی از معروف ترین جنگل های شمال کشور محسوب می شود.

برای رفتن به پارک النگدره گرگان ابتدا به بلوار ناهارخوران گرگان بروید، پس از طی مسافتی حدود 6 کیلومتر به ورودی پارک النگدره گرگان می رسید. لطفا توجه داشته باشید که خودروها در روزهای زوج مجاز به ورود به پارک نیستند.

هوای پارک جنگلی النگدره 10 درجه خنک تر از هوای شهر گرگان است. آبشارها و چشمه های زیادی در این جنگل جاری است. از وسط جنگل و از جنوب به شمال رودخانه ملاشی جریان دارد. در اطراف این رودخانه سه چشمه جاری است. درختانی مانند گلپر، هالی، توسکا، کاج اروپایی، افرا، بلوط، بید، شیر و مریم گلی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می دهند.

در قسمت شمالی پارک جنگلی النگدره، محوطه ای تاریخی وجود دارد که قدمت آن به دوران اسلامی می رسد. این محوطه در بهمن 1382 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

ویژگی های پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره امکانات رفاهی و تفریحی زیادی وجود دارد که شامل جاده سلامت، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه، زمین بازی، زمین ورزشی برای بزرگسالان، ماشین های برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق توالت، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و یک فروشگاه مواد غذایی می باشد.

پارک جنگلی النگدره;  یک جاذبه درجه یک و دیدنی

جالب است بدانید که برای حفظ محیط زیست جنگل النگدره و سلامت گردشگران و شهروندان گرگانی، تردد وسایل نقلیه در روزهای زوج در این جنگل ممنوع است. گردشگران، مسافران و ورزشکاران می توانند در این جنگل سرسبز و در این جاده از ساعت 6 صبح تا 18 عصر به راحتی و به دور از آلودگی صوتی و شلوغی پیاده روی، پیاده روی، دوچرخه سواری و تفریح ​​کنند.

طول جاده سلامت در پارک جنگلی النگدره حدود 6 کیلومتر است و تا انتهای میدان النگدره ادامه دارد. اتومبیل ها همچنین می توانند در جاده پیرامونی جنگل که به جاده ایستگاه جنگلی معروف است رانندگی کنند و در پارکینگ اختصاصی جنگلی پارک کنند.

پارک جنگلی النگدره همچنین دارای یک پیاده رو به طول 1500 متر است. در این مسیر گردشگران و مسافران می توانند از پیاده روی های مختلف در میان طبیعت بی نظیر النگدره لذت ببرند. این جاده برای ایجاد سکوی پیاده روی ایمن در قلب النگدره و جلوگیری از فشرده شدن خاک در این جنگل ساخته شده است.

آب و هوای منطقه الننگدره نسبت به سایر نقاط شهر حداقل 10 درجه خنک تر است و بسیاری از گرگانی ها برای فرار از گرما به اینجا پناه می برند.

بهار و تابستان: بهار و تابستان النگدره مانند سایر نقاط طبیعت شمال ایران سرسبز و پر درخت و دارای آب و هوای خنک و مطبوع است.

پاییز و زمستان: آبشار النگدره در واقع پادشاه تمام فصول است و اگر در زمستان اینجا برف ببارد یکی از مکان‌های برف‌بازی گرگانی‌ها محسوب می‌شود.

پارک جنگلی النگدره;  یک جاذبه درجه یک و دیدنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا