ایران گردی

نماهای حیرت انگیز از زیباترین جنگل مازندران + عکس

به گزارش تودی تریپ، جنگل های 2000 و 3000 تنکابن از معدود مناطق جنگلی ایران هستند که هنوز وجود دارند و جنگل ها در جای خود هستند، پس باید به سراغ آنها بروید.

  • ارتفاعات دو هزار و سه هزار نفری مملو از این آبشارهایی است که از ذوب برف های بالا پایین آمده و به دره می ریزند.  آب برخی از این آبشارها به قدری سرد است که نمی توانید حتی 10 ثانیه دست خود را زیر آن نگه دارید.
  • کوه های 2000 ارتفاع پر از ویلاهایی مانند این هستند و برای رسیدن به آنها چندین ساعت پیاده روی نیاز است.  ویلای تابستانی نوشا یکی از این ویلاهای تابستانی است.
  • اینجا دشت دریاسر است.  از عسل محل باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید تا به دشت وسیع دریاسر برسید.  اگرچه دشت با آن کوه های مخملی اطراف بکر به نظر می رسد، اما چندین سال است که اینجا بسیار شلوغ شده است و دیگر آن راحتی که قبلا داشت را ندارد.
  • 2000 و 3000 تبار از زیباترین و بکرترین جنگل های مازندران به شمار می روند.
  • مردم محلی این قسمت را 2000 اسب می نامند.  جایی که به خاطر آب محل نشستن اسب ها بود.  برای رسیدن به اینجا باید دو ساعت در جاده پیاده روی کنید.  در جنگل های کمیاب مانند اینجا می توانید گله ای از گوسفندان را ببینید که در جنگل چرا می کنند.  البته این ها تنها حیوانات جنگلی نیستند، گراز و خرس نیز در این جنگل ها یافت شده اند اما به این راحتی دیده نمی شوند.
  • در جنگل های دوهزار همیشه دسته جمعی حرکت کنید و از گروه جدا نشوید و به توصیه های راهنمای گروه توجه کنید.  بسته به برنامه ای که برای این پیاده روی دارید، چیزهای سبک و ابتدایی را با خود ببرید.
  • این خانه های شیروانی واقع در دامنه دوزار روستای عسل محله است.  عسل محله تنها یکی از مناطقی است که می توان از آنجا وارد جنگل های دوهزار شد، اما امروزه شهرت بیشتری نسبت به مسیرهای دیگر برای ورود به دوهزار دارد.  قله اصلی سیالان به ارتفاع 4250 متر پشت این کوه های پوشیده از برف است که در این عکس قابل مشاهده نیستند.
  • «خونگلی» در چالاسر یکی از بهترین اقامتگاه ها برای گذراندن یک شب در سفر به تنکابن و منطقه دوهزار است.  معماری زیبا، لوازم جانبی و غذاهای سنتی آن قطعا شما را به سال های دور می برد.
  • این زن یکی از اهالی شهر ییلاق اشکور رحیم آباد است که پیرزنان معمولاً در آنجا چنین لباس می پوشند.  البته در شب های سرد تابستان همه باید سر و کمر خود را اینگونه محکم ببندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا