اخبار گردشگری

ورود آفرودسواران به این منطقه گردشگری ممنوع شد

به گزارش تودی تریپ به نقل از تسنیم، حیدر آسیابی، رئیس قاضی گلستان و اسپانلو، دادستان مرکز آن استان با حضور در این منطقه، از اکوتون (منظره مرزی) ارزشمند مارکو دیدن کردند که در تامین آبخوان های عمیق پایین دست منطقه قلعه کافه مینودشت.

آسیابی در این بازدید گفت: دادستان مینوداش و آزادشهر بر اجرای طرح ممنوعیت آفرود سواران و کمپینگ در این منطقه بکر زیر نظر دادستان استان گلستان نظارت خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به اعمال بخشنامه های حقوق عمومی، مدیران و کارکنانی که به تعهدات قانونی خود در این بند عمل نکنند با مورد فرار از خدمت مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: منابع طبیعی و سایر متولیان حفاظت موظفند جاده های منتهی به آن را مسدود کنند تا از ورود آفرودها جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه وظیفه حفظ جنگل ها و مراتع بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است، افزود: متولیان این اداره موظفند از رسانه ها و ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی یک موضوع استفاده کنند. ممنوعیت سواری خارج از جاده و ورود وسایل نقلیه به مناطق جنگلی و علفزار

وی گفت: محاکمه متخلفان یکی از اقداماتی است که ماموران منابع طبیعی باید در اسرع وقت انجام دهند.

آسیابی افزود: به گفته کارشناسان منابع طبیعی، مراتع منطقه مارکوه مینودشت به دلیل موقعیت بالای کوه و ارتفاع زیاد، برای تغذیه آب های زیرزمینی و سفره های زیرزمینی عمیق پایین دست این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جولان دلیل برخورد آف است. جاده سوار و خاک را متراکم می کند و نفوذپذیری آب را کاهش می دهد و در دراز مدت به طبیعت این منطقه و تنوع جانوری و گیاهی آن آسیب می رساند.

طبیعت بکر مرکوه مینودشت و مناظر منحصر به فرد آن، این منطقه را به یکی از مقاصد محبوب طبیعت گردان در سال های اخیر تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا