ایران گردی

مهیج‌ترین گردشگاه‌های بجنورد

تودی تریپ: بجنورد در مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد. بد نیست بدانید بجنورد در شمال شرقی ایران و در دامنه رشته کوه آلاداغ ساخته شده است. بجنورد یکی از شهرهای بزرگ خراسان است و از این نظر چهل و چهارمین شهر کشور محسوب می شود. بهتر است بدانید بجنورد با شهرهای شیروان، اسفرین، آشانه همجوار است.

تفرجگاه بابا امان

اگر از شمال وارد استان های خراسان شدید، در گذر از این شهر، بازدید از این اقامتگاه زیبا را فراموش نکنید. بابا امان یکی از قدیمی ترین جاذبه های طبیعی در بوینورد است.

بهتر است بدانید بیش از 400 هزار درخت مختلف از جمله اقاقیا، زردآلو، چنار، زالزالک، بوته های تمشک وحشی و زبان گنجشک در کنار گردشگاه بابا امان وجود دارد که زیبایی بی نظیری به این منطقه بخشیده است.

جالب اینجاست که چشمه های زیادی دارد و سن برخی درختان به 400 سال می رسد. جدا از طبیعت زیبا و دیدنی تفرجگاه بابا امان؛ منطقه حیات وحش پردیسان با وسعت 250 هکتار در قسمت غربی پارک موضوعی قرار دارد که تنوع گیاهی و جانوری زیادی دارد.

مهیج ترین مکان های دیدنی بجنورد

غار سول کواک

غار سوله قواق یکی از نقاط طبیعی گردشگری بجنورد است که در نزدیکی روستای اسپاخو بجنورد قرار دارد. جالب است بدانید از ورودی این غار آب جوشانی جاری است که اطراف غار را سبز کرده است. خروج آب از دهانه غار سوله قواق دلیل افزایش زیبایی طبیعی این منطقه جنورد است.

روستای اسفیدان

روستای پلکانی اسفیدان یکی دیگر از طبیعت گردی های بوئینورد است. روستای دوست داشتنی اسفیدان یکی از بهترین و زیباترین مناطق بجنورد است.

جالب است بدانید روستای اسفیدان در دره ای سرسبز قرار دارد و از هر طرف توسط کوه احاطه شده است. خانه های روستای اسفیدان روی هم و به صورت پلکانی ساخته شده اند که همسایه های بالایی از سقف همسایه های پایینی به عنوان حیاط استفاده می کنند.

بد نیست بدانید که در قسمت شمالی روستا دره عمیقی به نام هینورد وجود دارد که چشمه ای زلال از لابه لای صخره ها می گذشت.

مهیج ترین مکان های دیدنی بجنورد

آبشار را بیاورید

آبشار خروشان بیار در ۴۳ کیلومتری جاده بجنورد به گرگان شهرستان آشخانه قرار دارد. بهتر است بدانید ارتفاع آبشار بیار تقریباً 15 متر است و سرچشمه آن از ارتفاعات جنوب روستای بیار است. در اطراف این آبشار چمنزارها و جنگل های سرسبز فراوانی وجود دارد و منظره ای دیدنی را در میان ارتفاعات کوهستانی خراسان شمالی ایجاد می کند. آب دلپذیر و خنک این آبشار به قدری زیبا و دل انگیز است که آرامش خاصی را برای همه به ارمغان می آورد.

سد دریاچه شیرین دره

دریاچه مخزن شیرین دره در شهرستان های سملقان و مانه و در ۶۵ کیلومتری شمال غربی بجنورد واقع شده است.

بهتر است بدانید دریاچه سد شیرین دره یکی از بزرگترین سدهای خراسان شمالی است که برای کنترل و محدودسازی سیلاب ها و تامین آب شرب بر روی رودخانه شیرین دره احداث شده است. پروژه ساخت این سد از سال 1375 آغاز و در فروردین 1384 به پایان رسید.

مهیج ترین مکان های دیدنی بجنورد

همچنین آب مورد نیاز صنعت و آب مورد نیاز برای توسعه کشاورزی و بهسازی اراضی پایین دست بر عهده این دریاچه است. جالب اینجاست که قایقرانی، شنا و ماهیگیری در دریاچه این سد فعالیت های بسیار جذاب و هیجان انگیزی است.

باغ دره

یکی از مناطق بکر و جاذبه های طبیعی بجنورد منطقه راز و جرگلان است که در 10 کیلومتری جاده بین المللی بجنورد – آشخانه در سمت چپ جاده فرعی قرار دارد. تنه هایی که نیمکره ای از گل های صورتی مایل به بنفش روی زمین می ساختند یا قارچ های سمی و گاه خوراکی، طبیعتی بسیار زیبا و دست نخورده به وجود می آوردند که گویی شعاع این نیمکره ها را با خط کش می سنجند. بهتر است بدانید در نقاط مختلف باغ دره گیاهان دارویی مانند چای آویشن، کاکوتی، بادرنجبویه و پونه کوهی وجود دارد که خواص دارویی بالایی دارند. چینش غیرعادی لایه های بریده شده و صخره های بسیار بلند و بوته های تمشک و خاکشیر بخشی از زیبایی بی نظیر باغ دره است.

منبع: Safarmarket

مهیج ترین مکان های دیدنی بجنورد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا