ایران گردی

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

تودی تریپ: منطقه گردشگری بهورد یکی از مقاصد و جاذبه های تفریحی گرمسار است و در 32 کیلومتری شمال غربی ایوانکی در شهرستان گرمسار و بین دشت و کوهستان واقع شده است.

این منطقه با آب و هوای خشک و معتدل پوشیده شده است. یکی از ویژگی های این منطقه تابستان های گرم و زمستان های معتدل است. برای رسیدن به این روستا باید حدود 18 کیلومتر در جاده ایوانکی به تهران طی کنید و در جاده خاکی که به روستای گنداب (چنداب) منتهی می شود به سمت شمال بپیچید.

آشنایی با منطقه گردشگری بهورد در گرمسار

منطقه گردشگری بهورد در شهرستان گرمسار و در 32 کیلومتری شمال غربی ایوانکی، منطقه گردشگری بهورد بین دشت و کوهستان واقع شده است. این منطقه به دلیل ویژگی‌های اقلیمی و طبیعی و ژئومورفولوژی، دارای فرصت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی برای توسعه گردشگری است و می‌تواند در تابستان‌های گرم و گرم، پناهگاهی امن برای ایوانکوچی باشد.

منطقه گردشگری بهورد;  جاذبه ای دیدنی در گرمسار

منطقه گردشگری بهورد علاوه بر مکانی برای اوقات فراغت خانوادگی، ویژگی های دیگری نیز دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و دوستداران حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب باشد. مناطق اطراف منطقه گردشگری بهورد به ویژه ارتفاعات گردنه «قره کچ» و «کوچ» از نظر حیات وحش غنی است و یکی از شکارگاه های مهم گرمسار به شمار می رود.

منطقه گردشگری بهورد پوشیده از آب و هوای خشک و معتدل است و از ویژگی های این منطقه تابستان گرم و زمستان معتدل است، برای رسیدن به این روستا باید حدود 18 کیلومتر در جاده ایوانکی – تهران طی کرد و در سمت راست وارد جاده ای شد. از شمال به جاده خاکی تبدیل می شود که به سمت روستای گنداب (چنداب) می رود و از ابتدای جاده تا این روستا حدود شش کیلومتر فاصله است، سپس جاده خاکی را به سمت شمال شرقی ادامه می دهیم و از این نقطه ساختار خاک تغییر می کند و جاده از تپه ماهور می گذرد.

منطقه گردشگری بهورد;  جاذبه ای دیدنی در گرمسار

جاده دره را با پیچ های فراوانش به طول حدود 9.2 کیلومتر ادامه می دهیم تا به روستای بهورد برسیم که فضای دلنشین و دلنشینی را در حاشیه کویر ایجاد می کند. منابع آبی، پوشش گیاهی و جانوری آن، کوه ها و ارتفاعات منطقه، جاذبه های گردشگری موجود در آن مانند سد بهورد که در شمال شرقی روستا و در فاصله حدود 1.5 کیلومتری روستا قرار دارد. آبشارهای کوچکی که در مناطق مختلف روستا پراکنده اند، امامزاده خوشنام و امام سیاه آفتاب کوه گوچ در قسمت شمالی روستا و اشکال مختلف سنگ های ایجاد شده توسط باد و آب می تواند ترکیبی زیبا از جاذبه های طبیعی و تاریخی را ارائه دهد. از روستا این منطقه به مهمانانش.

مهمترین ویژگی منطقه مورد مطالعه آب و هوای مطبوع کوهستانی و طبیعت بکر و بکر است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه از یک سو و نبود فرصتهای ویژه برای صنعت و صنعت. فعالیت های معدنی، طبیعت منطقه دست نخورده و وحشی باقی مانده و این ویژگی یکی از جاذبه های منحصر به فرد آن محسوب می شود.

منطقه گردشگری بهورد;  جاذبه ای دیدنی در گرمسار

از سوی دیگر وجود درختان چنار کهنسال و دیرپا در منطقه امامزاده خوشنام و دریاچه سد خاکی بهورد و همچنین وجود مزارع و باغات روستایی و ارتفاعات اطراف آنها فرصت های بی شماری را ایجاد کرده است. برای علاقه مندان به طبیعت و ورزش های مختلف

این منطقه علاوه بر مکانی برای اوقات فراغت خانوادگی، ویژگی های دیگری نیز دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و دوستداران حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب باشد.

دسترسی به منطقه گردشگری بهورد

منطقه گردشگری بهورد در استان سمنان شهرستان گرمسار در 32 کیلومتری شمال غربی ایوانکی بین دشت و کوه قرار دارد. برای رسیدن به این روستا باید حدود 18 کیلومتر را در جاده ایوانکی به تهران طی کنید. از شمال وارد جاده خاکی شوید که به روستای گنداب (چنداب) منتهی می شود.

فاصله ابتدای جاده تا این روستا حدود شش کیلومتر است. سپس جاده خاکی را به سمت شمال شرقی ادامه دهید و از این نقطه بافت خاک تغییر می کند و جاده از تپه ماهور می گذرد.

منطقه گردشگری بهورد;  جاذبه ای دیدنی در گرمسار

منطقه بهورد در شمال غربی ایوانکی به دلیل ویژگی های اقلیمی و طبیعی دارای فرصت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی برای توسعه گردشگری است و می تواند در تابستان های گرم و سوزان پناهگاه ایوانکی ها باشد.

منطقه بهورد مکانی برای گذران اوقات فراغت خانوادگی است و به دلیل وجود مزارع و باغ های روستایی و ارتفاعات اطراف آن می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و دوستداران حیات وحش نیز جذاب و جالب باشد. به عنوان دانشجو در رشته های مختلف

به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه از یک سو و نبود فرصت های ویژه برای فعالیت های صنعتی و معدنی، طبیعت منطقه بکر و وحشی باقی مانده و این ویژگی یکی از جاذبه های منطقه گردشگری و وجود آبشارهای کوچکی که در نواحی مختلف روستا پراکنده اند مانند یخچال طبیعی، امامزاده حسنم و امام سیاه آفتاب کوه گوچ در قسمت شمالی روستا و اشکال مختلف سنگ ها ایجاد شده است. توسط باد و آب ترکیبی زیبا از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه است.

آدرس منطقه گردشگری بهورد: گرمسار-استان سمنان-32 کیلومتری شمال غربی بخشداری ایوانکی

منطقه گردشگری بهورد;  جاذبه ای دیدنی در گرمسار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا