ایران گردی

هشدار ضرغامی درباره وضعیت نگران کننده بناهای تاریخی

به گزارش تودی تریپ به نقل از قدس آنلاین، سید عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه هتل بوتیک سرخه ای تبریز گفت: هتل بوتیک سرخه نمونه موفقی از مشارکت مردمی در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی با کاربردهای جدید است. که از مهم ترین سیاست های این وزارتخانه محسوب می شود و به خوبی انجام شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب و هدفمندی که می توان در این بوتیک هتل انجام داد، ارائه توضیحات لازم در مورد سنت ها، سنت ها، مراحل مرمت، تاریخچه نقاشی ها و … است. از همه مهمتر، داستان صاحب اصلی این خانه، “فرش”. باشی داماد مظفرالدین شاه» در همه اتاق هاست، همه این مواد سوغات این مکان برای اهالی برای گسترش میراث فرهنگی می شود، این کار خودش بهترین ابزار برای معرفی گسترده ظرفیت است.

وی در ادامه تاکید کرد: فرهنگ ناملموس در آذربایجان بسیار غنی است، اینکه صاحب این خانه در آن زمان حمام خود را برای استفاده مردم فراهم کرده است، دلیلی بر سنت حسنه جاری در بین مردم ماست.

ضرغامی ادامه داد: این خانه تاریخی با سیاست های این وزارتخانه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و به عنوان یک مرکز مسکونی با استانداردهای بالا به بهره برداری رسیده است. الگوبرداری از خانه های مجاور در این منطقه تاریخی نیز یکی از مهم ترین رویدادهایی است که در حال وقوع است.

وی تاکید کرد: کسانی که معتقدند میراث تاریخی در حال هدر رفتن است توجه داشته باشند که بناهای تاریخی ما در حال حاضر به دلیل عدم رسیدگی و اعتبار مناسب در حال نابودی است که این امر همسو با سیاست وزارتخانه در زمینه توسعه آن است. با انتقال به بخش خصوصی می توان از روند زوال و از بین رفتن میراث تاریخی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا