ایران گردی

نوشتن انگیزه نامه برای دانشگاه کانادا

تودی تریپ: برای تحصیل در تمامی بهترین دانشگاه های دنیا مانند کانادا، نوشتن مدرکی به نام انگیزه نامه یا SOP برای سفارت کانادا ضروری است. در بین مدارک مورد نیاز دانشجویان آینده، انگیزه تحصیلی را می توان مهمترین مدرک دانست.

زیرا یک جلد نامه قوی می تواند در متقاعد کردن اساتید دانشگاه برای پذیرش درخواست دانشجو موثر باشد.

نوشتن کاور لتر ممکن است کار بسیار ساده ای به نظر برسد، اما می تواند سرنوشت درخواست شما را تغییر دهد، به همین دلیل بهتر است قبل از نوشتن نامه، با تمام مواردی که باید در متن نامه خود بگنجانید، آشنا شوید. یک نامه

پوشش نامه یا SOP چیست؟

کاور لتر یا معادل آن به زبان فارسی، برنامه تحصیلی طرحی دقیق از محتوا و زمان تحصیل شماست. نامه پوششی باید شامل اهداف خاص، مدت زمان تکالیف، منابع مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف و فرصت های اضافی باشد. یک برنامه مطالعه باید به شما کمک کند تا در طول تحصیل متمرکز، ثابت، سازماندهی شده و با انگیزه بمانید.

نوشتن نامه پوششی برای دانشگاه های کانادا

برای تحصیل در خارج از کشور باید برای خود یک کاور لیتر تهیه کنید. در کاورلتر خود باید دلایل تحصیل در خارج از کشور و همچنین مدت زمان تقریبی تحصیل خود را ذکر کنید.

بیانیه هدف یا SOP و انگیزه نامه یکی از موثرترین مدارکی است که برای تحصیل در کانادا و پذیرش درخواست باید ارائه شود. Cover Letter را می توان به عنوان یک مقاله کوچک در نظر گرفت که در آن متقاضی دلایل انتخاب دانشگاه، رشته و حتی کشور کانادا را بیان می کند.

در این مقاله بسیار مهم مطالبی مانند رزومه تحصیلی فرد، هدف تحصیلی وی و اهداف آتی داوطلب آورده می شود و به تفصیل به توضیح هر یک می پردازیم. SOP نوشته شده برای سفارت کانادا موثرترین سند برای رد یا پذیرش درخواست های نامزد است و باید با دقت نوشته شود.

در نوشتن این مقاله نباید از کپی متن دیگر استفاده کرد و همچنین بهتر است تا حد امکان از کلیشه ها استفاده نشود و یا استفاده از این کلمات به حداقل برسد.

نوشتن نامه پوششی برای دانشگاه های کانادا

بسیاری از بهترین دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان را برای نوشتن SOP آزاد می‌گذارند، اما در برخی موارد، توصیه‌هایی از سوی دانشگاه، مانند تعداد کلمات و فرمت نوشتن متن، برای نوشتن SOP برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر ارائه می‌شود.

نکات مهم در نوشتن کاور لتر

نکته ای که باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد این است که کاور لترهای نوشته شده برای بهترین دانشگاه های کانادا صرفاً معرفی دانشجو نیست و باید شامل اهداف دانشجو در آینده، هدف دانشجو از انتخاب این دانشگاه و برنامه های آتی باشد. انتقال دانشجوی کاندید به دانشگاه یک جلد نامه خوب نشان می دهد که وی واجد شرایط ثبت نام و حضور و تحصیل در دانشگاه مورد نظر است. دانشجویانی که نمی توانند انتظارات دانشگاه مورد نظر خود را برآورده کنند یا نتوانند نشان دهند که توانایی های لازم برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را دارند، احتمال رد شدن در درخواست خود بسیار زیاد است.

اولین نکته ای که دانشجویان باید به آن توجه کنند این است که کاور لتر برای کانادا باید منحصر به فرد باشد و استفاده از روش های نوشتاری دیگر برای نوشتن SOP خود برای سفارت کانادا شانس پذیرش دانشجو را بسیار کاهش می دهد.

نوشتن نامه پوششی برای دانشگاه های کانادا

توصیه ما به شما این است که نوشته های افرادی که در این دانشگاه و سایر رشته ها پذیرفته شده اند را مطالعه کنید. این کار می تواند شما را در نوشتن نامه حمایتی خود راهنمایی کند و همچنین بر SOP شما تأثیری نداشته باشد یا انحصار آن را از ذهن شما دور نکند.

ابتدا هدف درخواست خود را بیان کنید و سعی کنید ساختار یکنواختی از متن خود داشته باشید. پاراگراف مقدماتی شما باید با پاراگراف های اصلی و پایانی متفاوت باشد زیرا توانایی شما را در نوشتن به کمیته نشان می دهد و ساختار متوالی و سلسله مراتبی ممکن است برای آنها جذاب باشد.

هنگام نوشتن نامه پوششی برای تحصیل در کانادا، ابتدا باید به سوالات اساسی زیر پاسخ داده شود:

  • هدف از انتخاب کشور مورد نظر چیست؟
  • دلیل شما برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظرتان چیست؟
  • دلیل انتخاب دانشگاه مورد نظر چیست؟
  • برنامه شما بعد از فارغ التحصیلی چیست؟

نوشتن نامه پوششی برای دانشگاه های کانادا

برخی از اشتباهات در نوشتن نامه پوششی برای دانشگاه های کانادا

  • در حالی که باید موفقیت های خود را در نوشتن SOP اعلام کنید، اما باید ظریف باشد. از تاکید بر موفقیت های خود بپرهیزید و بیشتر در مورد نتایج آنها و تاثیری که بر شما گذاشته اند صحبت کنید.
  • زبان نکته کلیدی در نوشتن SOP است، اصلاً از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.
  • هرگز نگویید که می توانید با تحصیل در این برنامه شغلی پردرآمد بدست آورید، روی نوشتن در مورد اینکه چگونه این برنامه به رشد شما کمک می کند تمرکز کنید.
  • بیش از تعداد کلمات مشخص شده ننویسید، SOP نباید خسته کننده شود.
  • از کلمات فنی زیاد استفاده نکنید و از تکرار بپرهیزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا