اخبار گردشگری

هشدار به حجاج / آوردن این بارها ممنوع است؛ مراقب باشید

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، همزمان 60 درصد زائران ایرانی در حال خروج از عربستان هستند. سازمان حج و زیارت از زائران خواسته است از حمل برخی کالاها به ایران خودداری کنند. در دستورالعمل انتقال بار حج که توسط شرکت هواپیمایی ایران و سازمان حج و زیارت منتشر شده است. از زائران خواسته شد از حمل برخی کالاها از عربستان به ایران خودداری کنند.

ایران ایرلاین انتقال اسکوتر اسباب بازی باطری. بلندگوهای قابل حمل، اقلام با باتری و موارد مشابه در هواپیما (حتی در محفظه بار) ممنوع است. وی اعلام و تاکید کرد: اینگونه اقلام در زمان تحویل بار در فرودگاه باقی می ماند. و خسارات وی به طور کامل بر عهده مسافر خواهد بود.

همچنین توصیه می شود دور چمدان را طناب نکشید و آنها را جداگانه قفل کنید. بدیهی است در صورت انجام این کار طناب ها و قفل ها توسط کارکنان محلی در هنگام تحویل بار باز می شود و مسئولیت این امر به عهده مسافر خواهد بود.

چمدان های متعدد و چمدان های سنگین مشمول جریمه اضافه بار هستند

تعداد بار و وزن سنگین بار مشمول جریمه اضافه بار خواهد بود که در زمان تحویل بار به صورت نقدی از زائر اخذ می شود. بارهای حجیم، سنگین و ناخوشایند و چمدان های پاره شده توسط کارکنان فرودگاه پذیرفته نمی شود. چمدان های چک شده و اقلام پلاستیکی بزرگ به عنوان چمدان پذیرفته نمی شوند.

ویلچرها باید بسته بندی شده و به مکه تحویل داده شوند. این کار در فرودگاه حدود 35 ریال سعودی هزینه دارد و زائر باید هزینه آن را بپردازد.

به زائران یادآوری می شود که حمل آب زمزم به هر شکل در محفظه بار یا داخل چمدان و جلوگیری از حمل آن در هواپیما ممنوع است. یادآور می شویم که هر زائر می تواند تنها دو تا سه بطری کوچک آب زمزم در کیف خود داشته باشد.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، از حدود 87 هزار و 600 زائری که به حج مشرف شده اند، حدود 60 درصد آنها عربستان را ترک کرده اند و انتظار می رود بقیه زائران تا آغاز ماه محرم از کشور خارج شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا