ایران گردی

تصاویر ویژه از میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان گنجینه شهر اصفهان است که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که از سراسر جهان به ایران سفر می کنند.

به گزارش تودی تریپ به نقل از رکنا، میدان امام اصفهان یا میدان نقش جهان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و میدان مرکزی شهر اصفهان است. بسیاری از آثار تاریخی و باستانی دیگر نیز در این میدان قرار دارند.

میدان نقش جهان اصفهان توسط یونسکو به ثبت رسیده است، از این رو دارای شهرت و شهرت بین المللی است، همچنین میدان نقش جهان گنجینه شهر اصفهان است که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که از سراسر جهان به ایران سفر می کنند.

نقش جهان یکی از زیباترین دیدنی های استان اصفهان است اگر به این شهر سفر کنید، می توانید زمان زیادی را در این میدان بگذرانید.

این میدان در بخش شمالی شهر اصفهان قرار دارد. این منطقه تا قبل از سال 1357، میدان شاه نیز نامیده می شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش جهان رسما میدان امام اصفهان نام گرفت.

نقش جهان در طول تاریخ با نام های میدان اصلی، میدان بزرگ، میدان قصر، میدان سلطنتی و میدان نو نیز شناخته شده است.

این میدان در 19 بهمن 1313 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در سال 1358 نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

قبل از دوره صفویه باغ زیبایی به نام نقش جهان در این میدان وجود داشت. نکش جهان نام شهری در آذربایجان است که امروزه به نخجوان تغییر یافته است.

این میدان بیش از 560 متر طول و 160 متر عرض دارد. مساحت این میدان با 200 حجره دو طبقه پوشیده شده است. ساختمان های تاریخی زیبا نیز در قلب جهان قرار دارند. در گذشته برای حفاظت از میدان و دیگر آثار تاریخی، طاق هایی در اطراف آن ساخته شده بود که به حجره های امروزی تبدیل شد.

گزارش تصویری حسین مسکنه از این میدان را در زیر مشاهده می کنید:

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا