ایران گردی

مناسب‌ترین فصل بازدید از آلاشت

تودی تریپ: روستای آلاشت سواد کوه از سطح دریای خزر 1900 متر ارتفاع دارد و محدوده دمایی ذکر شده برای آن بین 7.5 تا 10 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی در این شهرستان نیز 500 تا 700 میلی متر گزارش شده است. این موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد باعث شده است که هوای این منطقه همیشه خنک و مطبوع باشد، به خصوص در فصل تابستان که گرمای هوا در اکثر نقاط کشور طاقت فرسا است، رفتن به روستای الشت می تواند فوق العاده و تنوع فوق العاده ای برای بازدیدکنندگان و مسافران از این منطقه باشد. روستا فراهم می کند.

جاذبه های دیدنی آلاش

این شهر در میان کوه قرار گرفته است که باعث می شود مانند روستای فیلبند پدیده دریای ابر را در طبیعت مشاهده کنید. وجود جنگل ها و کوه های چشمگیر نیز طبیعت گردان را به این شهر و روستاهای اطراف جذب کرده است. از جمله مقاصد گردشگری طبیعی پرطرفدار آلاشات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روستای چراات: روستایی در حدود 22 کیلومتری آلاشت که دارای آبشار، غار و چشمه است که از جاذبه های طبیعی آلاشت می باشد.

بهترین فصل برای بازدید از آلاش

روستای لیند: این روستا به دلیل داشتن جنگل زیبای 40 میلیون ساله در میان جنگل های هیرکان ایران مشهور است.

رستم دکات: شاهنامه فردوسی از پرتاب سنگ بزرگ رستم به سوی دیوها یاد می کند. گفته می شود این سنگ در نزدیکی آلاشت به زمین افتاده و امروزه در روستایی به نام گالیون قرار دارد. رستم دکت یعنی جایی که رستم سقوط کرد.

منطقه تاریخی آلاشت: این منطقه که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است شامل بناهای خشتی قاجاری، مسیرهای سنگفرش شده و موزه معروف آلاشت است.

موزه مردم شناسی آلاشت: همانطور که گفتیم آلاشت زادگاه رضا شاه پهلوی است و امروزه بنای منسوب به خانه پدری وی با عنوان موزه مردم شناسی آلاشت مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. در این ساختمان خشتی دو طبقه اشیا و آثار مربوط به زندگی روزمره مردم آلاشت به نمایش گذاشته شده است.

رصدخانه آلاشت: رصدخانه آیت الله صالحی مازندرانی یا رصدخانه آلاشت مجموعه ای حرفه ای است که در ارتفاع 1815 متری واقع شده است.

بهترین فصل برای بازدید از آلاش

این رصدخانه تنها رصدخانه استان های شمالی کشور و مرتفع ترین رصدخانه ایران محسوب می شود و توسط شهرداری آلاشت ساخته شده است. این رصدخانه دارای یک تلسکوپ 4 اینچی، یک تلسکوپ 6 اینچی و یک مقیاس نجومی است.

معبد دوشیزه پاک: این معبد مکانی است که فقط زنان اجازه ورود به آن را دارند. مردم آلاش معتقدند که اگر فردی وارد این مکان شود، مار او را نیش می زند. گفته می شود که دو خواهر در زمان ساسانیان از مقام مذهبی بالایی برخوردار بوده و پس از مرگ یکی از آنها در اینجا به خاک سپرده شده اند و برخی این بنا را بقایای معبد آناهیتا می دانند که در میان مردم از قداست خاصی برخوردار بوده است. .

مسجد امام حسین (ع) : این مسجد در زمان محمدرضا شاه و بین سال های 1349 تا 1353 ساخته شده است که گلدسته های زیبا و بلند این مسجد به همراه درختان کاخ اطراف مسجد از زیبایی های این جاذبه است.

زمان مناسب تری برای بازدید از آلاش

آب و هوای آلاشت سرد و کوهستانی است و متوسط ​​بارندگی آن بین 500 تا 700 میلی متر است.

بهترین فصل برای بازدید از آلاش

این میزان بارندگی و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد آلاشت باعث شده تا هوای این منطقه همیشه خنک و مطبوع باشد. به خصوص در فصل تابستان. به همین دلیل اکثر گردشگران اواسط بهار تا اواخر تابستان را برای سفر به آلاش انتخاب می کنند.

فصل بهار در آلاشت با هوای نسبتا سرد همراه است. البته با نزدیک شدن به ماه های اردیبهشت و خرداد، آن سرما به هوای مطبوع تبدیل می شود. تابستان آلاشت با پوشش گیاهی سرسبز و انبوه و هوای خنک و مطبوع، بهترین زمان برای فرار از گرمای شهر و پناه بردن به این ویلای کوهستانی است.

جنگل های آلاش در فصل پاییز بسیار دیدنی است. البته باید بدانید که در این موقع از سال هوا سرد می شود; اما اگر در برابر سرما جسارت کنید، مطمئناً با مناظری روبرو خواهید شد که نفس شما را بند می آورد. دمای هوا در زمستان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و سفر به آلاشت در این فصل از سال توصیه نمی شود. البته اگر به مناظر برفی و سفید علاقه دارید در زمستان با وسایل و لباس کافی به آلاست سفر کنید.

بهترین فصل برای بازدید از آلاش

الاست آب و هوای کوهستانی دارد و بهترین زمان برای سفر اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

بهار: در ابتدای بهار هوای نسبتاً سردی در منطقه حاکم است اما وقتی به ماه های اردیبهشت و خرداد می رسیم این سرما جای خود را به هوای مطبوع می دهد.

تابستان: آلاش شهری ییلاقی است و در تابستان با هوای خنک و مطبوع پذیرای مهمانان خود است.

پاییز: جنگل های آلاشت در پاییز چشمگیر است. اگر در هوای سرد شجاع باشید، مناظر باورنکردنی را خواهید دید.

زمستان: آلاشت از آخرین فصل سال هوای بسیار سردی دارد و مسافران کمتری به اینجا می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا