ایران گردی

ویزای تحصیلی آمریکا با ویزا فوری

موسسه ویزای اضطراری این یکی از معتبرترین و معتبرترین موسسات در کشور است که دارای تیمی از مشاوران حرفه ای است و متقاضیان را در فرآیند ویزا و مراحل مختلف مربوط به آمریکا راهنمایی می کند. این مرکز به متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا در تهیه مدارک، تکمیل فرم ها، ارسال مدارک و ارتباط با سفارت یا کنسولگری آمریکا برای هماهنگی مصاحبه و اخذ ویزا کمک می کند.

ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

ویزای دانشجویی آمریکا نوعی ویزای مورد نیاز برای ورود و اقامت در ایالات متحده به منظور تحصیل در دانشگاه یا موسسه آموزشی. در واقع این ویزا به دانشجویان خارجی اجازه می دهد در آمریکا تحصیل کنند و همزمان مجوز کار نیز داشته باشند.

پرسیدن ویزای دانشجویی آمریکاابتدا باید در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در آمریکا پذیرفته شوید، سپس فرم درخواست DS-160 را پر کرده و مدارک لازم را جمع آوری کنید. این مدارک شامل گواهی تحصیل، مدارک مالی، گواهی بیمه سلامت، مدرک هویت و سایر مدارک لازم می باشد. پس از تکمیل فرم DS-160 و جمع آوری مدارک، باید برای ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری آمریکا اقدام کنید. برای این منظور باید مدارک خود را در مصاحبه شخصی ارائه دهید. در صورت تایید ویزای دانشجویی، می توانید با توجه به مدت اعتبار ویزا وارد آمریکا شده و در دانشگاه یا موسسه آموزشی خود تحصیل کنید.

ویزای تحصیلی آمریکا با ویزای اضطراری

انواع ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟?

ویزای دانشجویی آمریکااین یک نوع ویزا است که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در ایالات متحده تحصیل کنند. در ایالات متحده، ویزای دانشجویی به ویزای F-1 معروف است. این ویزا برای دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا صادر می شود.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا عبارتند از:

  1. ویزای دانشجویی F-1: این ویزا برای دانشجویانی صادر می شود که مایل به تحصیل در یک موسسه معتبر آموزش عالی در ایالات متحده هستند. این ویزا به دانشجویان اجازه می دهد تا در طول تحصیل خود در ایالات متحده زندگی کنند و برای تامین هزینه های زندگی خود به صورت پاره وقت کار کنند. برای دریافت این ویزا باید مصاحبه انجام شود، هزینه ای پرداخت شود و فرم های درخواست تکمیل شود. البته ناگفته نماند که ویزای تحصیلی F-2 برای همسر دارنده ویزای F-1 صادر می شود.
  2. ویزای تحصیلی J-1: این ویزا برای دانشجویانی است که تحت برنامه های تبادل دانشجویی و فرهنگی مانند بورسیه تحصیلی و برنامه های تحصیلی دولتی به آمریکا می روند و از نظر مالی توسط کشور مبدا حمایت می شوند. ویزای دانشجویی J-1 به دانشجویان این امکان را می دهد که در طول تحصیل خود در ایالات متحده زندگی کنند و تجربیات فرهنگی و آموزشی متنوعی را تجربه کنند. جالب است بدانید که ویزای J-1 ویزای فرصت تحصیلی نیز نامیده می شود.
  3. ویزای دانشجویی M-1: این ویزا برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در آمریکا در دوره های حرفه ای و آموزشی غیر دانشگاهی مانند دوره های تخصصی فنی و حرفه ای را دارند. ویزای تحصیلی M-1 برای دوره های کوتاه مدت و غیر آکادمیک صادر می شود.

برای هر یک از این نوع ویزاها، شرایط و مدارک مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

دریافت می کنم ویزای دانشجویی آمریکا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید. در متن زیر مراحل اولیه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را توضیح می دهیم:

1. پذیرش در دانشگاه آمریکایی: اولین قدم برای پذیرش ویزای دانشجویی آمریکاپذیرش در دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد تایید SEVP.

2. دریافت فرم I-20: پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، فرم I-20 را برای شما ارسال می کنند. این فرم مدرکی است که نشان می دهد شما قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا را دارید و شرایط مالی خود را برآورده کرده اید.

3. پرداخت هزینه SEVIS: باید هزینه SEVIS (سیستم اطلاعات تبادل وضعیت دانشجویی) را پرداخت کنید. می توانید این هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید و اطلاعات پرداخت را در فرم DS-160 وارد کنید.

4. درخواست ویزا: پس از دریافت فرم I-20 و پرداخت هزینه SEVIS، باید از سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود برای ویزای دانشجویی (F-1) درخواست دهید. برای این کار باید فرم DS-160 را پر کنید و برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا برنامه ریزی کنید.

5. مصاحبه ویزا: در مصاحبه ویزا باید دلایل تحصیل در آمریکا و انتخاب دانشگاه خود را برای کارکنان سفارت توضیح دهید. همچنین باید اطلاعات مالی خود را ارائه دهید تا نشان دهید که قادر به تامین هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا به مدت یک سال هستید.

6. پرداخت هزینه ویزا: پس از تایید ویزای تحصیلی، باید هزینه ویزا را پرداخت کنید.

باید توجه داشته باشید که این توضیحات کلی هستند و مراحل دقیق ممکن است بسته به شرایط و کشور محل اقامت شما متفاوت باشد.

ویزای تحصیلی آمریکا با ویزای فوری

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی باید یک سری مدارک ارائه دهید که در متن زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • * داشتن پاسپورت خارجی معتبر.
  • * نامه پذیرش یا قبولی از دانشگاه و موسسه آموزشی.
  • * هزینه درخواست ویزا
  • * درخواست ویزا و فرم تایید شده DS-190.
  • * تصویر
  • * مدارک مربوط به مدارک تحصیلی از قبیل مدارک تحصیلی، ریز نمرات، کارنامه.
  • * فرصت های مالی

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

توانایی مالی یکی از موارد مهمی است که باید برای آن درخواست دهید ویزای دانشجویی آمریکا و- برای دریافت ویزای تحصیل در آمریکا باید بتوانید هزینه های تحصیل در آمریکا را پوشش دهید. برای اثبات توانایی های مالی خود باید مدارک و اطلاعات مالی خود را در اختیار کارکنان سفارت قرار دهید. این اسناد شامل حساب بانکی، سوابق مالی، اسناد مالکیت و مالکیت خودرو، سوابق شغلی و درآمدی و سایر منابع مالی است. مقامات سفارت باید مطمئن شوند که شما می توانید هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی

پرسیدن ویزای دانشجویی آمریکاشرط سنی خاصی وجود ندارد. هر فردی که تمام مراحل و شرایط لازم را داشته باشد می تواند درخواست دهد ویزای دانشجویی آمریکا برای درخواست برای درخواست ویزای تحصیلی، باید ثبت نام کنید و در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر پذیرفته شوید. سپس فرم درخواست DS-160 را پر کرده و به همراه مدارک لازم از جمله گواهی تحصیلی، مدارک مالی و اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا به سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود تحویل دهید.

علاوه بر این، برای به دست آوردن ویزای دانشجویی آمریکا، شما باید برخی از شرایط دیگر را نیز داشته باشید. این شرایط عبارتند از:

1. داشتن شناسنامه معتبر و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا.

2. اثبات توانایی مالی برای تحصیل در ایالات متحده، از جمله هزینه های تحصیل، زندگی و پرواز.

3. شواهدی مبنی بر فعالیت های تحصیلی قبلی و موفقیت در مطالعات قبلی (در صورت وجود).

4. مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی مانند مدرک آیلتس یا تافل ارائه دهید.

5. ارائه گواهی سلامت و برخی مدارک دیگر مانند گواهی سابقه غیر قضایی.

مهلت دریافت ویزا

مدت زمان کسب ویزای دانشجویی آمریکا ممکن است متفاوت باشد و بسته به عوامل مختلفی مانند نوع ویزا، روند اقدامات شما و زمان پاسخگویی کارکنان سفارت ممکن است متفاوت باشد.

در برخی موارد، مدت زمان کسب ویزای دانشجویی آمریکا ممکن است تا چند ماه طول بکشد. این فرآیند شامل مراحلی مانند تکمیل اطلاعات درخواست، پرداخت هزینه های مربوطه، ارائه مدارک و انجام مصاحبه می باشد. زمان نهایی برای پردازش و صدور ویزا نیز ممکن است بسته به کارمندان سفارت و حجم کاری آنها متفاوت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا