اخبار گردشگری

نحوه گرفتن ارز مسافرتی برای حجاج + راهنمای کامل

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، زائران حج امسال طبق دستورالعمل ابلاغی بانک ملی می توانند بدون شرط سنی و با ارائه کارت ملی ارز مسافرتی تا سقف 500 دلار آمریکا تهیه کنند.

زائران برای دریافت این ارز باید مدارک خود از جمله عضویت کاروان و معرفی نامه و سایر مدارک شناسایی از جمله پاسپورت خود را ارائه دهند و پس از دریافت و تایید درخواست اطلاعات زائر، ارز 500 دلاری به آنها اختصاص می یابد.

بر اساس این دستورالعمل، هر زائری می تواند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی، مدارک مذکور را برای دریافت ارز برای سفر ارائه کند و شعب بانک ملی موظفند پس از دریافت کارت ملی و احراز هویت و ثبت نام، نسبت به تهیه این ارز اقدام کنند. اطلاعات زائر در سامانه مذکور.

در این صورت به زائران حواله ارزی داده می شود و می توانند در هنگام خروج از کشور مبلغ 500 دلار خود را از طریق شعبه بانک ملی دریافت کنند. البته زائران حج مانند زائران اربعین از طریق اینترنت و از طریق پیام رسان بله، امکان ارز مسافرتی را خواهند داشت. به این ترتیب هر زائری پس از مراجعه به پیام رسان بله و ثبت نام و ارائه مدارک لازم یک کد QR دریافت می کند که از طریق آن می تواند ارز خود را از شعبه بانک ملی واقع در فرودگاه دریافت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا