ایران گردی

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

تودی تریپ: مجموعه ای از هفت آبشار بزرگ و کوچک آبشاری این جاذبه زیبا را ایجاد کرده است. ارتفاع بلندترین آبشار به 9 متر می رسد و دریاچه زیر آن برای شنا بسیار مناسب است. در سفر به بابل، هفت آبشار را از دست ندهید.

آشنایی با آبشارهای پلکانی سوادکوه

آبشار هفت تیرکان یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران است که در شهرستان بابل واقع شده است. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آنها به 40 میلیون سال می رسد. مجموعه ای از هفت آبشار بزرگ و کوچک آبشاری این جاذبه زیبا را ایجاد کرده است. ارتفاع بلندترین آبشار به 9 متر می رسد و دریاچه زیر آن برای شنا بسیار مناسب است. چمنزارهای اطراف روستای تیرکان در نزدیکی آبشارها و جنگل لفور کلبکشت از سرسبزترین چمنزارهای شمال با مناظر چشم نواز هستند. جنگل های اطراف آبشار هفت تیرکان که از دیگر جاذبه های بابل است، مساحتی در حدود 22000 کیلومتر دارد.

هفت آبشار، آبشارهای جالب و دیدنی / آبشاری در جنگل های سوادکوه

کل منطقه پوشیده از سرو، سرو، افرا، توسکا و ازگل است اما متاسفانه برخی از گونه های گیاهی این جنگل به دلیل وجود آفت از بین رفته اند. هفت آبشار سوادکوه در منطقه ای بسیار بکر در دل جنگل های لفور واقع شده اند.

این منطقه بخشی از شهرستان بابل است و از شهرهای بابل، قائم شهر و سوادکو دسترسی خوبی دارد. آبشار هفت تیرکان در 270 کیلومتری تهران است. برای رفتن به هفت آبشار باید به خروجی شمال شرقی تهران بروید. اتوبان تهران – پردیس بهترین راه برای رسیدن به جاده فیروزکوه است. جاده فیروزکوه را ادامه دهید و از پل سفید عبور کنید.

به روستای شیرگاه می رسید، درست بعد از شیرگاه به هر دو جاده قائم شهر و بابل می رسید. جاده را به سمت چپ به سمت بابل ادامه دهید. پس از طی حدود 17 کیلومتر به جاده فرعی روستای درازکلا می رسید. این خروجی در سمت چپ جاده است و روستای تیرکن در 20 کیلومتری این جاده قرار دارد. از این روستا، تابلوهای راهنما شما را به سمت آبشار هفت تیرکان هدایت می کنند.

هفت آبشار، آبشارهای جالب و دیدنی / آبشاری در جنگل های سوادکوه

برای رسیدن به اولین آبشار از هفت آبشار تیرکان، باید حدود سه کیلومتر به داخل جنگل بروید. سپس بقیه آبشارها هستند. توجه داشته باشید که مسیر جنگلی شیب دار است و بعد از اولین آبشار مسیر کمی سخت تر خواهد بود. بازدید از این آبشارهای زیبا در هر زمانی از سال می تواند جذاب باشد، اما به دلیل هوای گرم و مرطوب در تابستان، سفر به این منطقه در روزهای گرم تابستان انتخاب خوبی نیست.

ماجراجویی در هفت آبشار جالب تیرکان

سوادکوه منطقه ای مرتفع با آب و هوای تابستانی و مناظر بسیار سرسبز و دلنشین است، اما به دلیل فاصله قابل توجه سوادکوه با شهرهای شمالی کشور، گردشگران کمتری به این منطقه سفر می کنند و بیشتر مسافران سوادکوه طبیعت گردی آشنا هستند. با مناظر زیبای سوادکوه. آبشار هفت تیرکن سوادکوه به عنوان یکی از بهترین نقاط دیدنی شمال کشور در شهر بابل در استان مازندران قرار دارد و بدون شک بهترین خاطره طبیعت گردی را برای شما رقم خواهد زد.

هفت آبشار، آبشارهای جالب و دیدنی / آبشاری در جنگل های سوادکوه

آبشار هفت تیرکان در میان جنگل های لفور قرار دارد و این جنگل در ۳۵ کیلومتری سوادکوه، ۴۲ کیلومتری بابل و ۵۱ کیلومتری قائم شهر قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای هفت تیرکن که از جاذبه های شمال کشور است، فصل بهار و تابستان است، اما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از آب و هوای مطبوع و سرسبزی منطقه با درختان انجیلی لذت ببرید. کالو، افرا، ممرز، ازگل، شیردار و… نهایت لذت را ببرید، از هفت آبشار در بهار دیدن کنید.

همچنین بد نیست بدانید که بیشتر گردشگرانی که از هفت آبشار سوادکوه دیدن می کنند در بهار محل ورود آبشار شنا و استحمام می کنند و بسیار لذت بخش خواهد بود. توصیه می شود از آبشار هفت تیرکن سوادکوه دیدن کنید، زیرا برای رسیدن به آن باید به داخل جنگل بالا بروید، بهتر است کفش مناسب پیاده روی بپوشید تا اذیتتان نکند.

هفت آبشار جالب و دیدنی / آبشارهای آبشاری در جنگل های سوادکوه

همچنین همراه داشتن لباس و حوله اضافی را فراموش نکنید. زیرا در این آبشار زیبا که جزئی از جاذبه های شمال بابل است وسوسه می شوید که بدن خود را به داخل آب بسپارید و بهتر است لباس اضافی همراه خود داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که لوازم اولیه و ضروری را با خود ببرید تا با مشکل مواجه نشوید.

اگر قصد دارید از تهران به یکی از جاذبه های گردشگری شمال یعنی آبشارهای هفت تیرکان سوادکوه سفر کنید، خوب است بدانید که حدود 270 کیلومتر مسافت پیش رو دارید. برای این منظور از تهران به سمت خروجی شمال شرقی تهران رفته و از بزرگراه تهران – پردیس به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید. به سمت پل سفید حرکت کنید تا به روستای شیرگاه برسید و سپس دو جاده قائم شهر و بابل را خواهید دید. شما باید مسیر بابل را که سمت چپ است انتخاب کنید. پس از حدود 17 کیلومتر پیاده روی به روستای درازکلا می رسید و سپس باید از تابلوی راهنمایی که شما را به سمت آبشارهای هفت تیرکان سوادکوه راهنمایی می کند، بروید.

هفت آبشار جالب و دیدنی / آبشارهای آبشاری در جنگل های سوادکوه

سپس حدود 3 کیلومتر کوه نوردی در جنگل دارید تا به آبشارهای هفت تیرکان سوادکوه برسید.

آدرس آبشار هفت تیرکن سوادکوه: استان مازندران، بخش بابل، بخش بابلکنار، روستای تیرکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا