اخبار گردشگری

همه چیز درباره موزه خودروهای تاریخی ایران + نحوه دسترسی و زمان بازدید

به گزارش تودی تریپ به نقل از رویداد۲۴، موزه خودروهای تاریخی ایران یکی از جاذبه های معروف و محبوب تهران است که در کنار جاده مخصوص کرج و منطقه ۲۲ شهرداری پایتخت واقع شده است. این موزه بخشی از شهر استقلال تهران است که ترکیبی از فضاهای صنعتی و مسکونی است.
جمع آوری این خودروهای جذاب موقعیت منحصر به فردی را برای علاقه مندان به خودروهای کلاسیک و تاریخی ایجاد کرده است.

موزه تاریخی اتومبیل ایران کجاست؟

برای بازدید از موزه خودروهای تاریخی ایران می توانید به تهران، میدان آزادی، جاده مخصوص کرج، بین کیلومتر 10 تا 11، نبش خیابان 25، جنب فروشگاه سپه مراجعه کنید.

موزه خودروهای تاریخی ایران در اصل مجموعه ای از خودروهای وارداتی قبل از انقلاب و برخی خودروهای سلطنتی دوران پهلوی و قاجار بود که در سال 1392 توسط شهرداری تهران در محل فعلی خود افتتاح شد. ساختمان قبلی این موزه سوله ای بود که شرایط نگهداری مناسبی برای این خودروهای تاریخی و خاص نداشت و به همین دلیل در سال ۲۰۱۹ برای بازسازی تعطیل شد.

در همان سال موزه توسط بنیاد مصطفان تملک و در یک سال با اعتبار 120 میلیارد تومان بازسازی شد. ساختمان فعلی موزه تاریخی اتومبیل ایران یک پارکینگ بتنی با طراحی مدرن است که در سال 1400 در آبان بازگشایی شد.

این در حالی است که پس از بازگشایی، انتقادات زیادی به نحوه مرمت و بازسازی خودروها وارد شد و کارشناسان این حوزه معتقدند مسئولان این موزه می توانستند خیلی بهتر عمل کنند.

همه چیز درباره موزه خودروهای تاریخی ایران

چه ماشین هایی در موزه وجود دارد؟

جمع آوری و نگهداری از چنین مجموعه ای منحصر به فرد و کامل از ماشین های عتیقه پروژه ای دشوار و سخت است که اکثر آنها تاکنون به خوبی پیش رفته اند. برخی از خودروهایی که در این موزه خواهید دید تنها نمونه های موجود در جهان هستند! به دلیل این مشکل باید به حفظ و نگهداری این گنجینه گرانبها توجه زیادی شود.

به گزارش رویداد۲۴، این موزه نزدیک به ۶۰ وسیله نقلیه تاریخی و ویژه را در خود جای داده است که در میان آنها دو فایتون و چهار موتور وجود دارد. در ادامه مطلب به مهم ترین این خودروها اشاره می کنیم.

کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار

کالسکه ها بخشی از مجموعه ماشین های تاریخی موزه هستند. یکی از این کالسکه های گرانبها، کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار است که گمان می رود قدیمی ترین کالسکه ایران باشد. این کالسکه زیبا به سفارش ناصرالدین شاه در Wagenfabrik معروف در وین اتریش ساخته شده است. این کالسکه کمیاب نزدیک به 120 سال قدمت دارد و زیبایی آن به لطف رنگ آبی و تزئینات طلایی دوچندان شده است.

رولز رویس احمدشاه قاجار

احمدشاه قاجار اولین خودرو را در دوره کوتاه سلطنت خود وارد ایران کرد. این خودروی انگلیسی یک رولز رویس شش خطی به نام Silver Ghost از سال 1906 است. تنها 6000 دستگاه از این مدل در جهان وجود داشت و تنها تعداد کمی از آنها توسط دسته روشن می شدند. این چیزی است که این خودرو را منحصر به فرد می کند. این رولز رویس مشکی رنگ به سرعت بیش از 80 کیلومتر در ساعت می رسید که برای زمان خود بی نظیر بود.

لامبورگینی کانتاچ

لامبورگینی کانتاچ در موزه ماشین های قدیمی یک خودروی فوق العاده اسپرت است که توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی در سال 1974 تولید شده است.لامبورگینی را می توان یکی از لوکس ترین خودروسازان دنیا دانست. این لامبورگینی کانتاچ دارای موتور 12 سیلندر خطی 3900 سی سی است که می تواند حدود 370 اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر سرعت 310 کیلومتر در ساعت را طی کند.

همه چیز درباره موزه خودروهای تاریخی ایران

مرسدس بنز K500

یکی از تالارهای موزه تاریخی خودرو به خودروهای سوپر اسپرت اختصاص دارد و گل سرسبد این مجموعه مرسدس بنز K500 است. این خودرو که در سال 1934 تولید شده است با رنگ سبز و کرم تمام توجهات را به خود جلب می کند. جالب است بدانید بنز K500 یکی از خودروهای مجموعه کلاسیک محمدرضا پهلوی است.

بنز K500 یکی از اولین خودروهای فوق اسپرت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت بود که در مجموع 354 دستگاه از آن در جهان تولید شد و اکنون یکی از این 354 دستگاه در موزه تاریخی خودرو ایران به نمایش گذاشته شده است.

دسترسی به موزه خودروهای تاریخی تهران

موزه تاریخی اتومبیل ایران یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران است که به راحتی قابل دسترسی است. در اینجا چند راه برای رسیدن به این موزه آورده شده است:

چگونه به موزه اتومبیل های تاریخی برویم

دسترسی با مترو

برای رسیدن به موزه با مترو، باید در ایستگاه چیتگر در خط 5 پیاده شوید و سپس به ترمینال اتوبوس آن ایستگاه بروید. در اینجا می توانید سوار اتوبوس های شهری دانشگاه شوید و در ایستگاه سپه که در نزدیکی موزه ماشین های تاریخی قرار دارد، پیاده شوید.

دسترسی با اتوبوس

اگر می خواهید از اتوبوس استفاده کنید، ابتدا به پایانه اتوبوس های بین شهری در میدان آزادی بروید و سوار اتوبوس های پردیس دانشگاه شوید. بقیه مسیر مشابه روش دسترسی مترو خواهد بود.

همه چیز درباره موزه خودروهای تاریخی ایران

دسترسی با هزینه

اگر می خواهید از تاکسی استفاده کنید، می توانید به پایانه تاکسی های درون شهری در میدان آزادی بروید و تاکسی های قدس یا اندیشه را پیدا کنید. سپس از راننده بخواهید که شما را در کیلومتر 11 جاده مخصوص، در خیابان 25 پیاده کند.

هزینه و زمان بازدید از موزه خودروهای تاریخی ایران

بازدید از موزه خودروهای تاریخی ایران برای بازدیدکنندگان داخلی با قیمت 64000 تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی با قیمت 500000 تومان امکان پذیر است. در ضمن اگر قصد بازدید عموم از کالسکه این موزه را دارید باید ۲۵ هزار تومان هزینه جداگانه بپردازید.

ساعات کار موزه

همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر

موزه شنبه ها تعطیل است

برای سوال یا اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 44537763-021 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا