ایران گردی

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

تودی تریپ: آکواریوم اصفهان که در دل یک پارک جنگلی بسیار زیبا و باشکوه قرار دارد به عنوان اولین تونل آکواریومی ایران شناخته می شود که 300 گونه مختلف آبزی را در دل خود جای می دهد.

این آکواریوم که یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی اصفهان است، حس سفر به دنیای زیر آب را به شما القا می کند و با بازدید از آن می توانید با زندگی حیوانات زیر دریا بیشتر آشنا شوید. از امکانات رفاهی و سرگرمی متنوع آکواریوم اصفهان نیز نباید غافل شد که لذت بازدید شما از دنیای زیر آب را افزایش می دهد.

آشنایی با آکواریوم اصفهان

جاذبه های اصفهان تنها به دیدنی های تاریخی ختم نمی شود، در سفر به این شهر می توانید بخشی از وقت خود را به بازدید از جاذبه ای متفاوت اما هیجان انگیز به نام آکواریوم اصفهان در کنار گشت و گذار در بافت تاریخی و آشنایی با فرهنگ و تمدن شهر اختصاص دهید. آکواریوم اصفهان اصفهان جاذبه ای جذاب و دیدنی است که دنیای مرموز زیر آب در قلب اصفهان را به شما نشان می دهد.

هیجان انگیز ترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان;  یک جاذبه متفاوت

پیشنهاد می کنیم در سفر به اصفهان از آکواریوم اصفهان دیدن کنید تا نیمه راه تور جهانی را تکمیل کنید. این آکواریوم در سال 1394 در مجموعه پارک ناژوان که توسط یک شرکت باسابقه ترکیه ای به نام آکواریوم اوشن ساخته شده افتتاح شد و اولین تونل آکواریوم در ایران است. آکواریوم اصفهان در مساحتی در حدود 4000 متر و در عمق 7 متری از سطح زمین ساخته شده و آکواریوم های بزرگ زیادی در آن دیده می شود. در قلب این آکواریوم 6500 موجود زنده از 300 تا 350 گونه مختلف ماهی و آب دریا از 5 قاره زندگی می کنند. تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی که طبیعتی وصف ناپذیر را برای شما رقم می زند، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند ماهی است که چند سانتی متر از شما رد می شود و قدم زدن در میان ماهی های کوچک زیبا و کوسه های بزرگ می تواند شما را به وجد بیاورد.

هیجان انگیز ترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان;  یک جاذبه متفاوت

قرار گرفتن در یک تونل که توسط شیشه های بزرگ احاطه شده است باعث می شود احساس کنید در ته اقیانوس قدم می زنید و همه این ماجراجویی ها باعث می شود با زندگی حیوانات زیر آب از سراسر جهان آشنا شوید.

این آکواریوم در مجموع دارای 33 آکواریوم است که گونه های مختلف آب شور و شیرین از سراسر جهان به طور جداگانه در آن زندگی می کنند. از جمله ماهی های موجود در آکواریوم اصفهان می توان به کوسه سفید، کوسه سر چکشی، کوسه نهنگی، کوسه گاو نر، کوسه آب شیرین، گاوماهی، سنگی، مولا، اختاپوس، دلقک، ماهی پیرانا، خاویار، ماهی کماندار، خروس ماهی، ماندارین، اسب دریایی، ماهی عقرب، خرچنگ آبی و بسیاری از ماهی های دیگر از سراسر جهان.

این حیوانات به طور جداگانه در چندین آکواریوم از جمله آکواریوم تخت، آکواریوم لمسی، آکواریوم استوانه ای و آکواریوم تونلی نگهداری می شوند.

هیجان انگیز ترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان;  یک جاذبه متفاوت

آکواریوم های حسی بخشی واقعی از رودخانه آمازون هستند و حاوی برخی از ماهی ها و حیوانات موجود در رودخانه هستند. در آکواریوم های استوانه ای یا آکواریوم های استوانه ای انواع دلقک ماهی، مارماهی و … را نشان می دهد.

تونل آکواریوم این مجموعه 35 متر طول و 1.5 میلیون لیتر آب دارد.

موقعیت مکانی آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان در منطقه جنگلی نایوان و نزدیک زاینده رود واقع شده است. این آکواریوم در 7 کیلومتری جنوب غربی مرکز اصفهان قرار دارد و تا فرودگاه بین المللی اصفهان 32 کیلومتر (نیم ساعت) و تا راه آهن اصفهان 17 کیلومتر فاصله دارد. فاصله بین آکواریوم اصفهان تا تهران 450 کیلومتر (حدود پنج ساعت) است.

برای دسترسی به آکواریوم اصفهان از مرکز شهر باید از طریق خیابان جهاد به بزرگراه خیام برسید و به سمت جنوب حرکت کنید تا در این بزرگراه از بزرگراه میرزا کوچ خان عبور کنید.

هیجان انگیز ترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان;  یک جاذبه متفاوت

قبل از رسیدن به بزرگراه حبیب اللهی و میدان سهروردی از خروجی سمت راست خارج شده و در فلکه اول به چپ بپیچید تا وارد بلوار الفت شوید. این بلوار را ادامه دهید تا به پارکینگ پارک جنگلی ناجوان برسید. ماشین خود را پارک کنید و به آکواریوم بروید. پیشنهاد می کنیم با ماشین شخصی یا تاکسی معمولی در ایستگاه هتل پل به آکواریوم اصفهان بروید تا راحتتر به مقصد برسید.

اگر تصمیم دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و با اتوبوس به این منطقه بروید، از خط شماره 22 (مدان جمهوری – ترمینال زاینده رود) تا ایستگاه پل وحید یا خط 40 (هتل پل – شهرک امیریه) به ایستگاه میرزا کوچک خان بروید.

از هر دو ایستگاه می توانید در عرض 15 دقیقه پیاده تا آکواریوم اصفهان برسید. پیاده روی در این مسیر بسیار خوشایند است و حوصله شما را سر نمی برد زیرا در جاده سلامت و پارک ناجوان قرار دارد.

سرگرمی در آکواریوم اصفهان

اما تنها تفریح ​​شما در آکواریوم اصفهان قدم زدن و تماشای آبزیان نیست. اما سرگرمی های دیگری در آنجا در انتظار شما هستند.

هیجان انگیز ترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان;  یک جاذبه متفاوت

از غذا دادن به ماهی گرفته تا خرید و انرژی مجدد در کافه. در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

می توانید در بخش آکواریوم سرباز یا حوض مرجانی به ماهی ها و آبزیان غذا بدهید. در حین غذا دادن به این حیوانات حتی می توانید آنها را لمس کنید و با آنها عکس های زیبایی بگیرید. اگر قصد غذا دادن به ماهی را دارید، هنگام پرداخت هزینه ورودی باید هزینه جداگانه ای برای این کار پرداخت کنید.

البته از آنجایی که معمولا بعد از ظهر به ماهی های آکواریومی غذا می دهند، می توانید در آن زمان به آکواریوم اصفهان بروید تا نه تنها هزینه ای برای غذا دادن به ماهی ها پرداخت نکنید، بلکه صحنه زیباتر و هیجان انگیزتری را در آنجا ببینید.

در آکواریوم اصفهان آتلیه ای وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا از بازدید خود از آکواریوم عکس های زیبا و خاطره انگیزی بگیرید. همیشه این فرصت را ندارید که عکس های حرفه ای با منظره اقیانوس و حیوانات دریایی مختلف بگیرید، پس پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از آکواریوم عکس بگیرید.

هیجان انگیز ترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان;  یک جاذبه متفاوت

نگران زمان چاپ آتلیه عکاسی آکواریوم اصفهان نباشید. زیرا عکاسی به صورت رنگی انجام می شود و در کمتر از 10 دقیقه می توانید عکس های خود را دریافت کنید. البته برای عکس گرفتن در این آکواریوم باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا