اخبار گردشگری

هشدار به مسافران حج/ بستری شدن ۴۰ نفر از حجاج

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، دکتر سید علی مرعشی – رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر – که در عربستان سعودی به سر می برد، گفت: تمامی امکانات برای تامین خدمات بهداشتی و درمانی بهینه برای زائران در ایام تشریق فراهم شده است. روزها و با توجه به گرمای 41 و 42 درجه ای این روزها در عربستان، زائران باید به توصیه های پزشکان برای جلوگیری از گرمازدگی توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین از ارائه بیش از 100 هزار و 900 مورد خدمات درمانی به زائران تا عصر دوشنبه (24 خرداد) خبر داد و افزود: بیش از 74 هزار و 200 مورد خدمات درمانی در مکه مکرمه و بیش از 26 هزار و 600 مورد از زائران در مدینه منوره ارائه شده است. تعداد مراجعات به درمانگاه های ایرانی در مکه و مدینه نزدیک به 16 هزار مورد ویزیت تخصصی و 43 هزار و 523 مورد ویزیت به دفاتر بهداشتی و درمانی انجام شده است. همچنین 4381 مورد خدمات پاراکلینیکی، 29 هزار و 200 مورد پرستاری، 29 هزار و 200 مورد خدمات بستری و 2556 مورد خدمات امدادی و مددکاری و حمل و نقل برای زائران ارائه شد.

مرعشی بیان کرد: در حال حاضر 15 بیمار در بیمارستان های عربستان بستری هستند و 25 بیمار دیگر نیز در بیمارستان و درمانگاه مرکزی هلال احمر مکه و مدینه بستری و در مانی در حال دریافت خدمات هستند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، زائران از وضعیت جسمانی قابل قبولی برخوردار هستند و ارائه خدمات درمانی به زائران در کاروان های مدینه و مکه مکرمه تا پایان عملیات حج ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا