ایران گردی

موزه موسیقی اصفهان کجاست؟

تودی تریپ: با مخالفت قاجار با موسیقی محلی، استفاده از سازهای محلی در اصفهان کاهش یافت. اما تأثیر او بر فرهنگ موسیقی اصفهان باقی است. از آنجایی که موسیقی در این شهر نقش مهمی دارد، موزه ای خاص و منحصر به فرد در این شهر افتتاح شد تا بازدیدکنندگان را با سازهای مختلف ملی و محلی منطقه آشنا کند. این موزه به نام موزه موسیقی اصفهان در مدت کوتاهی مورد توجه اقشار مختلف مردم به ویژه هنردوستان قرار گرفته است. موزه موسیقی اصفهان یکی از جاذبه های شهر اصفهان است.

موزه موسیقی؛ جذاب و خاص

«موزه موسیقی» مکانی برای نگهداری و بازدید از انواع آلات موسیقی در سبک های مختلف این هنر است. این موزه تاریخ و فرهنگ ارزشمند موسیقی یک منطقه، شهر یا کشور را به نمایش می گذارد. موزه‌های موسیقی در شهرها و استان‌های مختلف کشور، نمایشی بصری از علاقه و گرایش مردم این منطقه به سبک‌های مختلف موسیقی سنتی، کلاسیک و مدرن است. در موزه موسیقی اصفهان علاوه بر آشنایی با بیش از 300 نوع آلات موسیقی، از اجرای زنده موسیقی نیز بهره مند خواهید شد.

موزه موسیقی اصفهان کجاست؟

کارشناسان متخصص آشنا به موسیقی و مسلط به چندین زبان زنده دنیا در این موزه حضور دارند تا به تشریح آلات موسیقی بپردازند. همچنین فروشگاه آلات موسیقی و سایر صنایع دستی در موزه موسیقی اصفهان وجود دارد. از سازهای این موزه می توان به ساز قو (یکی از قدیمی ترین سازهای ایرانی)، قیچک (ساز محلی جنوب شرق ایران)، تار (ساز چندملیتی)، چنگ، چنگ، چنگ، نی، کمانچه، تمبک و سنتور.

موزه موسیقی اصفهان اولین و تنها موزه خصوصی موسیقی کشور است که در ۲۰ آذر ۱۳۹۴ توسط دو نوازنده علاقه‌مند به موسیقی سنتی ایران، مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی تأسیس شد. هدف از ساخت این موزه آشنایی مردم با موسیقی اصیل ایرانی، آشنایی با سازهای محلی و نحوه ساخت آنها است. موزه موسیقی اصفهان ابتدا در ساختمانی در خیابان توحید اصفهان تأسیس شد و پس از چند سال به محل فعلی خود در پارک هشت بهشت ​​منتقل شد.

موزه موسیقی اصفهان یک سال پس از تأسیس، رتبه اول فهرست اصول فنی و استانداردهای فیزیکی شورای بین‌المللی موزه‌های ایران و عنوان بهترین موزه خصوصی ایران را از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور کسب کرد.

موزه موسیقی اصفهان کجاست؟

این موزه در مدت کوتاهی توانست نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند و در بسیاری از سایت های داخلی و خارجی به شهرت برسد. اکثر گردشگران از بازدید خود از موزه موسیقی اصفهان رضایت کامل داشتند.

مکان موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی اصفهان در یکی از معروف ترین خیابان های این شهر به نام خیابان «چهارباغ عباسی» و در محوطه کاخ زیبای هشت بهشت ​​واقع شده است. این موزه اولین موزه خصوصی موسیقی ایران است.

آدرس: اصفهان، خیابان شهید کندی (مهرداد)، خیابان شهید کندی، پلاک 74

برای رسیدن به موزه اصفهان می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی زیر استفاده کنید:

اتوبوس: در میدان شهدا – بیمارستان سهری و ملک شهر – ترمینال زاینده رود سوار اتوبوس ها شوید و در خیابان حکیم نظامی پیاده شوید و کمی به سمت خیابان مهرداد پیاده شوید تا به موزه برسید.

خودروی شخصی: موزه موسیقی اصفهان در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است. امروزه این خیابان به مسیر پیاده روی تبدیل شده است و برای دسترسی به این موزه باید دقایقی در پیاده رو این خیابان در میان درختان پیاده روی کرد.

موزه موسیقی اصفهان کجاست؟

برای این کار می توانید خودروی خود را در نزدیک ترین نقطه به موزه، در یکی از خیابان های باغ گلدسته یا شیخ بهایی پارک کنید و بقیه مسیر را تا پارک هشت بهشت ​​پیاده روی کنید. همچنین می توانید خودروی خود را نزدیک یکی از میدان های انقلاب یا امام حسین (ع) پارک کنید و در خیابان چهارباغ عباسی پیاده روی کنید تا از فضای دلنشین خیابان چهارباغ عباسی لذت ببرید. مدت زمان این پیاده روی کمتر از 10 دقیقه خواهد بود.

مترو: نزدیکترین ایستگاه مترو به موزه موسیقی اصفهان، ایستگاه مترو امام حسین است که 500 متر (حدود 6 دقیقه پیاده روی) تا موزه فاصله دارد.

در مدت کوتاهی که از افتتاح موزه موسیقی می گذرد، این موزه مفتخر به دریافت جوایز متعددی شده است که از جمله آنها می توان به این دو جایزه اشاره کرد:

رتبه اول فهرست اصول فنی و استانداردهای فیزیکی توسط شورای بین المللی موزه های ایران (ایکوم ایران) در سال 1394.

عنوان بهترین موزه خصوصی ایران توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سال 1394.

در این مکان با سطح دیگری از موزه گردی آشنا می شوید و می توان گفت از نظر ارائه خدمات حرفه ای تر از تمامی موزه های ایران هستند.

موزه موسیقی اصفهان کجاست؟

در این موزه با بیش از 300 آلات موسیقی آشنا می شوید و از موسیقی زنده لذت می برید.

این موزه دارای فروشگاه آلات موسیقی و سایر صنایع دستی اصفهان است.

در این موزه ابزارهایی را خواهید دید که در هیچ کشور دیگری نخواهید یافت.

حضور متخصصان آگاه در زمینه موسیقی برای تبیین آلات موسیقی که به زبان های دیگر کشورهای جهان نیز مسلط هستند (مانند فرانسوی، انگلیسی و …) از دیگر جنبه های منحصر به فرد این امر است.

گزینه پیاده روی مجازی یکی دیگر از ویژگی های این موزه مدرن است که تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا