دانستنی های سفر

هزینه سفر به وان ترکیه در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است؟ وان ترکیه یکی از شهرهای مرزی بین ایران و ترکیه است که شهر خوی در آذربایجان غربی نزدیکترین شهر ایران به وان محسوب می شود. وان یک شهر کوچک و قدیمی به شمار می رود که به علت وجود مراکز خرید برند و ارزان قیمت همیشه مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. شاید اگر بخواهیم یکی از ارزان ترین تورهای خارجی را نام ببریم، تور وان گزینه اول ما باشد. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم هزینه سفر به وان را بررسی کنیم تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

 

واحد پول ترکیه

واحد پول ترکیه که با نماد اختصاری (₺) نشان داده می شود لیر است. چند سالی می شود که اقتصاد ترکیه دچار تورم و رکود شده و ارزش لیر کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل هم برای سفر به وان ترکیه در سال 1403 هزینه های کمتری را می پردازید. توصیه می کنیم قبل از سفر پول خود را در صرافی های ایران به لیر تبدیل کنید.

 

هزینه سفر به وان ترکیه سال 1403

هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است؟ هزینه های این سفر بستگی دارد که با تور وان قصد سفر دارید و یا به صورت شخصی قصد دارید با ماشین شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی سفر کنید. همچنین هتل محل اقامت شما در وان می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد. اگر قصد سفر لاکچری داشته باشید قطعا هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل و مواردی مانند تفریحات هم بیشتر خواهد شد. در ادامه تمام این موارد را بررسی می کنیم.

هزینه سفر به وان با هواپیما سال 1403

برای سفر به وان با هواپیما از تهران باید حدود 15 میلیون هزینه کنید. البته نوع هواپیما و زمان سفر شما می تواند در این هزینه تاثیرگذار باشد و هزینه ها افزایش یا کاهش پیدا کند.

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با اتوبوس در سال 1403

برای سفر زمینی با اتوبوس به وان ترکیه باید ابتدا خودتان را به تبریز برسانید که هزینه اتوبوس از تهران به تبریز نزدیک به 360 هزار تومان است. همچنین از تبریز تا مرز رازی باید با ون یا اتوبوس و ماشین شخصی بروید که هزینه این مسیر متغیر است و نمی توان هزینه ثابتی را عنوان کرد.

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با قطار سال 1403

برای سفر زمینی از ایران به وان قطاری وجود ندارد و فعلا مسیر ریلی بین این دو منطقه ایجاد نشده است. به همین دلیل هم فعلا هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با قطار مشخص نیست.

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با خودروی شخصی سال 1403

اگر قصد سفر زمینی به وان ترکیه با ماشی شخصی خود را دارید باید هزینه های مختلفی را محاسبه کنید. از جمله این هزینه ها می توان مواردی مانند دریافت گواهینامه بین المللی، کاپوتاژ یا همان مجوز خروج ماشین از کشور، دفترچه بین المللی ماشین، عوارض خروج از کشور و پلاک بین المللی را نام برد. اگر قصد دارید ماشین را در پارکینگ های مرزی پارک کنید هزینه هایی که نام بردیم را نمی پردازید و فقط کافیست هزینه پارکینگ را پرداخت کنید.

کرایه ون از مرز رازی تا وان

همانطور که گفتیم می توانید خودتان را تا مرز رازی برسانید و از آن پس با ون از مرز عبور کنید. کرایه ون از مرز رازی تا وان ترکیه حدود 200 لیر ترکیه است. توصیه می کنیم قبل از سوار شدن به ون، نام هتل خود را به راننده بگویید تا شما را تا درب هتل برساند.

هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر به وان سال 1403

هزینه دیگری که برای خروج از مرز باید بپردازید تا بتوانید به وان ترکیه سفر کنید، هزینه عوارض خروج از کشور است. با توجه به قوانین خروج از کشور اگر برای اولین بار در سال جاری قصد خروج از کشور را دارید، باید 400 هزار تومان به ازای هر نفر بپردازید. اما اگر برای بار دوم یا سوم قصد خروج را دارید به ترتیب باید 600 و 800 هزار تومان بپردازید.

هزینه دریافت پاسپورت برای سفر به وان سال 1403

هر چند وان ترکیه فاصله کمی با ایران دارد اما به هر حال یک شهر خارجی محسوب می شود و باید برای دریافت پاسپورت اقدام کنید تا مجوز خروج از کشور را داشته باشید. هزینه دریافت پاسپورت برای سفر به وان ترکیه نزدیک به 310 هزار تومان و هزینه تمدید پاسپورت نزدیک به 200 هزار تومان است.

هزینه اقامت در شهر وان

هزینه دیگری که برای سفر به وان باید محاسبه کنید به اقامتگاه شما مربوط می شود. در وان ترکیه با توجه به ازدیاد گردشگران هتل های متعددی تاسیس شده است. از هتل های لوکس گرفته تا هتل های ارزان قیمت همگی گزینه های پیش روی شما هستند. کمترین هزینه برای هتل های وان ترکیه به ازای هر نفر برای یک شب، از 2 میلیون تومان شروع می شود و نسبت به خدمات و امکانات هتل این مبلغ افزایش پیدا می کند.

هزینه اجاره آپارتمان در وان ترکیه هم برای هر شب حداقل 1000 لیر است و با توجه به دسترسی و موقعیت آپارتمان این هزینه متفاوت خواهد بود.

هزینه حمل و نقل در شهر وان

شهر وان یک شهر بسیار کوچک است و برای رسیدن به اماکن مختلف در این شهر نیازی به طی کردن مسافت های طولانی نیست. شما می توانید از وسایل نقلیه مختلف مانند تاکسی، اتوبوس، مینی بوس، و ون استفاده کنید. قاعدتا هزینه استفاده از تاکسی نسبت به دیگر موارد بیشتر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در شهر وان ترکیه

رستوران های وان ترکیه غذاهای ارزان قیمتی دارند. احتمالا اگر وارد مراکز خرید و رستوران ها و فودکورت های وان شوید از قیمت غذاها تعجب کنید چون نسبت به رستوران های داخل کشور هم هزینه کمتری دارند. قیمت غذا و نوشیدنی در وان ترکیه به شرح زیر است:

  • غذا در یک رستوران خوب در وان ترکیه، حداقل 120 لیر
  • فست فودهای ارزان تر مبلغ 50 تا 100 لیر
  • هزینه یک فنجان قهوه 20 لیر
  • یک بطری آب در وان ترکیه، از 6 تا 10

هزینه سرویس موبایل در شهر وان ترکیه

برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان از وان ترکیه نیازمند یک سیم کارت ترکیه است، چون هزینه رومینگ سیم کارت های ایرانی بیشتر از چیزیست که فکر می کنید. می توانید در همان مرز رازی برای تهیه سیمکارت ترکسل اقدام کنید که با بسته های مکالمه و اینترنت حدود 200 لیر هزینه دارد.

هزینه خرید و سوغاتی وان ترکیه

هزینه خرید سوغاتی در وان ترکیه چقدر است؟ با توجه به قیمت اجناس مختلف و به خصوص ارزان بودن پوشاک در وان ترکیه اکثر مسافران برای خرید لباس از این شهر اقدام می کنند. اما اگر قصد خرید سوغاتی دارید می توانید صنایع دستی و نمادهای ترکیه ای را نیز برای خرید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای خرید از وان ترکیه 25 نوامبر یا همان 4 آذر است. هزینه خرید سوغاتی از وان زیاد نیست و با حدود 20 تا 50 لیر هم می توانید سوغاتی های ارزان قیمت و اقتصادی بخرید.

 

کلام آخر

در این مقاله از تودی تریپ هزینه های مورد نیاز برای سفر به وان ترکیه را بررسی کردیم. از هزینه های سفر با هواپیما و اتوبوس و خودرو گرفته تا هزینه های مربوط به محل اقامت، خرید سوغاتی و حمل و نقل در وان ترکیه را بررسی کرده ایم تا بتوانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید و هزینه های سفر را مدیریت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا