ایران گردی

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: منطقه شکار زرینه اوباتو نو که در زبان کردی «زرینه هوه تو» نامیده می شود، در منطقه کرفتو شهرستان دیواندره در کردستان و در 125 کیلومتری جاده سنندج به ساکز قرار دارد که گمان می رود گونه های مختلف جانوری در آن زندگی می کنند و نادر هستند. گونه های گیاهی رشد می کنند

جالب است بدانید این منطقه با ارتفاع 2200 متر از سطح دریا یکی از نقاط مرتفع و سردسیر ایران است. مساحت منطقه شکار بدون زرین اوباتو حدود 24000 هکتار است و بیشتر مساحت آن زیر کشت گندم است.

زرین اوباتو با چشم اندازهای بی نظیر از مراتع سرسبز و کوه های مرتفع، مکانی عالی برای استراحت و تجدید قوا به خصوص در تعطیلات و آخر هفته ها محسوب می شود.

منطقه شکار ممنوع Zareena Obatu کجاست؟

آشنایی با منطقه شکار ممنوع زرین اوباتو

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو که در زبان کردی «زرینه هو تو» نامیده می شود، در منطقه کرفتو شهرستان دیواندره کردستان واقع شده و از جاده سنندج به سقز 125 کیلومتر فاصله دارد. اعتقاد بر این است که گونه های مختلف جانوری در آنجا زندگی می کنند، جایی که گونه های گیاهی کمیاب رشد می کنند.

جالب است بدانید این منطقه با ارتفاع 2200 متر از سطح دریا یکی از نقاط مرتفع و سردسیر ایران است.

مساحت منطقه شکار بدون زرین اوباتو حدود 24000 هکتار است و بیشتر مساحت آن زیر کشت گندم است.

زرین اوباتو با چشم اندازهای بی نظیر از مراتع سرسبز و کوه های مرتفع، مکانی عالی برای استراحت و تجدید قوا به خصوص در تعطیلات و آخر هفته ها محسوب می شود.

یکی از گونه های جانوری نادری که در منطقه شکار ممنوع زارینا اوباتو زندگی می کند، گوسفندی با نام علمی Otis tarda است که یکی از بزرگترین پرندگان ایران است و از طریق فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به ثبت رسیده است. طبقه آسیب پذیر (VU) توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پرنده “حفاظت شده” اعلام شده است.

این پرنده زیبا و ارزشمند در فصول بهار، تابستان و پاییز در این منطقه دیده می شود و گاهی اوقات جوجه ریزی در بین آنها صورت می گیرد.

مزارع نخود یکی از مهم ترین مکان های تخم گذاری مرغ ها است و متاسفانه برخی از کشاورزان ناآگاهانه با جمع آوری تخم و جوجه ها و یا جابجایی آنها خسارت زیادی به جمعیت مرغ وارد می کنند.

منطقه شکار ممنوع Zareena Obatu کجاست؟

علاوه بر مرغ، این منطقه زیستگاه پرندگانی مانند درنا، خروس شکم سیاه، کبوتر، کبوتر و … است و فرصت خوبی برای دیدن این پرندگان زیبا و طبیعت بکر منطقه شکار ممنوع به شکل خواهد بود. تورهای پرنده نگری و تور در طبیعت بیایید از زارین اوباتو دیدن کنیم. اما دیدنی های دیواندره تنها به منطقه شکار ممنوع زرین اوباتو ختم نمی شود، طبیعت خدادادی این منطقه در گوشه و کنار دیواندره ما را شگفت زده می کند.

اگر عاشق گشت و گذار در طبیعت هستید، در سفر به دیواندره، بازدید از غار کرفتو که تنها 15 کیلومتر با زارینه فاصله دارد یا کوه چهل چشمه همراه با یک تور طبیعت گردی سرزنده، حال و هوای شما را بهتر می کند.

موقعیت منطقه شکار ممنوع زرین اوباتو

بیشتر دیدنی های دیواندره جزء مناظر طبیعی و زیبایی است که در این شهر و اطراف آن یافت می شود و به دلیل موقعیت عالی جغرافیایی و آب و هوای مطبوعش توجه بسیاری از طبیعت گردان را به خود جلب کرده است.

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر، منطقه شکار ممنوع زرین آباتو است که دارای مناظر زیبا و جذاب است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دیواندره برای گردش های خانوادگی و دوستانه برای گذراندن یک روز پیاده روی در دامان طبیعت به شمار می رود. اوقاتی سبز و زیبا داشته باشید.

منطقه شکار ممنوع Zareena Obatu کجاست؟

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو حدود 2400 هکتار است که در 16 کیلومتری شمال دیواندره قرار دارد.

اگر این طبیعت را برای یک روز گردشگری و تفریح ​​خود انتخاب کنید و از آن لذت ببرید، علاوه بر لذت بردن از طبیعت و در کنار هم بودن با عزیزانتان، خاطرات فراموش نشدنی و خاطره انگیزی را رقم خواهید زد که تا مدت ها برایتان باقی خواهد ماند.

این منطقه مانند دشتی وسیع و سرسبز است که زیر آسمان آبی و به دور از آلودگی امتداد یافته و بهترین منطقه در بین تمام نقاط دیدنی دیواندر برای عکاسی به شمار می رود.

همچنین لازم به ذکر است که منطقه شکار ممنوع زرین آباتو زیستگاه مناسبی برای گونه ای از پرندگان در معرض خطر انقراض و حفاظت شده به نام گوسفند مرغ محسوب می شود.

آدرس منطقه شکار ممنوع زرین آباتو: استان کردستان در 16 کیلومتری شمال دیواندره

اگر شما هم قصد سفر به این شهر در غرب کشور را دارید، با ماشین شخصی خود برای بازدید از دیدنی های دیواندره، می توانید از تهران در مسیر قزوین – زنجان وارد شوید و پس از گذر از این شهر وارد زنجان شوید. جاده – به سمت بیجار رفته و این مسیر را ادامه دهید، پس از عبور از جاده کمربندی بیجار وارد جاده بیجار – سنندج شده و به مسیر خود ادامه دهید.

سپس برای ادامه مسیر وارد جاده سنندج – دیواندره شوید تا این مسیر شما را به راحتی به شهر زیبای دیواندره برساند که در آنجا بتوانید لذت ببرید.

منطقه شکار ممنوع Zareena Obatu کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا