ایران گردی

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

تودی تریپ: پارک آب و آتش یکی از پارک های نوساز تهران است که با طراحی مدرن و زیبا همراه با ویژگی های جذاب ساخته شده است.

پارک ها و فضاهای سبز از بهترین جاذبه های گردشگری برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان هستند.

کم نیستند گردشگران داخلی و خارجی که پارک آب و آتش را به عنوان مقصد گردشگری خود در تهران انتخاب می کنند و ساعاتی را در این فضای زیبا و دلنشین به خوشی سپری می کنند.

دلایل مختلفی برای انتخاب این پارک به عنوان یک مقصد تفریحی و گردشگری وجود دارد که یکی از مهمترین آنها دسترسی بسیار آسان آن است.

پارک آب و آتش مترو

پارک آب و آتش در اراضی عباس آباد قرار دارد و برای دسترسی به آن علاوه بر خودروهای شخصی می توانید از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید.

در ادامه با تمام راه های دسترسی به این پارک آشنا می شویم تا بتوانید انتخاب کنید که دسترسی به پارک آب و آتش برایتان راحت تر است و به سمت آن حرکت کنید.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

از آنجایی که یافتن پارکینگ در منطقه اطراف پارک در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات دشوار است، برخی از افراد ترجیح می دهند از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به پارک آب و آتش استفاده کنند.

در زیر به راه های دسترسی مختلف که به باغ آب و باغ آتش منتهی می شوند نگاهی می اندازیم.

اگر می خواهید با وسایل نقلیه عمومی به پارک آب و آتش برسید، یکی از ساده ترین راه ها استفاده از آن است مترو برای این منظور می توان از خط مترو کهریزک – تجریش استفاده کرد و به سمت تجریش رفت و در ایستگاه شهید حقانی از مترو پیاده شد.

پس از خروج از مترو، با توجه به تابلوها و تابلوهای خیابان به راحتی می توانید به سمت پارک آب و آتش بروید.

پارک آب و آتش یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های پایتخت است که در منطقه عباس آباد تهران و در قلب شهر قرار دارد.

این پارک در ابتدا تنها پارک این مجموعه بود. اما کم کم پارک ها و باغ های دیگری در این منطقه پدیدار شدند که در نهایت پارک آب و آتش را به متنوع ترین و جذاب ترین پارک تهران تبدیل کردند.

این بخش ها و پارک های آب و آتش شامل پارک هایی است که می خواهیم به شما معرفی کنیم.

باغ حضرت ابراهیم که همه آن را به آب و آتش می شناسند دارای برج های آتش، فواره ها و آمفی تئاتر است.

سپس بوستان بنادر وجود دارد که از آمفی تئاتر تا پل ابریشم و گنبد مینا را در بر می گیرد و شامل فانوس دریایی، گذرگاه گردشگری، غذاخوری های چوبی کنار جاده و جزیره می شود.

پل طبیعی در قسمت شرقی پارک بنادر قرار دارد. پس از گذر از این باغ به آسمان نمای گنبد مینا و بازی سینمای 7 بعدی در باغ منظومه شمسی می رسیم.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

مسیر را ادامه می دهیم و در نهایت روبرویمان پارک نوروز است. دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر بخشی از پارک نوروزی است.

اگرچه امروزه در بخش‌های مناطق سبز و شهرداری‌ها همه آنها به نام خود ثبت می‌شوند. اما تقریبا همه ساکنان تهران این مجموعه بزرگ به نام پارک آب و آتش را می شناسند.

  • پارک آب و آتش با آبنما، سرسره، مسیر دوچرخه سواری و زمین بازی یکی از بهترین مکان ها برای سرگرمی کودکان و نوجوانان است.
  • پل طبیعی سومین نماد شهری پایتخت در این پارک قرار دارد.
  • نورپردازی زیبا و رنگارنگ پل طبیعی و چشم انداز تهران و بزرگراه های آن بر جذابیت های پل می افزاید.
  • آسمان گنبد مینا با برنامه تماشای آسمان شبانه و بازدیدهای علمی-سرگرمی، اوقات جذابی را برای علاقمندان به نجوم فراهم کرد.
  • دریاچه مصنوعی خزر و آلاچیق های اطراف آن فرصتی عالی برای لذت بردن از خنکی، آرامش و زیبایی این پارک ایجاد می کند.
  • غذاخوری‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد پارک آب و آتش، این پارک را به گزینه‌ای مناسب برای یک گشت و گذار معده تبدیل کرده است.

پارک آب و آتش پل طبیعت

یکی از نمادهای اصلی شهر تهران و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تهران که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، پل طبیعی است که بین پارک آب و آتش و پارک طالقانی قرار دارد و این دو را به هم متصل می کند.

اما جزء هیچ یک از پارک ها نیست. پل طبیعی یک پل بدون وسایل نقلیه است و یک مکان دیدنی است که گردشگران آن را انتخاب می کنند.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

این پل 3 طبقه دارد و دارای امکانات رفاهی زیادی مانند کافه و رستوران است که گردشگران می توانند برای صرف غذا یا میان وعده به آنجا بروند.

مجموعه های غذایی پل طبیعی در طبقه اول و در ارتفاع 40 متری قرار دارند. تجربه ناهار خوری در این ارتفاع و با چشم اندازی شگفت انگیز از تهران بسیار نادر است.

در اینجا می توانید انواع غذاهای ایرانی، فست فود، غذاهای خارجی و همچنین انواع نوشیدنی ها و دسرهای سرد و گرم را پیدا کنید.

همچنین بد نیست بدانید که مجتمع غذایی پل طیت قبل از رسیدن به ورودی بستان دارای یک پارکینگ رایگان در خیابان شهیدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا