اخبار گردشگری

هشدار هواشناسی مازندران برای روزهای پایانی خرداد

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، احمد اسدی گفت: این سامانه بارشی ویژه دامنه ها و نقاط مرتفع استان است که از پنجشنبه 3 خرداد لغایت شنبه 5 خرداد 1403 در استان فعال است.

اسدی با اشاره به زمان فعالیت سامانه بارشی و مخاطرات آن گفت: اثرات این سامانه بارش متناوب، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق کوهستانی احتمال تگرگ است.

وی افزود: آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی معابر و رودخانه ها، کاهش دید، رعد و برق، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد در جاده ها و جاده های کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در این توصیه خاطرنشان کرد: عدم استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و … مناطق مرتفع

اسدی درباره پیش بینی وضعیت جوی سایر نقاط استان به جز نواحی مرتفع گفت: آسمان استان در روز چهارشنبه 3 خرداد ماه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، پیش بینی می شود. وزش باد و در نواحی بالاتر نیمه غربی منطقه رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی افزود: از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده مناطق ساحلی و پستی آسمانی شکسته در بعدازظهر و اوایل شب همراه با افزایش ابر، وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه ابری به ویژه بعد از ظهر پیش بینی می شود. و اوایل شب ابری همراه با بارش باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

این مسئول ادامه داد: از روز یکشنبه 27 خرداد تا سه شنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و آسمان آفتابی و گرم پیش بینی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا