ایران گردی

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

تودی تریپ: برای تکمیل مدارک جهت ارسال به سفارت آلمان، باید یک نامه پوششی بنویسید. این نامه از نظر پرسنل سفارت بسیار حائز اهمیت است زیرا سفارت آلمان در صورت داشتن سایر شرایط در نهایت بر اساس این نامه بررسی خواهد کرد که درخواست ویزای جستجوی کار شما تا چه حد قابل قبول است.

اهمیت نوشتن یک نامه به درستی

امروزه مهاجرت به کشورهای توسعه یافته موضوع مهمی است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و همواره به عنوان یک بحث مهم مطرح می شود. با این حال، انتخاب مسیر مهاجرت مستلزم تهیه مدارکی است که به گفته کارشناسان بخش مهمی از پذیرش یا عدم پذیرش درخواست است. یکی از این مدارک انگیزه نامه یا SOP می باشد که یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت و پذیرش سایر کشورها محسوب می شود. کاور لتر یکی از قسمت های مهم اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی و کاری است که معمولاً برای تهیه آن به چند موضوع توجه می شود.

نحوه نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

انگیزه نامه یکی از اساسی ترین و مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از کشورهای خارجی است و بر آن تاکید زیادی می شود. اما چیزی که در نوشتن نامه پوششی مهم است نحوه نوشتن نامه پوششی است که شامل بدنه اصلی کار باشد. نکته مهم در نگارش نمونه نامه پوششی برای یک شغل ذکر موارد مهم در آن نامه است که توجه خواننده را جلب کرده و در عین حال او را از تمام اطلاعات لازم و ضروری مطلع می کند.

همه افراد باید با توجه به محل کار خود نامه پوششی خود را تهیه و در هنگام ارسال مدارک این نامه را ارائه دهند. اما تهیه متن کاور لتر شما شرایط و ظرافت خاصی دارد که افراد باید هنگام نوشتن متن نامه خود به آن توجه کنند تا از متن کامل و دقیق اطمینان حاصل کنند. متن جلد نامه بسته به هدف افراد به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می شود. در این بخش نمونه هایی از هر یک از متون پوشش نامه برای آلمان و سفارت آلمان ارائه می شود.

نحوه نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

فرمت نامه برای نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

به طور کلی، نامه قصد یا SOP یک نامه رسمی است. به یاد داشته باشید که بسیاری از استخدام کنندگان و مدیران منابع انسانی و کارمندان سفارت در آلمان به نحوه نوشتن نامه حمایتی توجه ویژه ای دارند. آنها توانایی شما را در تمرکز بر جزئیات، فرموله کردن اصطلاحات پیچیده شغلی و رفتار حرفه ای از روی هنجارهای رسمی و توانایی شما در نوشتن زیبا را استنباط می کنند.

انگیزه نامه سفارت آلمان یک صفحه بیشتر نیست! از طرفی نباید خیلی کوتاه و کلی باشد.

با تاکید زیاد، مطلقاً هیچ غلط املایی مجاز نیست! اطمینان حاصل کنید که هیچ اشتباهی در نامه وجود ندارد. این اعتماد به نفس با درخواست از یک دوست برای خواندن نامه شما تقویت خواهد شد.

جلد نامه شامل اطلاعات و بخش های زیر است:

  • آدرس (شماره تلفن / تلفن همراه و آدرس ایمیل)
  • تاریخ
  • آدرس (مثلاً آقا/خانم عزیز یا هر کسی که ممکن است مربوط باشد)
  • پاراگراف اول
  • پاراگراف دوم
  • بند سوم
  • نتیجه
  • امضا

نحوه نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

اصول ضروری برای نوشتن نامه حمایتی

اولاً، کاور لتر، اصلاح مجدد رزومه شما نیست. این نامه حاوی یک سری استدلال های مستدل است که چرا «شما» باید در آلمان برای شغلی که می خواهید استخدام شوید، نه نامزد دیگری. این نامه باید منحصر به فرد و برای شما و بر اساس شرایط و هدف شما تهیه شده باشد (کپی ممنوع!).

نکته: برای این منظور خوب است آگهی های استخدامی در آلمان را که از نظر شرایط، وظایف و مسئولیت های خاص مرتبط با رشته شما هستند بررسی کنید و با تجربه و مهارت خود مطابقت دهید.

پاراگراف اول

در این پاراگراف، دلیل درخواست خود را بیان کنید (آیا قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید و چرا؟ آیا به دنبال تغییر شغل هستید؟ آیا می خواهید بخش های جدید صنعت را کشف کنید؟)، حتی اگر وضعیت فعلی CV شما نسبتاً باشد. منفی (به عنوان مثال بیشتر از شما برای یک سال بیکار بودید)، باید یک مزیت یا چیز مثبت را نشان دهید.

وقت آن است که خود را بپذیرید و با اعتماد به نفس شروع به تبلیغ کنید.

نحوه نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

پاراگراف دوم

پاراگراف دوم پوشش نامه ویزای جستجوی کار آلمان جایی است که شما توانایی ها، مهارت ها، تجربه و دانش خود را به نمایش می گذارید. این بخش خلاصه ای از همان اطلاعاتی است که در رزومه شما وجود دارد. خواندن مقاله ذکر مهارت ها و دستاوردها در رزومه و نامه پوششی برای نوشتن این قسمت از نامه کمک کننده است.

در این پاراگراف، به ما بگویید در حال حاضر مشغول چه کاری هستید، چه چیزی تجربه شما را بسیار خاص می کند، و چرا ادعا می کنید که در آن عالی هستید. چه رشته ای را با خود به آلمان می برید که موفقیت شما را تضمین کند؟ از تجربه قبلی خود چه آموختید و چرا؟ چه مهارت های خاصی دارید؟ آیا در پروژه های مهم دستاوردها و مسئولیت های خاصی داشته اید؟

نقاط قوت خود را برجسته کنید و همیشه آنها را با شواهد نشان دهید (شما نمی توانید فقط بیان کنید که در کار تیمی خوب هستید، باید مثالی از دلیل آن را نشان دهید! آیا روی پروژه ای به عنوان بخشی از یک تیم کار کرده اید؟ آن تجربه را ذکر کنید. در عوض!) به یاد داشته باشید که در این فرصت کوتاه فقط می توانید مهمترین موارد را ذکر کنید.

نحوه نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

یکی از نکاتی که باید در کاور لیتر شکار شغل در آلمان توضیح دهید پاسخ به این سوال است که چگونه قصد دارید در رقابت با سایر متقاضیان برنده شوید؟ اقامت در آلمان و آمادگی برای مصاحبه شغلی از جمله نکاتی است که باید به آن اشاره کرد. اشاره به دستاوردهای حرفه‌ای، مهارت‌ها، روش‌ها و تکنیک‌هایی که به آن‌ها تسلط دارید و همچنین علاقه و تمرکزتان از جمله نکاتی است که می‌تواند برگ برنده شما در مقایسه با سایر متقاضیان محسوب شود.

بند سوم

این پاراگراف می خواهد به خواننده بگوید که یک شخص می خواهد با مشخصات و تجربه شما در آلمان چه کند. یا بهتر است بگوییم، اگر شرکت های آلمانی شما را استخدام کنند، چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید و چقدر سریع می توانید موفق شوید؟ آیا می توانید وضعیت صنعت خود در آلمان، مهمترین شرکت های استخدام و آگهی های شغلی آنها را توضیح دهید؟ این به مسئول سفارت نشان می دهد که شما می دانید در آلمان چه خبر است و در مورد آن جدی هستید.

نحوه نوشتن نامه پوششی برای سفارت آلمان

خوب است در این بند از نامه پوششی ویزای جستجوی کار آلمان به برخی از ارزش های اصلی خود که برای جامعه آلمان مفید است اشاره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا