اخبار گردشگری

نرخ کرایه های عراق در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

نرخ کرایه های عراق در سال 1403 چقدر است؟ برای سفر به عراق و شهرهای زیارتی آن مانند نجف، کربلا، کاظمین و سامرا راه های مختلفی وجود دارد که اکثر ایرانیان در زمان اربعین به این شهرها سفر می کنند. شما ابتدا باید خودتان را به یکی از مرزهای شلمچه، مهران، خسروی، چذابه و یا باشماق برسانید. سپس از این مرزها به سمت یکی از شهرهای مد نظرتان با اتوبوس یا ون ها و تاکسی های عراقی سفر کنید. به طور کلی سفر به عراق در ایام اربعین هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر ایام سال دارد و شما فقط کرایه ها را می پردازید و برای اقامت و هزینه غذا با توجه به وجود موکب ها هزینه ای نخواهید داشت. به همین دلیل در این مطلب از تودی تریپ به بررسی قیمت کرایه های سفر به عراق می پردازیم تا هزینه های سفر در اربعین را محاسبه کنید.

 

هزینه سفر به کربلا در پیاده روی اربعین

اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های حمل و نقل برای سفر به عراق است. سفر به عراق با اتوبوس‌های مدرن امروزی که امکانات رفاهی مطلوبی قرار دارد، بسیار راحت میباشد. سفر با اتوبوس فرصتی برای معاشرت با زائران دیگر از سراسر جهان و ایجاد دوستی‌های جدید را فراهم می‌کند.

در طول سفر با اتوبوس، می‌توانید از مناظر زیبای بین راه لذت ببرید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم عراق آشنا شوید. اتوبوس‌های زائرین اربعین از امنیت بالایی برخوردار هستند و توسط نیروهای امنیتی به طور کامل کنترل و مراقبت می‌شوند. برای سفر امن و مطمئن، حتماً از شرکت‌های مسافربری معتبر و مجاز استفاده کنید.

قبل از سفر به عراق، از مدارک لازم برای ورود به عراق مانند گذرنامه و ویزا اطمینان حاصل کنید و از مقررات گمرکی و میزان بار مجاز برای ورود به عراق اطلاع پیدا کنید. همچنین، پول رایج عراق دینار است و سعی کنید قبل از سفر دینار عراق را تهیه کنید تا از لحظه‌ی ورود بتوانید به راحتی هزینه‌های مخارج خود را پرداخت کنید. یکی از مهم‌ترین مسئله در کم کردن هزینه‌های سفر به عراق در اربعین، پیدا کردن بهترین نرخ دینار عراق است تا بتوانید با قیمت کمتر، دینار بیشتری تهیه کنید.

هزینه های رسیدن به مرز

اولین هزینه‌ای که باید برای سفر به عراق باید بپردازید، هزینه رفتن به مرز است. البته میتوانید از روش‌های مختلف برای رفتن به مرز استفاده کنید. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به عراق سفر کنید، باید هزینه‌های مربوط به بنزین، عوارض، پارکینگ، تعمیرات احتمالی و … را در نظر بگیرید. همچنین، باید از قوانین و مقررات رانندگی در عراق آگاهی داشته باشید و مدارک لازم برای رانندگی در این کشور را تهیه کنید.

سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های سفر به عراق است. قیمت بلیط اتوبوس به مسیر حرکت، شرکت مسافربری و نوع اتوبوس بستگی دارد.همچنین، پرواز به نجف یا بغداد، یکی دیگر از روش‌های سفر به عراق میباشد که سریع‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به عراق است. قیمت بلیط هواپیما به تاریخ سفر، شرکت هواپیمایی و نوع بلیط بستگی دارد.

هزینه خروج از کشور

خبر خوب برای زائران در ایام اربعین این است که هزینه‌ای برای خروج از کشور و ورود به کشور عراق پرداخت نمیکنند. البته این امتیاز فقط برای ایام اربعین میباشد و در روزهای عادی هزینه‌های مخصوص سفر را باید پرداخت کنند.

هزینه حمل و نقل از مرز تا نجف

پس از عبور از مرز، برای رسیدن به نجف باید از وسایل حمل و نقل عمومی عراقی استفاده کنید. نرخ کرایه از هر مرز به نجف متفاوت است. به طور کلی، مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ازدحام جمعیت، نرخ کرایه بالاتری نسبت به مرز مهران دارند. همچنین تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس، گزینه‌های دیگری برای حمل و نقل از مرز به نجف هستند. به طور طبیعی، کرایه تاکسی از سایر وسایل نقلیه بیشتر است. قبل از سفر به عراق حتما دینار عراقی را تهیه کنید.

پس از عبور از مرز، برای رسیدن به نجف باید از وسایل حمل و نقل عمومی عراقی استفاده کنید. اتوبوس‌ها ارزان‌ترین گزینه برای سفر از مرز به نجف هستند. مینی‌بوس‌ها سریع‌تر از اتوبوس‌ها هستند، اما کرایه آنها نیز بیشتر است. ون‌ها راحت‌ترین گزینه برای سفر از مرز به نجف هستند، اما گران‌ترین نیز هستند. همچنین میتوانید از تاکسی‌ها استفاده کنید که سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای سفر از مرز به نجف هستند، اما کرایه آنها بسیار گران است.

اول از همه، بودجه خود را برای حمل و نقل تعیین کنید. ضمن اینکه اگر زمان برایتان مهم است، تاکسی یا مینی‌بوس را انتخاب کنید و اگر راحتی برایتان مهم است، ون را انتخاب کنید. اما با توجه به احتمال ازدحام جمعیت در مرزها در مناسبت‌های خاص مانند اربعین، بهترین گزینه، استفاده از اتوبوس یا مینی‌بوس‌ها هستند. از طرفی، نرخ کرایه از هر مرز به نجف متفاوت است و به طور کلی، مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ازدحام جمعیت، نرخ کرایه بالاتری نسبت به مرز مهران دارند و کرایه تاکسی از سایر وسایل نقلیه بیشتر است.

هزینه های نجف تا کربلا

پس از زیارت حرم مطهر امام علی (ع) در نجف، زائران اربعین حسینی، سفر پر برکت خود را به سوی حرم امام حسین (ع) در کربلا آغاز می‌کنند. در این مسیر 80 کیلومتری، زائران با استقبال گرم و صمیمانه موکب‌ها روبرو میشوند و نیازهای اولیه آنها مانند غذا، آب، اسکان و خدمات بهداشتی و درمانی را به طور رایگان تامین میکنند. در این مسیر زائران از حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف به مسیر اصلی پیاده‌روی اربعین می‌رسند.

زائران در این مسیر 1452 عمود را طی می‌کنند تا به بین‌الحرمین، نقطه تقاطع حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برسند. از بین‌الحرمین تا حرم امام حسین (ع): در نهایت، زائران با طی 80 عمود دیگر به حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا مشرف می‌شوند. در طول مسیر پیاده‌روی اربعین، موکب‌های متعددی به صورت شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

از جمله خدماتی که به راحتی در این سفر بدست می‌آورید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع غذاهای گرم و سرد به صورت رایگان
  • امکان اقامت شبانه برای زائران در برخی موکب‌ها
  • خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در موکب‌ها
  • مداحی، سخنرانی و سایر برنامه‌های مذهبی در موکب‌ها

با توجه به طول مسیر و شرایط آب و هوایی، برای شرکت در این سفر باید از آمادگی جسمانی کافی برخوردار باشید و از لباس و کفش راحت و مناسب برای پیاده‌روی استفاده کنید. همچنین، فقط وسایل ضروری را به همراه خود ببرید. سفر اربعین، فرصتی ارزشمند برای تجدید پیمان با آرمان‌های والای امام حسین (ع) و یاران باوفایش و ایجاد همدلی و اتحاد بین مسلمانان جهان است.

هزینه زیارت کاظمین و سامرا

پس از زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلا، بسیاری از زائران برای زیارت مکان‌های زیارتی دیگر در عراق، مانند کاظمین و سامرا، آماده میشوند.

ارزان‌ترین روش برای سفر به کاظمین و سامرا از کربلا، استفاده از تورهای اتوبوسی است. این تورها معمولاً یک روزه بوده و زائران را صبح از کربلا به کاظمین و سامرا می‌برند و عصر به کربلا باز می‌گردانند. در این تورها، زائران از حرم‌های مطهر در کاظمین و سامرا و همچنین حرم سید محمد (ع) در بلد دیدن می‌کنند.

ون‌ها و مینی‌بوس‌های شخصی امکان سفری خصوصی‌تر را برای زائران فراهم می‌کنند. حتماً قبل از سفر به عراق، با راننده در مورد قیمت و شرایط سفر به طور کامل توافق کنید و از مجوزهای لازم راننده اطمینان حاصل کنید. همچنین، به همراه خود آب، غذا و تنقلات کافی ببرید.

در کاظمین، می‌توانید از حرم امام جواد (ع) و امام موسی کاظم (ع) و در سامرا، می‌توانید از حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) دیدن کنید. اگر قصد دارید شب را در کاظمین یا سامرا بمانید، می‌توانید از هتل‌ها یا مهمانسراهای این شهرها استفاده کنید. در کاظمین و سامرا می‌توانید از تاکسی، اتوبوس یا دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنید. سفر با تاکسی، سریع‌ترین روش برای رفتن به کاظمین و سامرا از کربلا است. اما در عین حال، گران‌ترین روش نیز محسوب می‌شود.

هزینه بازگشت به مرز از کربلا

بازگشت به مرز از کربلا، آخرین مرحله‌ی سفر شما خواهد بود. پس از اینکه یک دل سیر زیارت کردید و از سفر زیارتی اربعین لذت بردید، وقت بازگشت به میهن رسیده است. معمولا ماشین های زیادی برای رساندن شما از کربلا به مرز ها وجود دارند که میتوانید به گاراژ های کربلا بروید و برای مرز مورد نظر خود ماشین کرایه کنید.

نرخ کرایه‌های عراق در اربعین 1403

مرز فاصله تا کربلا فاصله تا نجف  تعداد گیت خروجی کرایه تا کربلا کرایه تا نجف
مهران ۲۷۹ کیلومتر ۳۰۳ کیلومتر 158 اتوبوس: 8 تا 12هزار دینار
ون: 13 تا 15هزار دینار
سواری: ۲۵ هزار دینار
اتوبوس: 9 تا 13 هزار دینار
ون: ۱۵ تا ۱۸ هزار دینار
سواری: ۲۵ هزار دینار
خسروی ۳۱۵ کیلومتر ۳۸۰ کیلومتر ۵۸ اتوبوس: 10 تا 15 هزار دینار
ون: 15 تا 18 هزار دینار
سواری : ۲۵ هزار دینار
اتوبوس: 12 تا 16 هزار دینار
ون: 15 تا 19 هزار دینار
سواری: 25 تا 30 هزار دینار
شلمچه ۵۴۹ کیلومتر ۴۶۰ کیلومتر ۴۸ ون یا اتوبوس: ۱۸ تا ۲۲ هزار دینار
سواری: ۲۸ تا ۳۲ هزار دینار
ون یا اتوبوس:۱۲ تا ۱۵ هزار دینار
سواری: ۲۵ هزار دینار
چذابه ۴۶۰ کیلومتر ۳۹۰ کیلومتر ۲۸ ون یا اتوبوس:۱۵ تا ۲۰ هزار دینار
سواری : 25 تا 30 هزار دینار
ون یا اتوبوس:۱۰ تا ۱۸ هزار دینار
سواری : 22 تا 25 هزار دینار

نرخ کرایه های اتوبوس های عتبه

مبدا مقصد کرایه تا نجف
کربلا سید محمد (عموی امام زمان)
سامرا
کاظمین
12 هزار دینار (هر روز ساعت 6 صبح)
کربلا سید محمد (عموی امام زمان)
سامرا
9 هزار دینار (هر روز ساعت 6 صبح)
کربلا دو طفلان مسلم
کاظمین
7 هزار دینار (هر روز ساعت 6:30 صبح)

کرایه های مرزهای مختلف تا نجف و کربلا

کرایه مهران تا نجف 1403

برای حرکت از مهران به نجف میتوانید از 3 روش استفاده کنید و هزینه‌های هرکدام از این روش‌ها باهم متفاوت است.

  • هزینه اتوبوس مهران تا نجف در سال 1403 برابر است با 9 تا 13 هزار دینار است.
  • هزینه ون مهران تا نجف در اربعین سال 1403 برابر است با ۱۵ تا ۱۸ هزار دینار
  • هزینه سواری برای مرز مهران تا نجف در اربعین 1403 برابر است با ۲۵ تا 30 هزار دینار عراق

کرایه مهران تا کربلا 1403

برای رفتن از مهران به کربلا در سال 1403 میتوانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

  • کرایه مهران تا کربلا در سال 1403 با اتوبوس حدودا 8 تا 12هزار دینار میباشد.
  • کرایه مهران تا کربلا در سال 1403 با ون و مینی‎بوس حدودا 13 تا 15هزار دینار میباشد.
  • کرایه مهران تا کربلا در سال 1403 با سواری از مرز مهران تا کربلا مبلغ ۲۵ هزار دینار میباشد.

کرایه مرز شلمچه تا نجف 1403

کرایه مرز شلمچه تا نجف در سال 1403 با توجه به روش انتخابی شما مشخص میشود. مثلا برای استفاده از ون و اتوبوس باید مبلغی حدودا 12 تا 15 هزار دینار پرداخت کنید و برای استفاده از سواری باید هزینه‌ای حدودا 25 هزار دینار بپردازید.

کرایه مرز شلمچه تا کربلا 1403

برای سفر از مرز شلمچه تا کربلا با ون یا اتوبوس حدودا ۱۸ تا ۲۲ هزار دینار باید پرداخت کنید و برای سفر از مرز شلمچه به کربلا با سواری حدودا ۲۸ تا ۳۲ هزار دینار باید هزینه کنید.

کرایه مرز خسروی تا نجف 1403

برای پرداخت هزینه‌های رفتن از مرز خسروی به نجف در اربعین سال 1403 میتواند بر اساس نوع و سایز خودرو ها متفاوت باشد.

  • برای استفاده از اتوبوس باید حدودا 12 تا 16 هزار دینار پرداخت کنید.
  • برای استفاده از ون باید بین 15 تا 19 هزار دینار بپردازید.
  • برای کرایه سواری حدودا 25 تا 30 هزار دینار باید پرداخت کنید.

کرایه مرز خسروی به کربلا 1403

برای رفتن از مرز خسروی به کربلا در اربعین سال 1403 میتواند با توجه به بودجه‌ی خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

  • هزینه سفر از مرز خسروی به کربلا با اتوبوس حدودا 10 تا 15 هزار دینار
  • هزینه سفر از مرز خسروی به کربلا با ون حدودا 15 تا 18 هزار دینار
  • هزینه سفر  از مرز  خسروی تا کربلا با سواری حدودا ۲۵ هزار دینار

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا