ایران گردی

میلانو؛ منطقه‌ای بکر و تماشایی در خراسان شمالی

تودی تریپ: منطقه گردشگری میلانلو یکی از جاذبه های اسفرین است. باغ دره ها و فضای باز و سرسبز نهرها، چشمه سرها، بافت معماری متفاوت روستا در منطقه از جاذبه های گردشگری میلان است.

این منطقه تعطیلات که در نزدیکی اسفرین واقع شده است از چند روستا به نام های حسن آباد، اردگان، پرکانلو، بیدواز، سرچسمه و سرکانلو تشکیل شده است. طبیعت این منطقه بسیار بکر و چشمگیر است. غار انوشیروان، غار سنجد چشمه و تفرجگاه چمن نیز در این منطقه قرار دارند که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

آشنایی با خراسان شمالی

یکی از سه استان خراسان قدیم، خراسان شمالی نام دارد. این استان در شمال شرقی ایران قرار دارد و از نظر گردشگری یکی از مناطق کمتر شناخته شده است.

اقوام مختلف فارس، تات، کرد کرمانج، ترک و ترکمن در کنار هم در این منطقه زندگی می کنند. کشف آثار باستانی در خراسان شمالی نشان از قدمت بسیار بالای این استان از نظر سکونت انسان دارد.

میلان؛  منطقه ای بکر و دیدنی در خراسان شمالی

محوطه باستانی پهلان و تپه جاجرم نزدیک به 12 هزار سال قدمت دارد و از دوران پیش از اسلام بناهایی مانند بنای سنگی اسپهو که قدیمی‌ترین بنای این بخش از تاریخ به شمار می‌رود در این منطقه ساخته شده است.

خراسان شمالی از شمال با ترکمنستان، از شرق و جنوب با استان خراسان رضوی، از جنوب غربی با سمنان و از غرب با استان گلستان همسایه است.

مساحت آن 28434 کیلومتر مربع است و از نظر وسعت در رتبه پانزدهم نسبت به سایر استان های کشور قرار دارد. جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال 1394 برابر با 959 هزار و 70 نفر است.

خراسان شمالی به دو ناحیه کوهستانی و جلگه ای تقسیم می شود. این استان تاکستان های بی شماری دارد و در تولید انگور رتبه ششم را دارد.

نقاط مختلف این استان ایران از نظر آب و هوا به دو دسته کوهستانی مرتفع و نواحی پست و جلگه ای تقسیم می شود و بلندترین نقطه خراسان شمالی در رشته کوه آلاداغ کوه شاه جهان است که 3051 متر ارتفاع دارد.

پست ترین نقطه این استان در روستای تشیاب در مصب رودخانه اترک است که در ارتفاع 4000 متری قرار دارد.

میلان؛  منطقه ای بکر و دیدنی در خراسان شمالی

میانگین ارتفاع خراسان شمالی از سطح دریا 1326 متر است. اکثر مناطق خراسان شمالی هوای کوهستانی و خشک دارند و بهترین زمان برای سفر به این استان کشورمان بهار و اوایل پاییز است.

منطقه بکر و دیدنی میلان

روستای میلانو در مرکز روستای پرکانلو در بخش مرکزی شهرستان اسفرین و در 9 کیلومتری شرق شهرستان اسفرین بین 57.57 تا 52.57 درجه طول جغرافیایی و 37.1 تا 37.16 درجه عرض جغرافیایی قرار دارد.

این روستا از شمال شرقی به روستای گالیان از توابع شهرستان شیروان، از شرق به روستای شاهجهان از توابع شهرستان فاروج، از جنوب به روستای بام وصفی آباد و از غرب به روستای بام وصفی آباد محدود می شود. روستای روئین این روستا دارای 20 روستا و 37 مزرعه است.

چشمه های زیادی در منطقه به دلیل کوهستانی بودن منطقه مانند چل چشمه (روستای سرچشمه)، رودخانه دمیم که بخشی از آب خود را از چل چشمه تامین می کند، زمین های کشاورزی را قابل شرب کرده و محصولات باغی متنوعی تولید می کند. از جمله: سیب، هلو، زردآلو، گردو و انواع زعفران، غار نوشیروان، منطقه تفریحی چمن که خیل عظیمی از طبیعت گردان را به ویژه در ایام نوروز و بدر، شاه جهان و کوه کرکزاب به سوی خود می کشاند. ، دره ها، باغ و فضای باز و سرسبز نهرها، چشمه سرخا، معماری متفاوت روستایی در منطقه از جمله تووانهای. گردشگری در منطقه نمونه ای از گردشگری در میلان است.

میلان؛  منطقه ای بکر و دیدنی در خراسان شمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا