اخبار گردشگری

موکب های اربعین از چه تاریخی شروع میشود؟

به گزارش تودی تریپ، اربعین حسینی در تاریخ 15 شهریور ماه 1403 یعنی روز چهارشنبه قرار گرفته است. هر ساله زائران میلیونی از ایران و نقاط دیگر جهان در مسیر پیاده روی اربعین قدم برمیدارند و از نجف تا کربلا پیاده روی می کنند تا به حرم مطهر سیدالشهدا برسند. در این مسیر موکب های متعددی وجود دارد که اکثر آنها موکب های مردم کشور عراق هستند، اما موکب های ایرانی و دیگر کشورها هم در آن بین دیده می شوند. شما باید سفر خود را در زمانی آغاز کنید که موکب ها برپا شده باشند، در غیر اینصورت پیاده روی سختی خواهید داشت.

موکب های پیاده روی اربعین 

همانطور که گفتیم موکب های عراقی و ایرانی و حتی کشورهای دیگر مانند لبنان، فلسطین، سوریه و … در این مسیر فعالیت دارند. شما در طول مسیر انواع و اقسام موکب ها را خواهید دید. از موکب هایی که برای ارائه دارو برپا شده اند، تا موکب های ماساژ، استراحتگاه، آب، غذا، حمام و … در این مسیر فعال هستند.

آغاز ثبت‌نام موکب‌های اربعین

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین، از آغاز ثبت نام و صدور پروانه موکب‌داری برای اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

مجید نامجو اعلام کرد: علاقه‌مندان به برپایی موکب و مسئولان موکب‌هایی که سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org/login نسبت به درخواست صدور پروانه جدید یا تمدید پروانه خود برای اربعین امسال اقدام کنند.

نامجو افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفاهمی که با مسئولان عراقی به امضاء رسیده است، عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب‌ها از ۲۵ محرم (۱۰ مرداد) آغاز و تا ۵ صفر (۲۰ مرداد) از مرزهای شلمچه و مهران و در صورت نیاز مرز خسروی ادامه خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا