ایران گردی

میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان

به گزارش تودی تریپ و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهروحی در هفتم فروردین ماه سال 1403 در نشستی با کارشناسان ثبت بهترین روستاهای گردشگری جهان گفت: ثبت میمند به عنوان بهترین دهکده گردشگری جهان موجب گسترش و توسعه بهتر گردشگری در منطقه خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: نگاه اداره کل میراث فرهنگی، کار گروهی و حرکت به سمت تکمیل زیرساخت ها و رفع نواقص به سمت ثبت جهانی روستای میمند است.

وی گفت: دارایی های میمند در گردشگری، دامپروری، کشاورزی و در عرصه های مختلف زندگی روستایی و عشایری حضور و رو به رشد است.

شاهرخی در ادامه گفت: روند دامداری و اصلاح نژاد در میمند ادامه دارد و دامداری با زندگی مردم این منطقه عجین شده و یکی از امتیازات محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: وجود دشت ریواس و طبیعت زیبا و سرسبز و وجود گیاهان دارویی فراوان، محیط دلپذیر و مناظر طبیعی و فعالیت های دلپذیر انسانی از مهمترین عناصر میمند برای ثبت این روستا است.

وی با بیان اینکه معماری خاص میمند یکی از شاخص هایی است که میمند و منظر آن را زبانزد کرده است، گفت: داشتن نیروی کار مجرب و موفق از دیگر مزیت های روستای میمند است که کمک شایانی به جلب توجه نخبگان می کند. این سرزمین و توسعه بهتر منطقه

شاهرخی افزود: گردشگری عشایری، حضور فعال جامعه علمی و پژوهشی، همکاری و هم افزایی سازمان های مردم نهاد، افراد مطالبه گر و داوطلبان، تشکیل شورای راهبردی با مجوز مدیرکل پایگاه های وزارتخانه با حضور بزرگواران محلی و مدیرعامل معدن مس خاتون آباد، شهربابک، منظر و سازه راه عاری از زباله و مواد زائد، تلاش موثر و سودمند محیط زیست و منابع طبیعی برای حفاظت و صیانت از گونه های جانوری و گیاهی و منطقه قرق، اقامتگاه های بوم گردی با مدیریت و خدمات مطلوب برای جوانان و بانوان روستا، کارگاه های صنایع دستی نمد مالی فعال و جذاب، قالی بافی، سبد بافی، تولید پشم فرآوری، کرک، نخ، رنگ صورتی و …. همچنین در معرفی میمند به عنوان دهکده گردشگری جهانی بسیار موثر است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه چرخه کامل و مطلوب انواع لبنیات بسته بندی شده در بازارها با نام و نشان در سطح ملی و بین المللی در فضای مجازی و سایت های معروف در حوزه فرهنگ و گردشگری و همچنین پهندشت، کوهساران و دره های دارای گیاهان دارویی که به صورت یکبار مصرف و مطابق با فرهنگ مصرف جهان و همزیستی مسالمت آمیز اقوام از دوران گذشته تا کنون نمونه ای از انسانیت و دوستی با محیط زیست منطقه است.

وی بیان کرد: به طور کلی شاخص های میمند دارایی های ارزشمند میراث فرهنگی است که علاوه بر ثبت جهانی به عنوان دهکده گردشگری، تاثیر زیادی در ارائه این ارزش های میراث فرهنگی به مردم جهان و تکمیل آن دارد. زیرساخت ها مستلزم همکاری و همکاری برون سازمانی است و خواستار ثبت میمند به عنوان بهترین کار به عنوان دهکده گردشگری جهانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا