ایران گردی

ورود گردشگران در سیزده به در به این مکان گردشگری ممنوع شد

محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکالا در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش ایرنا تودی تریپ، محیط زیست مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به مصادف شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (23 فروردین)، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکالا ممنوع است.

بر اساس اعلام محیط زیست، با توجه به مصادف شدن روز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (23 فروردین) و بر اساس مصوبات شورای صیانت از حقوق بیت المال شهرستان بهشهر، ورود مسافران و گردشگران به حیات وحش حیوانات ذخیره شده میانکالا در آن روز ممنوع شدند.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران خواسته شده است در روز طبیعت (23 فروردین) از بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکالا خودداری کنند.

این تالاب با داشتن ذخایر حیات وحش حدود 22 هزار هکتار در منطقه مازندران و انواع گیاهان از جمله درختان سازیلی و انار وحشی که غذای برخی از پرندگان را تامین می کند، توانسته بیش از 500 گونه جانوری را در خود جای دهد و در نوع خود بی نظیر است. از بهشت ​​پرندگان استان است و با این تنوع زیستی یکی از ذخایر زیست کره جهان از سوی سازمان های محیط زیستی جهان اعلام شده است.

تالاب میانکاله را باید بهشت ​​پرندگان و پرنده نگری نامید. سی و ششمین تالاب ثبت شده در جهان و اولین تالاب ثبت شده در کنوانسیون بین المللی تالاب ها رامسر و یکی از 650 ذخیره گاه زیست کره جهان با مساحت 48000 هکتار در شرق استان مازندران و در مجاورت استان قرار دارد. گلستان و سالانه 130 گونه پرنده. مهاجرانی با جمعیتی در حدود 1.5 میلیون نفر را در خود جای داده است.

47217

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا