ایران گردی

نکات مهم برای حجاج در سفر به خانه خدا + فیلم

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایکنا، سفر حج یکی از مهم ترین سفرهایی است که هر فردی می تواند در طول زندگی خود آن را تجربه کند. اما از آنجایی که افراد معمولاً فقط یک بار فرصت حضور در سرزمین وحی را دارند، باید سعی کنند از لحظه لحظه این سفر بهره ببرند. به همین دلیل، حفظ سلامتی برای منافع معنوی بسیار مهم است.

جمعیت هلال احمر ایران با در نظر گرفتن مسئولیت خود در زمینه بهداشت، بهداشت و درمان زائران حج، اقدام به تهیه موشن گرافیک آموزشی در این خصوص نموده است.

در فیلم «توصیه های بهداشتی در سفر حج» آمده است:

زائران حج باید بدانند که برای اینکه در این سفر دچار مشکل نشوند و بتوانند اعمال خود را به درستی انجام دهند، برنامه سفر خود را جدی بگیرند. آنها باید در جلسات آموزشی کاروان حضور یابند، معاینات پزشکی را با دقت انجام دهند، برنامه سلامت خود را با دقت پر کنند و از پزشک کاروان بخواهند که تمام بیماری های خود را در این پرونده درج کند تا در صورت نیاز در سفر حج، از طریق پرونده الکترونیکی ارسال شود. .پزشکان به تمام اطلاعات بیمار دسترسی دارند.

بیماری های خاص و مزمن مانند دیابت، فشار خون، دیابت، سابقه حمله قلبی یا سابقه بیماری روانی نیز باید به پزشک گزارش شود. مشکلات مربوط به دندان ها نیز باید قبل از سفر برطرف شود تا زائر در طول سفر دچار مشکل نشود. همچنین واکسن مننژیت باید حداقل 10 روز قبل از ارسال تزریق شود. سایر واکسن های اعلام شده توسط پزشک کاروان نیز باید تزریق شود و کارت زرد واکسیناسیون نیز اخذ شود. کارت زرد مربوط به واکسن باید هنگام ورود به عربستان به همراه زائر باشد زیرا باید در فرودگاه های عربستان به مقامات آن کشور ارائه شود.

زائران باید قبل از سفر به استفاده از توالت فرنگی عادت کنند و زائران خانم نیز چند ماه قبل از مراجعه با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کرده و روال ماهیانه خود را برای این سفر تنظیم کنند.

زائری که اعتیاد دارد و با پنهان کردن این مشکل به این سفر می رود باید بداند که اعتیاد در عربستان جرم است و هر چقدر هم مواد مخدر از مردم پیدا شود، فرد حامل مواد با مجازات های سنگین و حبس مواجه خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید که مرکز پزشکی حج و زیارت با مجموعه ای از متخصصان در این سفر معنوی در خدمت زائران است، اما هیچ گزینه ای برای همراهی آنها برای طبابت وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا