ایران گردی

نمارستاق؛ منطقه ای ییلاقی و خاص در مازندران

تودی تریپ: در دامنه دماوند، کمی آن سوی آمل، منطقه ای کوهستانی به نام نمارستک وجود دارد.

نمارستاق یکی از تفرجگاه های دیدنی البرز است که نه تنها دشت های وسیع و جذابی دارد، بلکه دارای آبشارهای دیدنی و چشمه های معدنی است که به رهگذران طراوت و نشاط می بخشد.

همچنین این منطقه تعطیلات دارای دهکده ای زیبا و خاص است که حتما باید از آن دیدن کنید.

این منطقه در هر فصلی از سال گردشگران و دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند. به خصوص در تابستان که هوای شهرها گرم و طاقت فرسا می شود، نمارستک با هوای خنکش مانند بهشتی در دل امل است.

نامرستک کجاست؟

«نمارستک» نام روستایی کوهستانی و ییلاقی در دامنه دماوند است.

این روستا در بخش لاریجان و جنوب شهر عامل در استان مازندران قرار دارد و به دلیل دسترسی آسان از طریق جاده زیبا و پرتردد خراز از محبوبیت بالایی برخوردار است. نمارستاق ییلاق در نزدیکی روستای پنجاب قرار دارد.

پنجاب یکی از روستاهای دهستان نمارستک است و با جاده خراز فاصله کمی دارد.

روستای «نمار» مرکز منطقه نمارستک و در 24 کیلومتری غرب جاده خراز قرار دارد. دشت زیبای داریوک در قسمت جنوب غربی این روستا قرار دارد.

نمارستاق;  ییلاقی و منطقه ویژه در مازندران

این دشت علیرغم وسعت کمی که دارد زیبایی های زیادی دارد (مانند چندین چشمه آب معدنی و آبشار) و مکانی مناسب برای کمپینگ و پیک نیک به شمار می رود. آبشار زیبا و پلکانی داریوک یکی از دلایل اصلی شهرت منطقه نمارستک است.

آبشار داریوک در قسمت جنوبی روستای نمار و در قسمت شرقی دشت داریوک قرار دارد. این آبشار معروف حدود 100 متر ارتفاع دارد و به دلیل سرازیر شدن آن بر روی صخره‌ها، آن را مرتفع‌ترین آبشار خشکی ایران می‌نامند.

منظره جذاب این پدیده طبیعی ناگهان از وسط دره نمایان می شود و گردشگران را شگفت زده می کند. آب سیل آسای آبشار به رودخانه های جاری در دشت می رسد.

دسترسی به منطقه تعطیلات نمارستک از استان های مازندران و تهران و از طریق جاده خراز به راحتی امکان پذیر است. این ویلا در 50 کیلومتری مرکز شهر آمل (حدود 50 دقیقه با ماشین) و 148 کیلومتری مرکز استان تهران (دو ساعت و 50 دقیقه با ماشین) واقع شده است.

برای رسیدن به دشت نمارستک از شهر عامل باید وارد جاده خراز شوید. پس از طی حدود 36 کیلومتر رانندگی در این جاده و عبور از رازکا و سیاه بیشه، در دوراهی پنجاب از خروجی سمت چپ خارج شده و به سمت ناحیه پنجاب و روستای نامار حرکت کنید.

برای رسیدن به نامرستاق ییلاق از تهران وارد جاده هراز شده و پس از گذشتن از بومهن، پلور و رینه در حدود 40 کیلومتری قبل از آمل، انحراف را طی کرده و از دوراهی پنجاب خارج شوید. به سمت نمارستاق ییلاق و سپس روستای نمار ادامه دهید.

از خروجی سه راهی پنجاب در جاده خراز به روستای نمار (آخرین مکان مناسب و مطمئن برای پارک) باید حدود 24 کیلومتر در جاده آسفالته رانندگی کنید.

عبور از دو تابلوی شهدای نمارستک و امامزاده عبدالمناف در میانه این مسیر به شما نشان می دهد که مسیر درست را طی کرده اید.

از روستای نمار تا دشت داریوک باید پیاده بروید و حدود 30 دقیقه طول می کشد. این مسیر طبیعت گردی و کوهنوردی با سختی متوسط ​​محسوب می شود.

نمارستاق;  ییلاقی و منطقه ویژه در مازندران

آشنایی با نامارستک

سفر به هر شکلی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است، اما امروزه بیشتر مردم، به‌ویژه جوانان، بیشتر به طبیعت گردی و تجربه هیجان سفر علاقه دارند تا سفری مجلل که در آن از معروف‌ترین مکان‌ها دیدن کرده و در یک مکان چند ستاره اقامت کنند. هتل.

آبشار داریوک عنوان بلندترین آبشار روی زمین را دارد، اما آبشار روی زمین چیست؟ البته همه آبشارها روی زمین هستند و هیچ آبشاری در هوا وجود ندارد، اما چرا آبشار دریوک را آبشار زمینی می نامند؟ دلیلش را باید در سرریز شدن آبشار جستجو کرد.

اگر با دقت به اطراف آبشار نگاه کنید، متوجه چند صخره خواهید شد. آبشار دریوک از روی این سنگ ها جاری شده و به دشت های اطراف می رسد و رودخانه های منتهی به دشت ها را پر می کند.

کمی دورتر از روستای نمارستک، دشت داریوک قرار دارد که با وجود اینکه دشت نسبتا کوچکی است، آبشاری که در دل آن جاری است، مرتفع ترین آبشار خشکی ایران به شمار می رود.

از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به چشمه ها و دشت های زیبا و دیدنی اشاره کرد که اگر دوربین خود را به همراه داشته باشید قطعا عکس های خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

نمارستاک و داریوک شخصیتی کوهستانی دارند و پر از انواع رودخانه ها هستند. دشت‌های نمارستک و داریوک اگرچه سرسبز و زیبا هستند، اما پوشش گیاهی چندانی ندارند و مانند بسیاری از مناطق کوهستانی، بیشتر مناظر در کنار آبشارها و چشمه‌ها پوشیده از سنگ است.

اگر به این منطقه سفر کنید، جدای از زیبایی های طبیعت، ممکن است شانس دیدن حیوانات مختلف مانند پرندگان و اسب ها را نیز داشته باشید.

نمارستاق;  ییلاقی و منطقه ویژه در مازندران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا