جاذبه های گردشگری خارجی

مناره ییولی؛ اعتبار تاریخ و معماری آنتالیا

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، مناره یئولی، جواهر درخشان آنتالیا با قدمتی 800 ساله، شاهدی بر فراز و نشیب تاریخ این شهر و مقصد گردشگری محبوبی است. این مناره با معماری منحصر به فرد و چشم اندازهای خیره کننده خود، هر ساله گردشگران بی شماری را به خود جذب می کند.

سفر در زمان:

در قرن سیزدهم پس از میلاد، در زمان سلطنت تزار سلجوقیان، مسجد علاءالدین در مرکز میدان کال ایچی ساخته شده است. این مسجد که یکی از مهم ترین و معروف ترین مساجد ترکیه به حساب می آید، بر روی ویرانه های یک کلیسا ساخته شده و مناره یولی مانند نگینی بر فراز آن می درخشد.

معماری یولی، جلوه ای از هنر و ظرافت:

نام جولای به معنای شیاردار و اشاره به کانال های زیبای این مناره 38 متری دارد. این مناره بر روی پایه ای مربعی از آجرهای قرمز و فیروزه ای ساخته شده و به استوانه ای هشت ضلعی ختم می شود.

قدم گذاشتن در ردپای تاریخ:

90 قدم تا تو بالای مناره جایی را ارائه می دهد که می توانید تماشا کنید دریای مدیترانه و شهر قدیمی آنتالیا از خانه ها و کوچه های تاریخی آن لذت ببرید.

مناره یولی; سفری عمیق به تاریخ و معماری آنتالیا

یک سری سورپرایز:

مناره یئولی بخشی از یک مجموعه بزرگ روشن است مسجد علاءالدین، مدرسه غیاث الدین کیخسرو، خانه درویشان سلجوقی، حمام سلجوقی، مدرسه اتابی و مقبره نگار هاتون و مهمت بی خواهد بود هر یک از این بناها با معماری و تاریخ منحصر به فرد خود گنجینه ای از هنر و فرهنگ سلجوقی را به نمایش می گذارد.

نکات بازدید:

  • مسجد علاءالدین در حال حاضر به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می گیرد و بازدیدکنندگان در هنگام زیارت مجاز به زیارت آن نیستند.
  • خانم ها برای ورود به مسجد باید حجاب من دارم
  • ورود به محل تجمع رایگان است فقط برای بازدید است مدرسه غیاث الدین کیخسرو و مقبره نگار هاتون و مهمت بی باید یک بلیط فراهم کند.
  • بهترین زمان برای بازدید از مناره یئولی صبح زود یا نزدیک غروب زمانی است که جمعیت کم است.

مناره یئولی; سفری عمیق به تاریخ و معماری آنتالیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا